linka sprzegla

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

linka sprzegla

Postprzez strzeliniasty » 24 wrz 2009, o 16:20

siemka


chcialem sie dowiedziec czy linka sprzegla do 1.8 ABS ma koncowke metalowa czy plastikowa??

bylem w sklepie i gosciu pokazal mi dwa rodzaje mocowac.


i jak wymienic linke sprzegla w golfiku??

z gory dzieki za odp pozdrawiam
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

linka sprzegla

 

Postprzez prezesik » 24 wrz 2009, o 17:11

ja ostatnio wymieniałem w łodzi na chodniku bo mi pękła.

- zdejmujesz osłonę bezpieczników, cała dużą obudowę plastikową znajdującą się nad nogami (wcześniej ściągasz długą zaślepkę spod lewej strony kierownicy. Ja dodatkowo wyciągnałem zegary, aby mieć widniej.
- odczepiasz starą linkę przy silniku
- odczepiasz linkę z pedału - tam jest taki poprzeczny wałeczek na lince, wystarczy tylko poluźnić linkę i wałeczek wyjdzie z rowka w pedale.
- całość wyciągasz od zewnątrz od strony silnika
- i zakładasz nową
- pierw na pedał sprzęgła (ja dodatkowo zabezpieczałem taśmą, aby wałeczek nie spadał z pedału, potem zaczepiasz przy skrzyni.

Ostrzegam - trochę trudny dostęp jest od strony pedałów !

Linkę regulujesz tak, aby nie miała luzów. Tylko lekki luz powinieneś mieć na pedale sprzęgła, tak ok. 1,5 - 2 cm wciskając go od góry.

Ja miałem metalowy wałeczek jako zakończenie od strony pedału.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez strzeliniasty » 24 wrz 2009, o 21:15

prezesso, wszystko cacy ale ja chyba nie bede regulowal bo mam z samoregulatorem
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez prezesik » 24 wrz 2009, o 21:43

no to tylko zakładasz i będzie grało.
Samoregulator to taka gumowa harmonijka na lince, w której jest sprężyna naciągająca linkę.
Ja niestety teraz mam linkę bez "wypasów" takich jak samoregulator, jedynie mam dwie śrubki na końcu linki na klucz 10 to regulacji.

ps. ile dałeś za linkę? Ja na szybkości w sklepie w Łodzi przy srebrzyńskiej i jana pawła dałem 115 zł bez samoregulatora.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez arkadiuszk112 » 26 wrz 2009, o 13:15

no wlasnie a kto powie jak linke z samoleguratorem wymienic?;/ bo podciagnac sie jej chyba nie da co?;D
arkadiuszk112
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 22 lut 2009, o 13:40
Lokalizacja: łapy

Postprzez prezesik » 26 wrz 2009, o 17:22

arkadiuszk112 napisał(a):no wlasnie a kto powie jak linke z samoleguratorem wymienic?;/ bo podciagnac sie jej chyba nie da co?;D
o jakim podciągnieciu piszesz? sprzęgło łapie ci przy max wciśniętym pedale?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez strzeliniasty » 27 wrz 2009, o 23:17

prezesso, u mnie linka z samoregulatorem dostepna jest od reki za 75zl
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Admor » 28 wrz 2009, o 11:17

To w takim razie jak linka z samoregulatorem jest założona a sprzęgło kijowo chodzi to ja bym zbierał raczej na nowe sprzęgło a nie wymieniał linkę, która i tak jest pewnie dobra. W którymś sam naprawiam jest opis jak sprawdzić poprawność działania linki z samoregulacją.

SPRAWDZANIE MECHANIZMU SAMOREGULACJI LINKI SPRZĘGŁA

1) wcisnąć do oporu pedał sprzęgło (przynajmniej 5 razy)
2) koniec dźwigni wyłączenia sprzęgła powinien powinien dać się przesunąć ręką o ok 10 mm w kierunku przeciwnym od kierunku wyłączenia sprzęgła. Jeżeli tak nie jest linka do wymiany.

A dźwignia wyłączenia sprzęgła to jest tam "przy silniku" :D

Czytaj -> biblia (VW_Golf_III__Vento_-Sam_Naprawiam_v2.0.pdf) strona 85
biblia
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez strzeliniasty » 28 wrz 2009, o 13:03

Admor, nie wiem jak to jest ale

sprzeglo jest nowe
mechanik powiedzial ze linka do wymiany bo strzelila mu blokada plastikowa i sprezyna poszla

wczoraj wymienilem ciegna z plastikowa kulka i nagle przestalo sie slizgac, spalanie na kompie nagl spadlo i auto zbiera sie jak szalone
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Admor » 28 wrz 2009, o 14:39

No i właśnie po to się ją sprawdza w sposób opisany powyżej. Miałbyś luz bardzo duży i to kwalifikuje ją do wymiany.
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez strzeliniasty » 28 wrz 2009, o 22:49

Admor, czyli mam rozumiec ze byl za duzy luz i nie wbijal dokladnie biegu??
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Admor » 29 wrz 2009, o 18:35

Linka nie miała naciągu czyli efekt podobny do zepsutego docisku sprzęgła czyli nie wysprzęglanie całkowite co w efekcie daje problemy z wbiciem biegu.
Wtedy właśnie żeby wykluczyć uszkodzenie docisku sprawdza się linkę. Jeżeli linka jest OK to trzeba robić docisk.
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości

cron