Moderator: Moderator
marcinkazimierz napisał(a):auto zeszperowane prowadzi sie jak po szynach
trollu napisał(a):była elektroszpera czy jakto się tam zwało
trollu napisał(a):Focus RS niby jest najlepiej prowadzącą sie ośką ale RWD to nigdy nie będzie
Opik napisał(a):elektroszpera - zaspawany dyferencjał = szpera 100% = koła kręcą się zawsze w jednakowym tempie. Stosowane do driftu i czasem do kjsów, tylko i wyłącznie w rwd.
Opik napisał(a):ale wystarczy żeby w pewnych okolicznościach ładnie pogonić niektóre rwd
trollu napisał(a):takie tam gadanie na forach. co jest ELEKTRO w zaspawanym dyfrze? to ze do spawanie był używany prąd?
nie wiem dokładnie jak nazywają to firmy ale np w gofrze szpera polegała na tym, że czujnik ABS wykrywał uślizg np prawego koła które jechało po piachu a lewe np po czystym asfalcie. wtedy prawe koło mające mniej przyczepności było przyhamowywane żeby wyrównać prędkości. temat szeroko stosowany w SUVach bez blokad mechanicznych.
poza tym zaspawany dyfer to nie szpera a tym bardziej 100%
trollu napisał(a):tylko na co Ci w FWD szpera? focus ma raczej mocno pokombinowane zawieszenie które daje przewagę a FWD i tak na winklu pojedzie przodem czy ze szperą czy bez. w RWD szpera sie bardzo przydaje
Opik napisał(a):Nie, to nie jest takie tam gadanie na forach, tylko to co mówią ludzie, którzy w jakiś sposób są związani z tym sportem i raczej mają pojęcie czym jeżdżą.
trollu napisał(a):Opik napisał(a):Nie, to nie jest takie tam gadanie na forach, tylko to co mówią ludzie, którzy w jakiś sposób są związani z tym sportem* i raczej mają pojęcie czym jeżdżą.
no spoko, nie zamierzam ustalać nowej nomenklatury ale przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i sam wyciągnij wnioski
szpera to też jakaś tam nazwa potoczna.
Powrót do Napęd i skrzynia biegów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości