Pomocy

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Pomocy

Postprzez buri2604 » 26 paź 2012, o 15:18

Macie moze pojęcie co mogło się stać? Chodzi mi ogólnie o sprzegło, pedał jest, ale sprzęgła niema, wgl biegi nie wchodzą, nie wiem, czy to jest sprzęgło na lince, czy też hydrauliczne ale znikło, a jeszcze nie dawno było jak talala ;/ Macie może jakieś podejrzenia co się stało"?
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Pomocy

 

Postprzez trollu » 26 paź 2012, o 17:46

po pierwsze jaki silnik? 8v czy 16v? kod silnika albo chociaż rocznik.
co rozumiesz przez "pedał jest ale sprzęgła nie ma"?
jeżeli masz 8v to masz linkę, którą zresztą bardzo łatwo zlokalizować pod maską, w ABF z tego co wiem jest sprzęgło hydrauliczne. biegi na zgaszonym silniku powinny wchodzić bez sprzęgła. opisz dokładniej co i jak bo szklanej kuli tu nikt nie ma
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez buri2604 » 27 paź 2012, o 14:55

No posiadam 8V no i odnośnie tego sprzędła to tak, ja ogólnie jestem za granica a siorka go uzywa, ostatnio przy zmianie biegu coś strzeliło i został pedał w środku, potem go wyciągnęła, no a napenie nie jest spalone, bo wgl go niema, a przed było super, dodam ze auto stało 2 miesiące bez odpalania
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez trollu » 28 paź 2012, o 03:03

czyli:
-pękła linka
-puściło zabezpieczenie linki na łapie sprzęgła
-wyłamał się ząbek w deklu skrzyni
-przebiła się tarcza wysprzęglająca czy jakos tak, taki talerz na którym opiera się grzybek i włącza sprzęgło

jedno z czterech ;-)
czerwonym kółkiem masz zaznaczoną linkę sprzęgła
Obrazek
Obrazek
a tutaj widać linkę i łapę sprzęgła. jeżeli jest tak jak na zdjęciu to znaczy że linka jest ok i poszedł ząbek bądź talerz w sprzęgle i trzeba rozbierać. teoretycznie też wypadałoby zobaczyć czy nie zerwał się bolec przy pedale sprzęgła ale to jest raczej mało prawdopodobne i jeżeli pociągnie się za linkę w miejscu gdzie wchodzi w ścianę grodziową ( pod szybą) to powinna lekko wyjść. Jeżeli linka nie jest zahaczona o łapę sprzęgła to się zerwała bądź zerwało się jej zabezpieczenie na łapie. Jeżeli linka jest z samoregulatorem (jak na foto) to czasami lubi się on rozjechać. przy wymianie linki od razu radzę zmienić tez zabezpieczenie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez buri2604 » 29 paź 2012, o 02:22

No pedał sprzęgła jest normalny... tak jakby sprzęgło było, lecz w rzeczywistości go niema, bo podczas wysprzęglania nie ma żadnej reakcji, rozmawiałem z siostrą to na początku pedał został w podłodze, ale cofnął się no i wszystko wygląda jakby ono było sprawne, nie wiem jak jest przy tej łapie, ale rozmawiałem z tatą i powiedział, ze linka jest dobra, najprawdopodobniej zacisk strzelił i trzyma tylko lekko, dlatego też na pedale nie widać różnicy, to co kurcze może być nie tak? Wie może kolega z jakimi kosztami musiałbym sie liczyć?
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez trollu » 29 paź 2012, o 02:46

w pedale jest sprężyna i dlatego wydaje się że sprzęgło jest. niech ojciec spróbuje ręką pociągnąć łapę sprzęgła do góry, powinna tylko odrobinę się podnieść a dalej powinien być opór. tak czy inaczej skoro na zewnątrz wszystko jest ok to coś się posypało w środku. ceny można sprawdzić np na allegro. ja dałem 900zł z czego samo sprzęgło LUKa kosztowało coś koło 400zł. nie opłaca się wymieniać pojedynczych części jak tarcza a docisk stary, tylko komplet. przy okazji można sprawdzić resztę pierdół jak olej w skrzyni, osłony na przegubach itp
jak linka sfatygowana to nowa coś koło 120 zł z samoregulatorem, zabezpieczenie toprana 25zł
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

cron