Luźny Lewarek...

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Luźny Lewarek...

Postprzez Soosexy69 » 21 gru 2012, o 12:01

Witam wszytkich posiadaczy golfów.Mam problem z luzem na lewarku zmiany biegów...czytałem na forum co trzeba wymienić pod maską żeby drążek nie miał luzu...wymieniłem wszystkie plastikowe łączniki,tulejki gumowe i plastikowe,drążek z tym jabłuszkiem...i problem nie zniknął...
Biegi wchodzą lekko ale czuje na drążku że nie precyzyjnie...do tego 2 bieg jak zmienie szybko to potrafi zgrzytnąć, olej też zmieniłem w skrzynie.Pozostaje chyba tylko wybierak albo zestaw naprawczy drążka zmiany biegów...czy to pomoże?proszę o opinie.
Chyba że panowie macie jeszcze jakieś pomysły...
Soosexy69
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lut 2012, o 20:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Luźny Lewarek...

 

Postprzez Opik » 21 gru 2012, o 15:24

Przecież piszesz że wymieniłeś wszystkie tulejki itp, to jaki zestaw naprawczy chcesz jeszcze wymieniać?
Jak nadal zgrzyta lekko to pozostaje się do tego przyzwyczaić, jak mocno to synchronizator w skrzyni.
Jest jeszcze opcja na kończące się sprzęgło, które za wolno rozłącza, ale to byś czuł nie tylko przy tej jednej zmianie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Soosexy69 » 21 gru 2012, o 16:02

Skrzynie i synchronizator wykluczam gdyż to jest druga skrzynia z seata toledo TD i wszystko było z nią zawsze ok.
Właśnie obawiam się że to będzie sprzęgło...gdyż 2 zgrzytnie póki nie załapie silnik temperatury a reszta czyli 3,4,5 przy wrzucaniu słychać jak puszczam sprzęgło jakby cos się zakleszczało...mechaniczny odgłos...
Soosexy69
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lut 2012, o 20:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Opik » 21 gru 2012, o 16:35

Bardzo możliwe. W Polówce jak tak zgrzytało (m.in.) to się okazało że to sprzęgło. Ale było czuć że łapie na końcówce dopiero, także ja bym to sprawdził skoro skrzynie i przeniesienie biegów wykluczasz. Nic więcej nie zostaje niestety :P
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Soosexy69 » 21 gru 2012, o 17:37

Czyli rozumiem jak sprzęgło łapie na samym końcu(górze) to objaw że już się kończy?Bo nie stawiałem na początku na sprzęgło ale prawda jest taka że łapie praktycznie odrazu jak kłade nogę na sprzęgło...a linke kupiłem oryginalna TRW ok 2 tyg temu...wcześniej było identycznie jednak wymiana linki nie zmieniła nic...
Soosexy69
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lut 2012, o 20:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Opik » 21 gru 2012, o 17:48

Wiesz, ciężko powiedzieć tak na odległość, a ja nie chce stawiać jednoznacznych sądów, żeby nie było pretensji jak wydasz kasę a to jednak nie to, bo u mnie to była wina sprzęgła wtedy przy takich objawach, a w Golfie to na 90% kwestia złachanego synchronizatora. Podjedź do jakiegoś dobrego mechanika, ogarną czy to sprzęgło czy nie i będziesz miał pewność.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Soosexy69 » 21 gru 2012, o 17:55

Nie da się ukryć że sam podejżewam że to sprzęgło albo łozysko oporowe...ale nie mam czasu żeby teraz to wymieniać...podjade i niech ktos sprecyzuje mój problem...
ale gdyby było to synchronizator zgrzytałby mi za każdym razem...a zgrzytnie sporadycznie i wolałbym uniknać kolejnej wymiany skrzyni...
Soosexy69
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lut 2012, o 20:28
Lokalizacja: Trójmiasto


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości