ma ktoś szperę w mk3

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez Bradley » 5 sie 2012, o 19:56

Szpera w FWD ma jedna podstawowa zalete. W zimie jest szansa, ze sie nie utknie ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

 

Postprzez Pajdus » 5 sie 2012, o 20:20

kolego szpera to nie zaspawany dyfer szpera przenosi tylko 10 % mocy czyli 40 /60
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez Opik » 5 sie 2012, o 21:42

Bradley napisał(a):Szpera w FWD ma jedna podstawowa zalete. W zimie jest szansa, ze sie nie utknie ;)


oooooootóż to :D


Pajdus napisał(a):szpera przenosi tylko 10 % mocy czyli 40 /60


skąd taką fantastyczną wiedzę czerpiesz? I skąd w takim razie szpery o różnym poziomie spięcia, np 20%, 30%, 50%, oraz możliwość dostosowania takowej pod dany tor/kierowcę itp (np: przy hamowaniu brak spięcia, przy napędzaniu spięcie 80%)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 5 sie 2012, o 23:56

Bradley napisał(a):Szpera w FWD ma jedna podstawowa zalete. W zimie jest szansa, ze sie nie utknie

nawet tutaj chyba bardziej w RWD się przydaje :-P FWD ma to do siebie że na osi napędzanej mamy silnik. zakopać się FWD żaden problem ale jak ktoś jeździł choćby poldem to wie że minimalnie ślisko i pold jak biedronka na plecach sam nie pojedzie :lol:
Opik napisał(a):(np: przy hamowaniu brak spięcia, przy napędzaniu spięcie 80%)

do tego mamy szpery które ciągną w jedną stronę, tak jak opisałeś, są takie które w drugim kierunku mają mniejszy stopień spięcia i są też spięte w obu kierunkach :-> kiedyś w GT czy innym piśmie był dość obszerny artykuł.
do tego mamy też takie wynalazki jak w MPowerach gdzie szpera ma 25% spięcia a może się spiąć całkowicie gdy jest taka potrzeba np lecąc bokiem w winklu.
Opik napisał(a):*nie, nie na forach. Między sobą, do widzów, którzy o coś pytają, wprost innym ludziom. Z pominięciem "forumowych fachowców którzy przyswoili 3 terminy

kminie kminie o co Ci chodzi ;-) mi raczej chodziło o to że w elektroszperze nic z elektroniki nie ma i nazwa jest nie co myląca ale tak się przyjęło i już. a za bardzo nie wiedziałem jak producenci nazywają "szpery" elektroniczne
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PiJey88 » 6 sie 2012, o 08:21

W 2.0 16V oraz VR6 w Paskach B4 i Golfa mk3 bywało, nie zawsze, ale w lepszych wersjach i chyba produkowanych w niemczech

EDS to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Jeżeli na śliskim lub nieutwardzonym podłożu jedno z napędzanych kół zaczyna tracić przyczepność, system EDS powoduje przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła, co umożliwia płynne ruszenie. Układ EDS działa do prędkości ok. 40 km/h. EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR).
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcinkazimierz » 6 sie 2012, o 14:26

a moj uklad antyposlizgowy przy ruszaniu nazywa sie syncro i dziala zajebiscie :-D
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Opik » 6 sie 2012, o 15:41

trollu napisał(a):nawet tutaj chyba bardziej w RWD się przydaje :-P FWD ma to do siebie że na osi napędzanej mamy silnik. zakopać się FWD żaden problem ale jak ktoś jeździł choćby poldem to wie że minimalnie ślisko i pold jak biedronka na plecach sam nie pojedzie :lol:


Ale za to w fwd martwisz się tylko o przód, tył może robić co chce, od biedy nawet połową samochodu pojedziesz :lol:

Opik napisał(a):do tego mamy szpery które ciągną w jedną stronę, tak jak opisałeś, są takie które w drugim kierunku mają mniejszy stopień spięcia i są też spięte w obu kierunkach :-> kiedyś w GT czy innym piśmie był dość obszerny artykuł.
do tego mamy też takie wynalazki jak w MPowerach gdzie szpera ma 25% spięcia a może się spiąć całkowicie gdy jest taka potrzeba np lecąc bokiem w winklu.


ooootym właśnie mówię :)


Opik napisał(a):kminie kminie o co Ci chodzi ;-) mi raczej chodziło o to że w elektroszperze nic z elektroniki nie ma i nazwa jest nie co myląca ale tak się przyjęło i już. a za bardzo nie wiedziałem jak producenci nazywają "szpery" elektroniczne


absolutnie nic elektronizcnego nie ma, totalna łopatologia, zero finezji :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

cron