Olej w skrzyni zgęstniał

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Olej w skrzyni zgęstniał

Postprzez nitroo » 30 lip 2012, o 20:36

Wczoraj jechałem w trakcie wielkiej ulewy i pod mostem musiałem przejechać przez dużą wodę (myślę, że do progów woda mogła sięgać, chociaż może trochę niżej), ale było ok. Dziś jednak z rana zaczęły się dziwne problemy ze skrzynią biegów - ciężko zaczęły mi chodzić biegi, z ogromnym oporem, jakby ugrzęzły w błocie i ciężko było nimi ruszać. Ewidentnie olej zrobił się strasznie gęsty. Wątpię jednak, że wczorajsza woda ma coś z tym wspólnego. O co więc może chodzić?
nitroo
 

Olej w skrzyni zgęstniał

 

Postprzez Piaggio » 31 lip 2012, o 09:41

skrzynia jest- a raczej powinna być szczelna więc o dostaniu sie wody nei powinno byc mowy! na sam poczatek może spuść stary olej i zalej nowy- jest to bardzo czesto lek na wiele dolegliwości, ponadto patrząc w opis masz silnik AFN- a on był wypuszczany z nieszczsnym dwumasem- ktory sie poprostu zużywa- niewysprzęgla dobrze i przez to też mogą biegi ciężko wchodzić- wczesniej nie było drgań przy przyspieszaniu na 5 biegu? biegi wchodziły płynnie? problem pojawił sie nagle?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez nitroo » 31 lip 2012, o 10:42

Piaggio napisał(a):wczesniej nie było drgań przy przyspieszaniu na 5 biegu? biegi wchodziły płynnie? problem pojawił sie nagle?


Skrzynia była raz naprawiana. Wymieniono mi jakąś część, co kosztowała jakieś 50 euro, która odpowiadała za luzy w lewarku itp. Do tej pory wszystko było ok. Nie było żadnych drgań, a problem, który opisałem, pojawił się nagle.
nitroo
 

Postprzez Piaggio » 31 lip 2012, o 16:42

nitroo napisał(a):Skrzynia była raz naprawiana. Wymieniono mi jakąś część, co kosztowała jakieś 50 euro, która odpowiadała za luzy w lewarku itp.
zapewne był to wybierak- może zajrzyj włąsnei na niego- oblukaj czy cięgna sie nei wypieły, można też zacząć od najłatwiejszej sprawy a mianowicie wymiany oleju- dalej można tylko gdybać- może być zamach a może być docisk- z tym że miał byś problemu z tym już wczesniej.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez SotoM » 31 lip 2012, o 23:14

a po czym stwierdziłes ze olej jest bardzo gesty...?? oryginalny olej powinien byc zadki jak silnikowy... jesli bardzo gesty to moze nalano ci oleju do dyfrów które sa geste...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez nitroo » 1 sie 2012, o 12:57

SotoM napisał(a):a po czym stwierdziłes ze olej jest bardzo gesty...?? oryginalny olej powinien byc zadki jak silnikowy... jesli bardzo gesty to moze nalano ci oleju do dyfrów które sa geste...

Po tym, że nagle na następny dzień biegi zaczęły mi strasznie źle wchodzić, jakbym w jeszcze mokrym betonie mieszał, a przez rok było ok.
nitroo
 

Postprzez SotoM » 1 sie 2012, o 22:33

no to skoro według ciebie jest gesty to go wymien nie sa to jakies kolosalne pieniadze...
bo moim skromnym zdaniem sprzegło dostało od wody w dupę lub koło 2umasowe które jest bardzo czułe na dostanie sie wody...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez nitroo » 12 sie 2012, o 09:35

Okazało się, że do wymiany było sprzęgło i koło dwumasowe... Mechanik powiedział mi, że problemem może być to, iż mam przełożony silnik (z 90KM na 110KM) i skrzynia biegów prawdopodobnie jest od 90KM i z powodu zbyt dużego przełożenia psuje koło dwumasowe. To prawda?
nitroo
 

Postprzez SotoM » 13 sie 2012, o 21:54

trzeba było pomyslec nad zestawem 1Z. zwykłe koło i sprzegło - dos kasy jeszcze by zostało w kieszeni... ale juz zapózno... tylko z tego co mi wiadomo przełożenie 90km i 110 sa te same tylko róznica jest w 5tym biegu... troszke sie chłop rozpedził... a woda sie dostanie do kazdego.... - ile popłynołes za cała naprawę, częsci i robota....??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez nitroo » 18 paź 2012, o 06:26

Minęło kilka miesięcy od wymiany i kilka dni temu pojawił się taki problem, że mój olej w skrzyni jest jakby... jakbym odpalał auto w zimie, czyli zgęstniały. Trochę poprawia się, gdy auto się zagrzeje, ale opornie i ciężko wchodzą mi biegi. Co jest nie tak?
nitroo
 

Postprzez prezesik » 18 paź 2012, o 10:32

nitroo napisał(a):Co jest nie tak?
Jaki olej był zalany do skrzyni?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez nitroo » 18 paź 2012, o 11:56

prezesik25 napisał(a):
nitroo napisał(a):Co jest nie tak?
Jaki olej był zalany do skrzyni?


Pojęcia nie mam, a jak mogę to sprawdzić? Pewnie się nie da, bo to robił mechanik.
nitroo
 

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości