LEWAREK

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

LEWAREK

Postprzez koralgols » 26 cze 2011, o 21:56

witam... dzisiaj zauważyłem że mam tak jakby luz na lewarku dźwigni biegów... np jak wbijam jedynkę to strasznie lata do przód tył i trochę na boki oczywiście wszystko ładnie wchodzi tylko te luzy trochę drażnią....
wiecie może jak to zlikwidować? z góry dzięki
wide and low on the bass


IT IS NOT A CAR, IT IS.... VW
Avatar użytkownika
koralgols
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:18
Lokalizacja: Zawiercie

LEWAREK

 

Postprzez PiJey88 » 27 cze 2011, o 07:43

urok mk3, chyba każdy ma tak samo
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez strzeliniasty » 27 cze 2011, o 15:01

ja tak nie mam : bo ostatnio wymienilem "jabluszko" http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 55776.html
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez K@mil » 27 cze 2011, o 15:19

Zeby zlikwidować ten luz mozna delikatnie podgiąć blaszkę która jest przy skrzni biegów i tam jest również jabluszko ktore tam chodzi i wlasnie tam wystepuje ten luz na boki... (najlepiej zobaczyc to w dwie osoby)

Luz przód tył jest to wina tego jabłuszka ktore pokazał strzeliniasty, tylko ze jego wymiana do prostych nie nalezy :) (od dolu trzeba wszystko wywalać)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez koralgols » 27 cze 2011, o 18:11

czyli mówicie że te luzy to jest urok w mkIII ?
wide and low on the bass


IT IS NOT A CAR, IT IS.... VW
Avatar użytkownika
koralgols
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:18
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez pablomed » 8 lip 2011, o 18:49

koralgols napisał(a):czyli mówicie że te luzy to jest urok w mkIII ?
nie kolego, jest to urok zaniedbanych MK3.
Możesz tanio nabyć wszystkie elementy które uległy zużyciu i luzy znikną, porad o tym jest mnóstwo, zwykle dostajesz te elementy w zestawach na przód i na tył (elementy koło lewarka). Wymiana jabłuszka i tylnej tulei wałka zmiany wymaga wyjęcia wydechu bo dostęp od spodu i to dużo pracy jest - dlatego tez ludzie tego nie robią na czas, natomiast wymiana elementów zmiany biegów przy skrzyni jest znacznie prostsza. Trzeba zdiagnozowac co wywołuje luzy, podnieśc osłonę lewarka i ocenic luzy na jabłku i tylnej tulejce, potem przy skrzyni luzy na przedniej tulejce wałka, (tego co biegnie od lewarka), stan plastykowej kulki na tzw wałku zwrotnym, stan tulejek plastykowych i cięgien. Jeśli masz zapał wszystko co trzeba wymienisz za jedno popołudnie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości