Łożysko wyciskowe? (oporowe)

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Łożysko wyciskowe? (oporowe)

Postprzez kiju110 » 6 maja 2013, o 17:40

Witam. Ostatnio w golfiku usłyszałem niepokojący dźwięk takie jakby tarcie czegoś o coś w okolicy skrzyni. Dźwiek pojawia sie tylko na luzie bez sprzęgła po wciśnieciu mijał, poczytałem na ten temat sprawdziłem rady i to chyba będzie łożysko wyciskowe bo tak jak przeczytałem jak na luzie lewarek przesune delikatnie bez sprzegla w strone trójki albo czwórki to cichnie. Olej w skrzyni był dolany bo kapało z uszczelniacza wybieraka, biegi chodzą elegancko itp. Mam kilka pytań bo na forach piszą, że należny niezwłocznie wymienić, a znowu można znaleźć opinie, że ktoś tam zrobił 70tys km i dalej szumi i nic . Jak myślicie? Trzeba to niezwłocznie zrobic czy moge jeszcze troche pojeździć ? Wymieniał to ktoś ? Wiecie może ile mechanicy za robote wołają? z góry dzięki za pomoc :-)
kiju110
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 12:18
Lokalizacja: Adamówka

Łożysko wyciskowe? (oporowe)

 

Postprzez prezesik » 6 maja 2013, o 21:22

Jak nie wymienisz łożyska to ono się rozleci, nie będzie się obracało, a może u Ciebie już przestało się obracać... A wtedy kwestia czasu jak wytrze ono dziurę w "słoneczku" docisku - pedał sprzęgła wpadnie w podłogę i "lipton"...

Także jeeździj, aż sprzęgło wyjdzie z boku silnika.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Lokoko » 7 paź 2013, o 16:43

Witam.

Mam taki sam problem jak opisał kolega kiju110.

Po wciśnięćiu pedału sprzęgła wszystko ucicha.

Mam skrzynię ATH i kupione takie łożysko :
http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... 00-0249-11

W kilku miejscach przeczytałem, że do wymiany tego łożyska nie jest potrzebne zrzucanie skrzyni. Podobno w 1.8 i 2.0 skrzynie te miały łożyska
pod deklem, zaraz za lewym kołem.

Czy ktoś może mi powiedzieć, czy to łożysko hałasuje i znajduję się ono pod deklem?

Pozdrawiam.
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez adziok09 » 7 paź 2013, o 19:41

ja mam tak samo w 1.4 na luzie toś chrobocze a jak wcisnę sprzęgło to spokój.... Kolejny objaw to jak jade pomału to na drugim biegu przy 1500 rpm przy dodaniu gazu dzwięk jest taki jakby tłumik był dziurawy a nie jest. Biegi wchodzą jak masło tak więc problem ten sam :D
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez k-m-r1 » 7 paź 2013, o 21:14

czyli odkrecasz lapy pulosie oraz wszystkie taile

odkrecasz skrzynie rozrusznik wybierak
skrzynie z silnikiem dzwigasz na belce podpartej na blotnikach

roswowasz jedno i drugie wymieniasz zkladasz warto w 2 osob to robic
przeczytaj ksiazke sam naprawiam oszczedzisz czasu w szukaniu srub itp
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Lokoko » 7 paź 2013, o 23:59

Ale czytałem gdzieś, że w 1.8 i 2.0 były skrzynie, które mają łożysko pod deklem(bez konieczności zrzucania skrzyni) ?

Moje łożysko wyglada tak :
Obrazek

A nie tak :
Obrazek
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez pablomed » 8 paź 2013, o 08:44

lokoko, coś innego padło w skrzyni nie to łożysko. Charakterystyczna awaria to uszkodzenie łożyska jednego z wałków, tzw igiełkowe. Teraz jeśli chodzi o podjęcie decyzji czy naprawiać czy zmieniać skrzynię to trzeba brać pod uwagę dostepność skrzyń używanych do Twojego silnika, bo naprawa mimo że dość prosta to powierzona mechanikowi będzie droga dochodzą koszta demontażu rozbiórki jest to pracochłonne. Ja musiałem to zrobić bo skrzyń do 2.0 na lekarstwo a nie chciałem wkładac od 1.8 Koszt całościowy czyli robocizna, zmiana tego łożyska które jest dość tanie, i przy okazji uszczelniacze olej i wyszło prawie 7 stówek - 5 lat temu.
To co jest pod deklem pokazane na fotce pada rzadko, raczej nie hałasuje, jak coś tam pada czyli to łożysko albo wajcha wysprzeglająca to się tam zagląda jak sprzęgło zniknie dopiero.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bibidog » 8 paź 2013, o 17:49

hej a mi odwrotnie lekko chuczy jak wcisniete sprzeglo i pedal nie do konca odbija sprzeglo hydrauliczne w tdi na linki sterowanie narazie niemam zamiaru wymieniac lozyska bede jezdzil narazie tak wiekszosc w trasie jezdze to mysle ze polata pozatym jestem za granica bardziej mysle o nie odbijajacym pedale i sie zastanawiam nad tym czy wysprmzeglik do wymiany czy pompa pod pedalem? sprzeglo sie nie slizga i ladnie bierze w polowie.
bibidog
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Amsterdam

Postprzez Siw3k » 8 paź 2013, o 20:00

ja też mam podobne coś po wymianie dupy od skrzyni mam taki obiaw że jak odpale silnik to rzęzi z okolicy tej dupy od skrzyni po wciśnięciu sprzęgła rzęzi jak się jedzie na biegu mniej to słychać ale nadal jest dopiero jak silnik się dość dobrze się rozgrzeje to rzężenie ucicha całkowicie podejrzewam te łożysko igiełkowe bo w padniętej tej dupie nie było wcale tego łożyska igiełkowego i nie było problemu
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez PREMIER » 8 paź 2013, o 21:47

mi rózwniez chrobocze na luzie a gdy wciskam sprzęgło nie slychac nic, puszczam i znów chrobocze.to będzie to łożysko sprzęgła??
,,Teraz golfem trójką śmigam niezawodna fura jest....''
mój golfik-
moj-golf/mk3-klekot-family-by-premier-t60735.html
Avatar użytkownika
PREMIER
Badacz tematu
 
Posty: 174
Dołączył(a): 30 kwi 2013, o 07:57
Lokalizacja: SKARYSZEW /K RADOMIA

Postprzez pablomed » 10 paź 2013, o 23:24

patrz co napisałem wyżej, nie łożysko sprzęgła raczej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 11 paź 2013, o 17:32

pablomed, potwierdzam że czesto pada igiełkowe zaciega sie lub skrzynia sie zakleszcza

wymiana łorzyska jeśli to jest od 5 biegu w granicach 50 zł jeżli mamy narzedzia
plus koszt nowego oleju u mnie to będzie 3,1 L czyli z 80 zł plus 50 i własny czas na rozebranie


czesto pada łorzysko bo za mało oleju lub nie był wymieniany
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości