piaty bieg

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

piaty bieg

Postprzez darkker » 13 gru 2010, o 00:10

Witam
przeszukałem cały temat skrzyń biegów i nie znalazłem mojego przypadku. Podobne ale nie takie.
Sprawa wyglada następująco.
Biegi od 1-4 wchodza bez zadnego problemu wręcz idealnie ale kiedy chce zapiac 5 to lewarek sprezynuje i zapina sie 3 i wogóle cos w prawo cięzko chodzi . Czytałem o jakiś zestawach naprawczych i jakimś przegłubie kulistym co dośc czesto siada. Gdzie to sie znajduje ten przegłub??Czy jest sens regenerować czy kupić używkę?

gdzie znajdują sie te elementy z tego zestawu i czy beda pasowały do mnie
http://moto.allegro.pl/zestaw-naprawczy ... ml#gallery


Mechanizm zmiany biegów jest na linkach
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

piaty bieg

 

Postprzez Snejk18 » 13 gru 2010, o 19:04

Otwórz maskę, i łapiąc za obciążnik na wybieraku skrzyni, spróbuj wrzucić wszystkie biegi po kolei (dobrze byłoby gdyby ktoś siedział w środku, trzymał sprzęgło i parzył się na lewarek). Jeżeli wtedy piątka wejdzie normalnie, to problem najprawdopodobniej będzie gdzieś przy lewarku.
darkker napisał(a):i jakimś przegłubie kulistym co dośc czesto siada.
No to właśnie chyba będzie to. Ale nie wiem, czy dostaniesz się do niego od góry, musiałby wypowiedzieć się ktoś kto to wymieniał.

Natomiast jeżeli trzymając za ciężarek także nie możesz wrzucić, tej piątki, to masz tak jak ja miałem... Nie namierzyłem w końcu co to było, ale najprawdopodobniej wybierka w skrzyni jest do wymiany.

Ja w pewnym momęcie się troszeczkę zdenerwowałem, i zacząłem szarpać lewarek lewo<->prawo... I w pewnym momencie piątka zaczęła się wrzucać... Nadal czasami mam problemy z nią, ale na ogół chodzi. Jednak przy najbliższej okazji będę musiał odstawić go do warsztatu, bo jednak coś tam jest nie tak jak trzeba i może w każdej chwili się "skoczyć".
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez SotoM » 14 gru 2010, o 19:43

ja na początek bym sprawdził linki czy pracuja swobodnie- przede wszystkim linka poprzeczna- czyli ta odpowidzialna z prace na boki.połaczona jest z plastikowa dźwignia zwrotną(które teraz w mrozy bardzo lubia sie uszkadzac.)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez darkker » 15 gru 2010, o 02:47

gdzie znajduje się ta dźwignia zwrotna i linka poprzeczna???? Jeśli chodzi ci o ten plastik przy skrzyni do którego połączona jest ta górna linka to ten plastik jest w porządku.
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez SotoM » 15 gru 2010, o 19:15

tak o ta linke mi chodzi. odepnij ja - podwarzasz paluchem to zabezpieczenie i zsówasz linke.- sprawdź czy swobodnie pracuje. a najlepiej dolna linke odkręc też i zobaczysz czy swobodnie pracuja oby dwie linki a przy okazji wybierak przy skrzyni...
potem przy odpietych linkach w srodku poruszaj lewarkiem na boki i bedziesz mógł zobaczyc czy cos wadzi czy nie... bedziesz wiedział gdzie szukac jak b edziesz miał rozdzielone wybieraki....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez darkker » 17 sty 2011, o 18:28

sprawa wygląda tak:
poodczepiałem linki wyciągnąłem lewarek wyczyściłem go dokładnie w środku i spowrotem nasmarowałem wazeliną techniczną. Linkami ruszałem w przód i tył, potem mechanizm z przeciwwaga wymyłem neftą i poskładałem wszystko i piątka się znalazła:-) fakt faktem że troche ciężko wchodzi ale jest.:-)
może to tylko doraźnie jej pomogło ale poskutkowało.
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez fejsik » 9 lut 2011, o 09:45

koledzy mam ten sam problem, piatka wchodzi mi bardzo ciezko, musze mocno wbic w jej kierunku zeby weszla, problem pojawil sie 2 tygodnie temu, wczoraj zmienilem sprzeglo ale problem dalej jest...czy piatka ma swoj synchronizator ?
fejsik
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 11:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 9 lut 2011, o 10:07

fejsik, proponuje sprawdzic dokładnie układ-mechanizm strowania biegami ewentualnie regulacja.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez fejsik » 10 lut 2011, o 06:34

ok dzieki za rade, dzis podjade do mechanika

[ Dodano: 2011-06-20, 18:38 ]
Auto jest u mechanika, mechanik powiedzial ze tam nie ma zadnych linek, sa tylko ciegna . Ma sie skonsultowac z kolega, czy da sie wyregulowac biegi nie wyciagajac skrzyni biegow...
fejsik
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 11:51
Lokalizacja: Wrocław


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron