Kupno skrzyni - jaką polecacie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Kupno skrzyni - jaką polecacie

Postprzez Damianeros » 5 sie 2014, o 19:28

Witam, muszę wymienić skrzynię, łożysko strasznie napiernicza po uszach i czasami ciężko biegi wchodzą (olej był wymieniony nic nie dało :-/ ).
Potrzebuje skrzyni do 1.9 TDI 90 KM dokładniej 1Z. Jest jakaś, która się jakoś wyróżnia pod względem np wytrzymałości czy to w miarę obojętne?
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Kupno skrzyni - jaką polecacie

 

Postprzez palio » 5 sie 2014, o 19:36

Wszystko zależy czego oczekujesz. Są krótsze i dłuższe skrzynie.
Ja do 1Z polecam skrzynię ASD jest wytrzymała i dość długa. Jak chcesz jeszcze dłuższą to GGU ze Skody Fabii :hyhy:
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Kupno skrzyni - jaką polecacie

Postprzez pawelus6 » 5 sie 2014, o 19:37

Damianeros napisał(a):Witam, muszę wymienić skrzynię, łożysko strasznie napiernicza po uszach i czasami ciężko biegi wchodzą (olej był wymieniony nic nie dało :-/ ).
Potrzebuje skrzyni do 1.9 TDI 90 KM dokładniej 1Z. Jest jakaś, która się jakoś wyróżnia pod względem np wytrzymałości czy to w miarę obojętne?


Jakos nie spotkałem się z jakims felernym modelem skrzyni, jedynie co to uważaj na oznaczenia.

Najlepiej zobacz oznaczenie aktualnej skrzyni i kup tą samą, są to 3 literki.
Stawiam ze mas coś pewnie z tych: CYP, CTN, ASD.
CYP jest najkrótsza z tych jak siue nie mylę, miedzy CTN i ASD nie ma wielkiej róznicy w przełożeniach i to pewnie którąś z tych 2 masz i którąś z tych też będziesz musiał kupić ;)


palio napisał(a):Wszystko zależy czego oczekujesz. Są krótsze i dłuższe skrzynie.
Ja do 1Z polecam skrzynię ASD jest wytrzymała i dość długa. Jak chcesz jeszcze dłuższą to GGU ze Skody Fabii :hyhy:


Tylko to juz wymaga przeróbek :)
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Damianeros » 5 sie 2014, o 21:18

pawelus6 napisał(a):Najlepiej zobacz oznaczenie aktualnej skrzyni i kup tą samą, są to 3 literki.
Stawiam ze mas coś pewnie z tych: CYP, CTN, ASD.
CYP jest najkrótsza z tych jak siue nie mylę, miedzy CTN i ASD nie ma wielkiej róznicy w przełożeniach i to pewnie którąś z tych 2 masz i którąś z tych też będziesz musiał kupić


Przy zakupie golfa właściciel mówił, że wymieniał skrzynię. Widocznie nawet oleju nie zmienił albo jakieś gó**o zalał, bo gdy wymieniałem olej to jakiś dziwny leciał jakby z wodą, brązowy wyglądał jakby był :zardzewiały :-| A dużo się nazmieniałem olejów na praktykach czy to ze silników czy ze skrzyń i tylnych mostów.
Oznaczenia nie znam (muszę zobaczyć), ale byłem u mechanika i powiedział, że to stary typ skrzyni z górnym wybierakiem.


A jeszcze jedno. Kupować nówki sztuki - nie wierzę abym to uczynił - nie będę, a na szrocie nie było ani jednej z górnym wybierakiem, będzie jakiś problem z linkami od drążka?
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez pawelus6 » 5 sie 2014, o 22:11

To są 2 typy wybieraków które wystepowały w dieslach:
Obrazek

Po prawej - stary typ stosowany dla TD, sprzęgło na linke, dosc duzo róznych dodatkowych wodzików przy skrzyni.

Po lewej typ nowszy, stosowany dla TDi, na 2 wybierakim sprzęgło hydrauliczne. I sądze że to masz tez, wątpie ze ktos by robił jakis stary typ skrzyni. Jak mozesz wrzycic zdjęcie to będe wiedział bo mam małe zaufanie do mechaników.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Damianeros » 6 sie 2014, o 15:11

oto skrzynka
Obrazek
zaraz jadę pooglądać jakie są dostępne. jeśli będzie ASD biorę z miejsca :-P

EDIT:
Niestety nie było :-/
A mogłoby to być łożysko oporowe? Czasami na postoju wcisnę (cisza) i szybko puszczę sprzęgło to słychać właśnie szum łożyska.
Spekulując jest możliwość, to łożysko szybciej "zdechło" przez założenie ciężkich i szerokich alu - duży opór toczenia (aktualnie owe felgi leżą w garażu)
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez pawelus6 » 6 sie 2014, o 22:12

Damianeros napisał(a):oto skrzynka
Obrazek
zaraz jadę pooglądać jakie są dostępne. jeśli będzie ASD biorę z miejsca :-P

EDIT:
Niestety nie było :-/
A mogłoby to być łożysko oporowe? Czasami na postoju wcisnę (cisza) i szybko puszczę sprzęgło to słychać właśnie szum łożyska.
Spekulując jest możliwość, to łożysko szybciej "zdechło" przez założenie ciężkich i szerokich alu - duży opór toczenia (aktualnie owe felgi leżą w garażu)



No i jest to typowa skrzynia dla silnika TDi, nie wiem co ten mechanik wymyśla :hyhy:

Szukaj CTN/ASD (podobne przełożenia) i nie będzie trzeba cudować. Co do łożyska to one nie są takie słabe, jak było stare to się wyrobiło. Ja na starej skrzyni, z mniejszą tarczą (oryg 1.9TD, skrzynia CHD) jeździłem na 195/55 i 205/55 i nic się nie działo. A ludzie większe mają i jeżdzą ;P

Ja montujac nowe łozysko jak wcisne pedał to mam też inny dźwiek ale spowodowany pracą łozyska, one wydcaje dźwiek ale jezeli nie jest to wycie czy costo jest dobre. Zresztą przy wymianie skrzyni powinieneś ocenic jego stan.

PS.
Na skrzyni masz tutaj oznaczenie, przeczysc to szczotką drucianą czy cos i odczytaj:
Obrazek



Będzie tam grawer tego typu:
Obrazek
3 pierwsze oznaczaja kod skrzyni - CTN. Sprawdź jaką masz i szukaj tej samej najlepiej.
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Thorsten » 6 sie 2014, o 22:57

sory że odbiegam ale czy zmiana skrzyni tak jak tutaj że jest krótka i długa dotyczy też benzynowych jednostek? Mam skrzynie CYZ i czy jest możliwość upchnięcia dłuższej skrzyni? Silnik to aee sprzęgło na linkę, rozrusznik z przodu.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawelus6 » 6 sie 2014, o 23:33

Jasper napisał(a):sory że odbiegam ale czy zmiana skrzyni tak jak tutaj że jest krótka i długa dotyczy też benzynowych jednostek? Mam skrzynie CYZ i czy jest możliwość upchnięcia dłuższej skrzyni? Silnik to aee sprzęgło na linkę, rozrusznik z przodu.


Jasne że jest mozliwość, ale przy benzyniakach trzeba być ostroznym, bo łatwo takiego zamulic.
Sprzęgła na linke to typ 020, hydrauliczne to 02A.
Musisz poszukać jakie skrzynie były montowane w 1.6 i najlepiej z takich zakładać. U mnie wymiana na długą wziązała się z większym turbem plus podkręceniem go, montazem IC przez co zniwelowałem ubytek przyśpieszenia względem dłuższych biegów. Samo wolnossące 1.6 łatwo zmulić, chyba że ktos sie bawił w swapy w benzynie na jakies inne z innych pojemnosci ale to juz musz pogooglowac.


Tutaj dosć dużo o oznaczeniach skrzyn i silnikach w jakich były montowane, chwilka czasu i rozkodujesz system zapisu tego ;)
http://opolskivag.pl/viewtopic.php?f=55&t=1844
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Thorsten » 7 sie 2014, o 08:53

pawelus6,

Dzięki za link, przyda się ;-)


Z tego co widzę to CHC troszkę wpłynie na prędkość max auta. Mówicie o spadku mocy, bardzo może to być odczuwalne?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Damianeros » 7 sie 2014, o 19:06

Byłem u innego mechanika, powiedział, że stawia na skrzynię bo właśnie "wycie" narasta wraz z prędkością, a nie z samymi obrotami - sam to sugerowałem poprzedniemu...
Oznaczenie sprawdziłem jest to CTN, pójdę za radą i poszukam CTN lub ASD w sobotę.
Albo kij wrzucę a benzyniaka :hyhy:
Ostatnio edytowano 10 sie 2014, o 10:42 przez Damianeros, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez skoti880 » 10 sie 2014, o 06:57

Damianeros napisał(a):Byłem u innego mechanika, powiedział, że stawia na skrzynię bo właśnie "wycie" narasta wraz z prędkością, a nie z samymi obrotami - sam to sugerowałem poprzedniemu...
Oznaczenie sprawdziłem jest to CTN, pójdę za radą i poszukam CTN lub ASD w sobotę.
Albo uj wrzucę a benzyniaka :hyhy:

witaj jak szuaksz cnt pisz pw mam taka skrzynie w bdb stanie ;)
Wszystkie Części Mk3 gti 16v ABF-ADY-2E-AGG ! zapraszam na PW lub GG :)
http://www.golf3.pl/topics35/wszystko-m ... t32380.htm
Zapraszam 727 509 081 lub GG 1901709
skoti880
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 13:12
Lokalizacja: Nowa Sarzyna-Podkarpacie

Następna strona

- - - Zdrowie - https://www.zdrowazielona.pl - Zdrowie



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości