lewarek zmiany biegow

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

lewarek zmiany biegow

Postprzez adams » 20 sie 2008, o 08:18

szukam juz 2 godziny ale nie widze tematu ktory by mnie satysfakcjonowal stad nowy wątek ...

Mam nastepujacy problem, od pewnego czasu powstal mi luz na lewarku, tzn, biegi wchodza IDEALNIE ale wczesniej jak wyrzucalem samochod na luz to dzwignia od zmiany begow byla tak fajnie sztywno i "sprezynowala". Problem sie pojawil jak na takim ostrym asfalcie spalilem laczka ( wiem ze kretynizm ale kazdemu sie czasem zdarzy w obecnosci ladnych dziewczyn z mercedesa) wtedy lewarkiem baaaardzo mocno zatrzeslo do przodu i do tylu (myslalem ze sie urwie zaraz) i od tej pory dzwignia lata sobie we wszystkie strony.Przypominam ze biegi wchodza super tylko wtedy kiedys jak np z jedynki wyrzucalem na luz to lewarek sie ustawial tak ze wystarczylo pchnac do przodu i byla trojka, a teraz jak z jedynki wyrzucam na luz to lewarek pozostaje w takiej pozycji w jakiej go odloze. Doszedlem do wniosku ze moze to byc wina tego "jabłka" w ktorym sie trzyma lewarek , ale nie mam pojecia jak wymontowac lewarek, od kanalu jest jakas oslona ktora nei wiem jeszcze jak zdjac, a od gory po odkreceniu srubek przeszkadza ten ogranicznik co pilnuje zeby wstecvzny nie wszedl zamiatst jedynki. Pomocy !! nie mam pojecia jak to wydostac :( dołem ? górą ? moze robil ktos z Was to kiedys i wie jak wymontowac dzwignie zmiany biegow bez uzycia szlifierki kątowej :)
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

lewarek zmiany biegow

 

Postprzez _mAster_ » 20 sie 2008, o 10:47

Kolego jak sciągniesz mieszek to na samym dnie masz dwie śrubki plastikowe one bodajże są. A jeśli to nic nie pomoże to zobacz na łącznik skrzyni z lewarkiem, to znajduje sie przy samej skrzyni biegów, tam mogl powstac luz. No chyba ze masz luzy na skrzyni...
Avatar użytkownika
_mAster_
Czytacz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 6 lis 2007, o 11:42
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez adams » 20 sie 2008, o 13:07

on wszystko fajnie pieknie , tylko zeby wyjac drążek z tego przegubu na dole (potocznie plastikowego "jabłka") trzeba by najpierw odciac BOSHEM ogranicznik wstecznego ... :( bo on blokuje sprawe i ni chu chu nie chce wyjsc drążek ... :( srubki juz mam dawno odkrecone , bo wymienialem sobie nagrzewnice i teraz jeszze zoistalo zlozenie tunelu wiec sie wzialem (przy okiazji) poki tunel rozkrecony ... Dzieki za reakcje wogole Kolego. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez e-piotrek » 20 sie 2008, o 17:14

...dolaczam sie do pytania "adams-a" mam to samo ze skrzynia biegow :-)
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez pablomed » 20 sie 2008, o 17:14

adams, sprawa prosta tylko pracochłonna. Wyjmujesz wydech, odpinasz spnki trzymające aluminiową osłonę wydechu i zdejmujesz ją i odkręcasz śróbki trzymające całą metalową skrzynke z lewarkiem i wyłazi w dół. Fajnie brzmi no nie? Współczuję. Od góry nie wymienisz jabłka. Więc najpierw zajrzyj czy faktycznie na jabłku jest ten luz, bo może tylko z przodu na wsporniku maglownicy tuleję wybiło (jeśli to na wałek mechanizm a nie na linki). I czy wogóle problem nie dotyczy czasem samej skrzynki a nie mechanizmu zewnętrznego zmiany biegów.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez adams » 23 sie 2008, o 15:37

pablo tak jak piszesz , jablko wymienilem,ale bez sciagania wydechu (nie wiem jak tego dokonalem ale metoda silowa jednak zawsze poskutkuje (dopoki czegos sie nei polamie) masz racje najlepiej byloby sciagnac wydech, ale troche zbyt skomplikowane wiec odsunalem tylko te oslone bo inaczej i tak nie wyjmie sie lewarka jak dolem tylko. Jest lepiej ale tak jak mowisz nalezaloby jeszcze wymienic tuleje na wsporniku maglownicy bo jak siedzialem w kanale pod samochodem to widac ze tam tez sa luzy, ale po wymianie tego jablka jest duuzo lepiej. Znasz moze sposob na jak najprostsza wymiane tej tulejki? i wogole ją dokupie gdzies moze sie orientujesz ? czy tylko ASO mi zostaje ? bo jak pytalem o wybierak do golfa to kazdy rece rozkladal i "musi pan w ASO zapytac".a wiadomo jakie sa ceny w ASO wiec sobie odpuscilem wybierak. a jesli chodzi o skrzynke to narazie problemow z biegami nie ma zadnych kompletnie , tylko podobalo mi sie jak te biegi byly takie sztywne jak w nowym samochodzie stad moj post :) ale juz teraz jest duzo lepiej wiec nie placze ;-)
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 23 sie 2008, o 20:51

adams napisał(a):Znasz moze sposob na jak najprostsza wymiane tej tulejki? i wogole ją dokupie gdzies moze sie orientujesz ? czy tylko ASO mi zostaje ?

znam znam. Co do kupna bez problemu w lepszym sklepie za chwilę znajdę ci jakiś link z allegro z zestawem naprawczym bo samej raczej nie dostaniesz.
Teraz instrukcja wymiany:
1. wjeżdzasz na kanał lub podnosisz przód na kobyłkach
2. Wspornik z tulejką masz mocowany trzema śróbami do maglownicy - odkręcasz
3. Na wałku przechodzącym przez ta tulejkę z przodu masz obejmę zaciskową mocującą do niego dalsze części zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów. Luzujesz śróbę, ścigasz z wałka obejmę i ten mechanizm, uda sie to tylko wtedy jak wałek cofniesz ręką lub lewarkiem maksymalnie w tył.
4. Masz obudowę tulejki w ręku, wywiercasz lub ścinasz boschem 2 nity z pokrywy tulejki, wywalasz starą tulejkę, dajesz nową ze smarem w środku np grafitowym. Zakładasz pokrywę i mocujesz dwoma nitami które będziesz miał w zestawie naprawczym

Składasz na odwrót, pozostaje problem z właściwym ustawieniem obejmy na końcu wałka, żeby biegi właziły ok.
W tym celu ręcznie ustawiasz skrzynkę w pozycji luzu, lewarek biegów ustawiasz na środku mniej więcej (ktoś przytrzyma najlepiej. Zakręcasz obejmę, wałek musi z niej wystawać do przodu ok 5 mm.
To wszystko, może być potrzebna drobna korekta ustawienia na tej obejmie za drugim trzecim razem uda się.

[ Dodano: 2008-08-23, 20:54 ]
http://allegro.pl/item420202231_zestaw_ ... olf_2.html
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - https://czesci.mercedes.autoidea.pl/ - Ceny siłowni zewnętrznych www.fitpark.pl/silownie-zewnetrzne.html



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości