Panowie pomocy skrzynia golf 3 1.9 TDi

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Panowie pomocy skrzynia golf 3 1.9 TDi

Postprzez kamilwood » 20 wrz 2012, o 22:34

Witam. Szukałem już wszędzie,ale odpowiedzi nigdzie nie moge znaleść, być może źle szukam,prosze o wprowadzenie na dobrą droge. Posiadam golfa 3 kombi 1.9 TDi, autko orginalnie posiadało silnik 1.4 aex lecz silniczek poprzedni właściciel zatarł, z miłości do diesla takowy został przeszczepiony, silnik zamontowany 1.9 TDi z audi 80 b4 i tu zaczeły się robić schody,silnik na początku dostał skrzynie z golfa 2 1.6 Td o oznaczeniu 4T ładnie wszystko chodziło lecz nie do końca, przy 2tys. obrotów prędkość wynosiła 60km, z uwagi na to że pracowałem w punkcie demontażu pojazdów( auto szrot) postanowiłem założyć orginalną skrzynie z golfa 3 1.9 TD o oznaczeniu CHD, lecz nadal nie było zmian 5 bieg a prędość 60km/h, do pracy mam 50 km i jest to troche uciążliwe jeźdzenie 60km/h lub męczenie silnika przy ponad 3 tys. obrotów żeby uzyskać te 80-90km.Bardzo proszę o pomoc jaką skrzynie zamontować z długim przełożeniem? jaki symbol skrzyni? chciał bym by orginalna skrzynia TDI była ostatecznością gdyż jest bardzo dużo do przerobienia.Jestem tu nowy podejrzewam że istnieje podobny już temat lecz nie moge go znaleść, jeśli tak to prosze o podanie linku a swój temat usunę by nie zaśmiecać forum.
kamilwood
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 22:10
Lokalizacja: Golińsk

Panowie pomocy skrzynia golf 3 1.9 TDi

 

Postprzez Bradley » 20 wrz 2012, o 23:17

Oryginalne to masz CYP i ASD. Dluzszych nie znajdziesz, ktore byly w mk3. Ale to masz pod wybierak hydrauliczny czyli czeka pedal sprzegla z pompka, wysprzeglik, rurka od zbiorniczka zp lynem hamulcowym, lewarek z linkami.
A tak musialbys sie meczyc z przeszczepem trybow poszczegolnych biegow albo przelozenia glownego.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez marcinkazimierz » 21 wrz 2012, o 09:12

tzreba byc nawiedzonym zeby wsadzic diesla w benzyne:P
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kamilwood » 21 wrz 2012, o 18:56

Czyli moje koszmary nocne staną się rzeczywistością, będzie trzeba zbierać powoli cześci na dalsze przeróbki. Dzięki wielkie Bradley za pomoc

[ Dodano: 2012-09-21, 18:04 ]
Tylko taka jedna mała rzecz mnie zastanawia, przed mk3 miałem mk2 1.6 TD i sam wymieniałem tam skrzynie bo padła na 4T i jakoś inaczej mi się zdaje to jechało mimo tego że silnik pręcił tylko do 3,5 tys. :-|
kamilwood
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 22:10
Lokalizacja: Golińsk

Postprzez Bradley » 22 wrz 2012, o 10:30

To przy jakies predkosci zamykasz skrzynie? 100km/h?
Mialem swego czasu Kadetta 1.6D ze skrzynia 4 biegowa i tam na 4tym biegu polecial 160km/h, wyl strasznie ale pojechal. Sadze, ze podobne stopniowanie maja skrzynie z 1.9TD, wiec dziwne, ze przy 60km/h masz juz 2tys obr.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Opik » 22 wrz 2012, o 12:03

Ale się to musi zbierać za to :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kamilwood » 22 wrz 2012, o 12:20

110km/h najszybciej tym "cisłem" ale silnik to myślałem że wypluje tłoki i zawory przez tłumik a chciał bym podkreślić ze silniczek jest igiełka, przy pierwszej skrzyni tej 4T z mk2 myślałem że ktoś się bawił trybami bo skrzynia była rozbierana ( widoczne ślady silikonu na wszelkich łączeniach) ale już ta druga CHD nie widać nic oglądałem ją z każdej strony i jest cala. Dzisiaj spisze prędkości na każdym biegu przy 2 tys. obr i napisze

[ Dodano: 2012-09-22, 11:25 ]
kolego Opik zbierać się zbiera bo przy starcie potrafiłem bez problemu łyknąć bmw e318 ale żeby mieć dalszą przewagę w skrzyni przydały by się jeszcze ze 3 biegi :lol:
kamilwood
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 22:10
Lokalizacja: Golińsk

Postprzez Opik » 22 wrz 2012, o 14:23

kamilwood napisał(a):kolego Opik zbierać się zbiera bo przy starcie potrafiłem bez problemu łyknąć bmw e318 ale żeby mieć dalszą przewagę w skrzyni przydały by się jeszcze ze 3 biegi :lol:

:lol:

p.s. znałem kiedyś gościa, długo siedział w temacie polonezów, miał roverowskie 1.4 16v, 103 kuce. RWD fajnie i w ogóle, ale chciał czegoś bardziej "przyszłościowego i rozwojowego, może być nawet ta sama moc tylko żeby w razie czego swap w niedalekiej przyszłości był łatwy. No to kupił e30 316, niby 102 konie nominale. "Wiecie, fajnie i w ogóle, zupełnie inne prowadzenie". Ale każdy obiektywnie stwierdzał że to to nie idzie w ogóle, zwłaszcza po przesiadce z poldżera (1120kg na 103KM). Shamował sobie betkę.

48 kucy i 90 niutonów
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 24 wrz 2012, o 23:07

TD ma tylko ciut krótszą skrzynie niż TDI. przy 2 tys obr ma jakos około 85 kmh. A ty masz 60 kmh więc coś tu nie halo.
Sprawdź może symbol skrzyni.
Musi być od benzyniaka ta skrzynia......
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez kamilwood » 25 wrz 2012, o 18:34

CHD jest na 100% bo sam ją osobiście zakładałem, wiesz w tej 4T jak już wyżej pisałem były widoczne ślady silikonu to myślałem ze komuś padły tryby i coś było z niedostateczna wiedzą majstrowane gdzieś w stodole , ale druga skrzynia ta aktualna CHD nie ma nigdzie widocznych śladów rozbierania bo przeglądałem ją z każdej strony a ma takie same prędkości i objawy jak ta 4T i gdzie tu szukać tzw. luki w systemie?? :szok: rodzice mają orginalną audi 80 B4 1.9 TDI i na 5 biegu jest prędkość tak jak napisałeś koło 85km/h przy 2 tys. obrotów

[ Dodano: 2012-09-25, 18:09 ]
tak myśle ze pojade teraz w sobote do znajomych na szrot wezme dwie skrzynie jedną CHD a drugą z TDI i sprawdze przełożenie jakim się różnią, tzn kręcąc wałkiem od sprzęgła zobacze ile potrzebują razy się obrócić żeby talerz od przegubu zrobił pełny obrót na 5 biegu i porównam różnice może w ten sposób do czegoś dojdę bo jak narazie mam pustkę w głowie
kamilwood
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 22:10
Lokalizacja: Golińsk

Postprzez SotoM » 30 wrz 2012, o 00:18

CHD to chyba kod skrzyni pochodzacej od silnika benzynowego o poj.1.8. wiec wypierdoze ze startu to on moze miec ale na predkosc lipton. ale to i tak jak jest taki mysk to połaczenie takiej skrzyni z silnikiem tdi powinien byc efekt predkosci ze przy 4000rpm Vmax 140km/h.
chyba za jakies smieszne pieniadze kupiłes te rzeźbe...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kamilwood » 30 wrz 2012, o 22:52

Słuchaj SotoM pracowałem na szrocie jak już wyżej wymieniłem i nie raz skrzynie CHD ściągałem z silnika 1.9, lecz tak jak napisałeś była też montowana w silnikach 1.8 bo sprawdzałem w tabeli jakie skrzynie gdzie były montowane, a co do kasy to nie były dla mnie zbyt wielkie wydatki ponieważ za silnik dałem 100zł po znajomości dla pracownika a skrzynie zamieniłem oddałem swoją tą od 1.4 a zabrałem CHD a sądze że 100zł za silnik z przebiegiem 163tys. w idealnym stanie nie był wydatkiem poniewarz za tyle nie wiem czy kupisz sprzęgło używane do tego silnika ;-)
kamilwood
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 22:10
Lokalizacja: Golińsk

Następna strona

- - - aikido wrocław



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości