Lewarek zmiany biegów

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Lewarek zmiany biegów

Postprzez silspaw » 1 gru 2008, o 16:41

Witam . Mam pytanie czy ktoś z Was wymienial sworzen kulkowy ktory jest zamontowany ponizej lewarka zmiany biegów, czy jest to skomplikowane i czy wymagana jest potem jakas regulacja ? Pytam poniewaz ciezko wchodzi m jedynka i niekiedy dwojka i slyszalem azeby wlasnie zaczac od wymiany tego elementu jesli pojawia sie taki problem . Pozdro

[ Dodano: 2008-12-01, 15:50 ]
Czy lepiej kupic caly zestaw naprawczy lewarka zmiany biegów ?
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Lewarek zmiany biegów

 

Postprzez adams » 5 gru 2008, o 02:31

ja wymienialem to "jablko"/przegub i powiem Ci ze strzasnie duzo roboty jest przy wyciagnieciu tego nie wyrzucajac wydechu :szok: !! Ja to robilem w ten sposob ze odkrecilem najpierw aluminową oslone od wydechu, ktora oslania caly lewarek od dolu, potem odkrecilem 2 srubki na ktorych trzyma sie ten przegub i kiedy to poluzowalem to najpierw wyrywalem :( lewarek z tego przegubu , kiedy lewarek wraz z taka gumową kulką wyciagniesz z tego "gniazda" plastikowego to wtedy gniazdo wypychasz od dolu do gory, natomiast lewarek wraz z "kulką" z gory wypychasz do dolu na ziemie. Niestety co sie okazalo duzo trudniejszym jest montaz tego z powortem niz demontaz, bo najpierw musisz wprowadzic lewarek do kabiny potem wlozyc to plastikowe gniazdo i potem wmontowac lewarek w to gniazdo ( i przy tej czynnosci tak bluznilem ze sie widno w garazu robilo) praktycznie na sile trzeba to tam wepchnac bo nie ma tyle miejsca zeby wskoczylo. Ja juz kiedys zadawalem to samo pytanhie co Ty i mi ktos odpisal (odczytalem ale juz bylo po problemie) ze to sie wymienia po odkreceniu rury wydechowej, wtedy ladnie opuszczasz cale mocowanie od lewarka skrzyni biegow i wszystko ladnie opuszczasz na dol i sobie z kanalu dzialasz .... powiem tak ... wymienilem na nowo smaru upakowalem i jest TROCHE lepiej .... a wzialem sie za wymiane poniewaz mialem rozluzowany lewarek; kiedys spalilem gume , zatrzeslo lewarkiem i zaczal latac jakby sie cos urwalo i biegi zrobily sie "szukane", a przed tem biegi byly super sztywne, powownywalne do przekladni w nowym aucie :!: takze nie licz na to ze jak wymienisz to jablko to bedzie Ci smigac wszytsko tak jak powinno... MOŻE ale jesli chcesz to zrobic bez zdejmowania rury wydechowej, to sie narobisz jak przyslowiowy dziki osiol a efekt moze byc mizerny.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 5 gru 2008, o 16:51

silspaw, jest tam dużo plastykowych i gumowych elementów, zarówno pod lewarkiem, jak i przy skrzyni. Więc zanim zabierzesz się za robotę oceń wszystkie lub poproś kogoś o pomoc.
Jabłko luźne objawia się tym że lewarek lata góra dół i prawo lewo

[ Dodano: 2008-12-05, 15:51 ]
oraz pomyłkami między jedynką a wstecznym
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez silspaw » 6 gru 2008, o 14:50

Dzieki chlopaki chlopaki za pomoc chyba jednak sobie z tym nie poradze sam bo po pierwsze nie mam kanalu, samochod stoi na parkingu pod chmurka i musze ztym jechac do brata na garaz a po drugie jak pytalem tez znajomego mechaniora o przyczyne sadzil ze taz juz moga dac znac o sobie wybieraki :-| Sam juz nie wiem, chyba niech jakis fachowiec to obejrzy i postawi diagnoze. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez adams » 7 gru 2008, o 02:41

silspaw napisał(a):chyba niech jakis fachowiec to obejrzy i postawi diagnoze


jesli postawi jednoznaczna i wlasciwa diagnoze to zazdroszcze fachowca ... u mnie to bylo mniej wiecej tak "sluuuchaj to juz jest stary samochod, moze wybierak, a moze to "jablko" a moze skrzynia juz jest zjezdzona..." pojechalem do INTER CARSu i ten sklep u mnie w miesic ejest jednym z konkretniejszych i cytuje cop tam uslyszalem "wybierak, raczej tego nigdzie pan nie dokupi, conajwyzej to w ASO ale tam to juz beda takie koszty ..." w ASO ine pytalem , fakt ale myslalem ze wystarczy jablko wymienic bo 25 zeta to jeszcze nei problem... noi historie reszte znacie ... a po co to pisze .. a no po to ze mozesz miec ciezko znalezc wybierak, a diagnoze moga Ci stawiac rozna co nie znaczy ze bedzie dobra .... i pojedziesz do ASO tam Ci zaspiewaja TAKA cene a sie okaze ze to nie to ... najpierw znajdz kogos zeby pomogl Ci to jablko wymienic a ajlepiej wywalic kawalek wydechu i wymienic tez ten przegob ktory idzie od drazka wybieraka (czy jak to tam nazwac) jak rozbierzesz to sie skapniesz o czym mowa (laczna cena elementow nie chce sklamc ale ok 30 zl chyba) a jezeli to nie pomoze to wtedy idz blizej skrzyni. POWODZENIA !!

PS ja u siebie odpuscilem na zime ... :-(
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez silspaw » 11 gru 2008, o 11:46

Ok, dzieki Adams za rade, jak nie dam rady teraz to odpuszcze jak Ty na zime i aby do wiosny. Pozdro
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez pablomed » 11 gru 2008, o 19:08

dajcie spokój, wymiana całego zestawu naprawczego to zwyczajna robótka dla średni zawansowanego majterkowicza. Warto tylko miec kanał.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron