Miga kontrolka oleju, glosny silnik

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Miga kontrolka oleju, glosny silnik

Postprzez fuqet1 » 1 lut 2012, o 21:49

Witam
Mam problem ze swoim autem. W niedziele wsiadłem do fury , zapalam a tu mi kontrolka od oleju miga ,co więcej silnik głośno pracuje ( jak stary diesel) . Dodam że dzień wcześniej odpalałem auto jeździłem i wszystko było ok. Stan oleju jest ok , na oleju przejechane 3 tyś kilometrów ,olej zmieniany w listopadzie. Na drugi dzień jak odpaliłem samochód było to samo miga kontrolka i silnik głośno pracuje w dodatku po kilkunastu sekundach załącza się brzęczek.
Nie wiem co mu sie stało.
Silnik 1,4 abd 60km
Przebieg 229 tys
benzyna +gaz
Proszę o pomoc!!! :zalamany:

Po spuszczeniu oleju i zdjeciu miski ukazal mi sie widok zmrożonego błota Obrazek
Nie wiem co to jest ale wyglada okropnie
Czy to moze być powodem migającej kontrolki oleju a przez to braku smarowania ???
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Miga kontrolka oleju, glosny silnik

 

Postprzez SotoM » 3 lut 2012, o 09:10

no co woda w oleju...
jak masz miske zdemontowana to sprawdx panewki korbowe i głowne.
zaczóał klekotac jak ma nie klekotac skoro zamiast oleju jest gnuj. hydrosztosy zaczeły pukac...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez witboy » 9 lut 2012, o 10:29

a uszczelke pod glowica to kolega nie mial uszkodzonej?
tyle wody w oleju to ja dawno nie widzialem....

sprawdz czy panewki sa cale zeby sie nie zdziwic potem
co do samego braku smarowania to tak oczywiscie jest to wina tej wody w oleju
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez fuqet1 » 9 lut 2012, o 22:13

Szczerze mówiąc nie zauważyłem ubytku wody ze zbiornika .
Po drugie stan oleju nie podnosił się .
Czy mogło być to spowodowane krótkimi trasami i nie dogrzewaniem się silnika . Bo od jakiegoś czasu jeździłem dość krótkie trasy po 2 - 3 km.??
W tej chwili samochód jest już na chodzie , zmieniony został olej na nowy pól syntetyk 10 w 40 Neste . Wcześniej był też 10 w 40 ale producent Motul . Oczywiście nowy filtr oleju , miska wyczyszczona , rozrząd zmieniony , szklanki wymmieenione na nowe bo po tej awarii bardziej było słychać dzwonienie (wcześniej tez czasami grały ale nie aż tak mocno).
I właśnie ciekawi mnie skąd ta woda w oleju skoro nie było ubytków wody ? Czy to może być od tych krótkich przejazdów?
A i jeszcze zapomniałem napisać że wyczyściłem odmę bo syf konkretny w separatorze oleju był .
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - Pasja-Na-Kolach.pl



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości