Likwidacja luzu drążka

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez witboy » 6 mar 2013, o 01:12

opik super ale to co podales to tylko wierzcholek gory lodowej sam przeciez przez to przechodzilem i podawalem numery czesci

potrzeba zestaw naprawczy z golfa 2 tam jest ta pomaranczowa tulejka, taka sama jest wlasnie w tym zestawie tulejki z mk3 ale to jest do srodka auta jak podniesiecie mieszek odrazu zakumacie o co chodzi, w takim zestawie za ok 20 pare zl macie tulejke pomaranczowa tulejki dzwigienek tulejki na te ramie z kulka, bo czesto sie one wyrabiaja, do tego potrzeba takiej elki , dziwigienki faktycznie profilaktycznie mozna wymienic tzn ciegna, natomiast najwiekszy szal robi sie gdy ktos traci kulke, albo jest wyrobiona i gdy sa te tulejki plastikowe mocujcace wszystko wyrbione uwierzcie mi u mnie jest luz zerowy... ale troszke trzeba bylo sie nameczyc, zostal luz ten od srodka ale znow trzeba rozbierac dzwignie itd wiec zrobie to wymieniajac wlasnie te gruszke pod lewarkiem...
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Opik » 6 mar 2013, o 10:32

jedyne czego tutaj nie podalem bo nie bylo to kulka na drazku ktora popycha to grube cieglo, widac ja jak sie podniesie mieszek
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dero686 » 10 mar 2013, o 20:33

potrzebuję szybką odpowiedź bo szukam biegów i wszystko umnie ma luz . więc czy te części z poniższych linkó będą pasować do mojego golfa mk3 2.0 8v ? bo jak pisza na allegro że do dolfa 3 to odrazu są wiele droższe a te jak widac tanie :


jeśli wszystko to pasuje do mojego mk3 to proszę napisać i zamawiam ;-) i jeszcze czy wymienię to bez większych problemów ?

[ Dodano: 2013-03-10, 19:38 ]
dlaporównania : za to ze napisali do mk3 to chcą juz 20zł, a to samo z linków wyżej wyjdzie mnie razem 7zł jeśli pasuje a na wygląd to samo więc piszcie czy będzie pasować
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez Opik » 10 mar 2013, o 21:17

dero686, napisałem dokładnie z numerami co jest potrzebne, przejrzyj sobie i będziesz wiedział czego szukać ;) z tego co podałeś to pierwsza rzecz jest niepotrzebna zupełnie, a co do tego ostatniego (metalowy drążek z kulką) to byłbym ostrożny, bo VW ma dwie wersje tego urządzenia, różniące się wysokością na której jest umiejscowiona owa kulka. I w II albo III jest ona niżej (bliżej środka)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dero686 » 10 mar 2013, o 21:41

jak to te tulejki są niepotrzebne ? to ten metalowy drążęk ma latać luzem w metalu ? wolę zmienic wszystko . Jak piszesz że ten mechanizm w golfach mk1 mk2 mk3 różni się tylko umiejscowieniem tej kulki to znaczy ze te tulejki wszystkie są takie same więc zamawiam ten zestawik tulejek i ta pomarańczową tulejkę , a w tym : idzie wymienic tez tlko to pomarańczowe ? jak tak to zamówię same 2 te pomarańczowe tulejki taniej wyjdzie .
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez pablomed » 10 mar 2013, o 23:36

dero686, W skrócie: do mk2 1.6 i 1.8 oraz do mk3 1.8 i 2.0 8V sa te same zestawy , różnica jest tylko w jednym plastykowym cięgnie które jest inne dla skrzyni 4 biegowej ale takiej pewnie nie masz.
Tulejki pomarańczowe: ta symetryczna jest z przodu, ta z dodatkiem czarnym przy lewarku - i ta bardzo rzadko wymaga zmiany, ta przednia bardzo często. Opis wymiany tej przedniej wczoraj dałem na tym albo drugim forum.
Dochodzi jedna istotna część z plastykową główką która często się rozpada, zwie się wałkiem zwrotnym i pod tym gasłem znajdziesz o co biega.
Podsumowując:
1. zestaw naprawczy z cześciami pod lewarek
2 zestaw naprawczy z cześciami do mechniazmu zmiany przy skrzyni
3. wałek zwrotny czyli to
4. plastykowe cięgna łączą kulowymi przegubami elementy przy skrzyni
I wsio. Wszystkiego się nie zmienia tylko to co trzeba.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dero686 » 10 mar 2013, o 23:56

OK dzieki . czyli kupuję te 3 rzeczy i będzie wszystko pasować i niebędzie luzów :


przy lewarku zmiany biegów wszystko pracuje jak powinno niema dużych luzów wiec nie ruszam tego , zmieniam tylko to przy skrzyni ;-)

[ Dodano: 2013-03-12, 15:43 ]
za wszystko co jest do wymiany przy skrzyni w sklepie zapłaciłem 46zł , a za to co w kabinie przy lewarku też wszystko trzeba zapłacić 38zł (umnie wszystko przy lewarku było dobre)
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez Gesiu_15 » 30 mar 2013, o 22:31

jestem po wymianie :-D efekt : FABRYKA :lol: :lol:
Podam numery i co dokładnie było potrzebne :
1.Wałek Zwrotny nr 1HO 711 173
2.Cięgno Długie nr 1HO 711 574 (zależy od stanu )
3.Cięgno Krótkie nr 1HO 711 595 (zależy od stanu )
4.Zestaw Tulejek + Tulejka Pomarańczowa (Wodzik) nr 107 673 465
5.Można też wymienić jabłko ale u mnie bylo oki :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez DiamondHooligan » 3 kwi 2013, o 21:07

Witam. Chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną luzu na drążku zmiany biegów. Podczas jazdy na drugim biegu strasznie drży drążek i lata :zdegustowany: . Help ;]
To nie tylko samochód, lecz kawałek życia...
Avatar użytkownika
DiamondHooligan
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 14:02
Lokalizacja: Żary

Postprzez Gesiu_15 » 3 kwi 2013, o 22:10

musisz zobaczy stan wałka zwrotnego i wogole obejrzeć jak to wyglada :)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 3 kwi 2013, o 22:18

DiamondHooligan napisał(a):Witam. Chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną luzu na drążku zmiany biegów. Podczas jazdy na drugim biegu strasznie drży drążek i lata . Help


Najprawdopodobniej wymianie będzie podlegał czop przełączenia na rysunku zaznaczony nr 3

1.jpg
1.jpg (9.75 KiB) Przeglądane 540 razy


Kosz części ok 25 zł. Wymiana nie jest trudna.. Po wymianie zajdzie potrzeba regulacji położenia drążka miany biegów.. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez DiamondHooligan » 4 kwi 2013, o 18:44

Mam nadzieje że nie będzie trudno tam zajrzeć :-( . Jeśli bym chciał zrobić skrzynie tak aby nie miała żadnych luzów co bym musiał wymienić ?
To nie tylko samochód, lecz kawałek życia...
Avatar użytkownika
DiamondHooligan
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 14:02
Lokalizacja: Żary

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - Naprawdę dobre pieczątki kraków z datownikiem i treścią. Data jest na 10 lat.



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron