koralgols napisał(a):czyli mówicie że te luzy to jest urok w mkIII ?
nie kolego, jest to urok zaniedbanych MK3.
Możesz tanio nabyć wszystkie elementy które uległy zużyciu i luzy znikną, porad o tym jest mnóstwo, zwykle dostajesz te elementy w zestawach na przód i na tył (elementy koło lewarka). Wymiana jabłuszka i tylnej tulei wałka zmiany wymaga wyjęcia wydechu bo dostęp od spodu i to dużo pracy jest - dlatego tez ludzie tego nie robią na czas, natomiast wymiana elementów zmiany biegów przy skrzyni jest znacznie prostsza. Trzeba zdiagnozowac co wywołuje luzy, podnieśc osłonę lewarka i ocenic luzy na jabłku i tylnej tulejce, potem przy skrzyni luzy na przedniej tulejce wałka, (tego co biegnie od lewarka), stan plastykowej kulki na tzw wałku zwrotnym, stan tulejek plastykowych i cięgien. Jeśli masz zapał wszystko co trzeba wymienisz za jedno popołudnie.