Luz na półośce

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Luz na półośce

Postprzez paku - paku » 25 lip 2008, o 18:22

witam Koledzy
Mam niepokojący mnie problem u siebie w Golfie III Sprawa wygląda tak: gdy kilka dni temu robiłem mały przegląd auta zauważyłem duży luz w przednim prawym kole Gdy odkręciłem koło okazało sie ze półośka wychodząca ze skrzyni rusza sie a ze nie ma tam gumy zabezpieczającej to widziałem ze półośka wychodzi na jakiś niecały 1cm ze skrzyni W praktyce wygląda to tak ze ten luz przenosi sie przez krzyżak na piastę i tarcze kola co powoduje swobodne ruszanie sie kola tak jakbym lekko skręcał W drugim kole ten problem nie występuje Dlatego tez stawiam tu pytanie: Czy któremuś z userów przydarzyło sie cos podobnego? Czy może być to coś groźnego dla żywotności skrzyni, krzyżaków bądź półośki? Czy można ten luz w jakiś domowy sposób zlikwidować a jeśli nie to co jest tam nie tak i ile może kosztować ewentualna naprawa?
Z góry THX
Pozdro
Avatar użytkownika
paku - paku
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 17:18
Lokalizacja: chełm
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Luz na półośce

 

Postprzez luk15yg » 26 lip 2008, o 01:06

szczerze to niw wiem o co ci do konca chodzi ale sprawdz wszystkie sruby na przegubie wewnetrznym i nakretke na przegubiez zewnetrznym czy podczas jazdy wystepuja jakies dziwne objawy?????????
luk15yg
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:09
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez SotoM » 26 lip 2008, o 01:28

chodzi ci ze półoska pracuje w zdłuz tak?? jesli to o to ci chodzi to ma tak byc. przegóby przy skrętach pracują wiec muszą mieć miejsce.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez paku - paku » 26 lip 2008, o 11:21

tak półośka chodzi wzdłuż ale tylko w prawym kole występuje ten luz Poza tym jak sie podniesie koło to bez problemu można nim ruszać na boki Obawiam sie ze gdyby było tak w obydwu kołach to samochód sam pływałby po całej drodze i nie można by go utrzymać na jednym pasie...
Może zaraz nakręcę "instruktażowy" filmik i wrzucę gdzieś do sieci, abyście mogli zobaczyć o co dokładnie mi chodzi

Zdjąłem koło kolejny raz i teraz dokładniej przyjrzałem sie sprawie Tarcza z półosią nadal chodzi wzdłużnie ale chyba tak ma być jak wspominał kolega na początku Teraz zajrzałem pod spód i przegub łączący wahacz z piastą koła jest dość bardzo rozklekotany a z resztą zobaczcie sami (mało profesjonalny filmik ale zawsze to coś ) Nie chciałem tam niczego rozkręcać gdyż chyba ten przegub odpowiada za geometrie koła i trzyma sie tam na trzech śrubach
Reasumując, wydaje mi sie ze należy wymienić ten przegub i ustawić geometrie kół A może jest jakieś inne rozwiązanie??
Avatar użytkownika
paku - paku
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 17:18
Lokalizacja: chełm
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez luk15yg » 27 lip 2008, o 22:45

z tego co widzę to masz luz na sworzniu dolnym wachacza a moze tez tuleje metalowo-gumowe na wachaczu sa zuzyte czy podczas jazdy nic nie stuka? jak prowadzi sie auto? czy opon nie zdziera?
luk15yg
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 23:09
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez SotoM » 28 lip 2008, o 23:42

ewidetnie widac ze jest wywalony sworzeń wahacza..na bank.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Stealth » 29 lip 2008, o 09:05

Jako że temat pokrewny to dołączę swoje pytanie:
na wewnętrznych manszetach (gum na półosiach przy skrzyni biegów) i wokół nich mam widoczne plamy jakby olej wyciekał - co jest temu winne? Simeringi? Czy jakoś tak się to nazywa? bo po obu stronach mam to a z silnika się nie leje bo cała skrzynia sucha...
proszę o radę
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez SotoM » 29 lip 2008, o 18:15

simeringi albo takie zaślepki pod przegubami w tych kielichach mogły popekać i delikatnie olej ze skrzyni przedostaje sie do przegubu i nastepuje własnie taka wilgoć na przegubach wewnetrznych
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Stealth » 29 lip 2008, o 22:11

Dzięki :->
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron