Moderator: Moderator
Bradley napisał(a):Szpera w FWD ma jedna podstawowa zalete. W zimie jest szansa, ze sie nie utknie
Pajdus napisał(a):szpera przenosi tylko 10 % mocy czyli 40 /60
Bradley napisał(a):Szpera w FWD ma jedna podstawowa zalete. W zimie jest szansa, ze sie nie utknie
Opik napisał(a):(np: przy hamowaniu brak spięcia, przy napędzaniu spięcie 80%)
Opik napisał(a):*nie, nie na forach. Między sobą, do widzów, którzy o coś pytają, wprost innym ludziom. Z pominięciem "forumowych fachowców którzy przyswoili 3 terminy
EDS to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Jeżeli na śliskim lub nieutwardzonym podłożu jedno z napędzanych kół zaczyna tracić przyczepność, system EDS powoduje przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła, co umożliwia płynne ruszenie. Układ EDS działa do prędkości ok. 40 km/h. EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR).
trollu napisał(a):nawet tutaj chyba bardziej w RWD się przydaje FWD ma to do siebie że na osi napędzanej mamy silnik. zakopać się FWD żaden problem ale jak ktoś jeździł choćby poldem to wie że minimalnie ślisko i pold jak biedronka na plecach sam nie pojedzie
Opik napisał(a):do tego mamy szpery które ciągną w jedną stronę, tak jak opisałeś, są takie które w drugim kierunku mają mniejszy stopień spięcia i są też spięte w obu kierunkach kiedyś w GT czy innym piśmie był dość obszerny artykuł.
do tego mamy też takie wynalazki jak w MPowerach gdzie szpera ma 25% spięcia a może się spiąć całkowicie gdy jest taka potrzeba np lecąc bokiem w winklu.
Opik napisał(a):kminie kminie o co Ci chodzi mi raczej chodziło o to że w elektroszperze nic z elektroniki nie ma i nazwa jest nie co myląca ale tak się przyjęło i już. a za bardzo nie wiedziałem jak producenci nazywają "szpery" elektroniczne
Powrót do Napęd i skrzynia biegów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości