Porada dla tych którym czasem biegi nie wchodzą

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Porada dla tych którym czasem biegi nie wchodzą

Postprzez LaPiN » 17 cze 2009, o 22:17

Słuchajcie - ostatnio dałem skrzynie do robienia bo poszła zębatka od tylnego biegu i przez to mi pukało na wstecznym.

Przed naprawą biegi chodziły mi idealnie - mogłem małym paluszkiem w ciemno przekładać biegi i nigdy żadnego oporu nie napotkałem- no jak w masełko.

Odebrałem auto i... no właśnie niby biegi chodziły ale czasem gdy musiałem się zatrzymac lub zwolnić i zredukować bieg - czułem opór podczaz zmiany z wyższego na np dwójkę lub jedynkę, czasem z 2ki na np 4ke.
Specjaliści mówili że to może być np wybierak, inny że jakaś tulejka, inny żeby wogóle zostawić auto bo troche roboty będzie...

wkurzyłem się - ściągnąłem książkę - vw golf-naprawiam sam - i poczytałem troszkę


ale do puenty drodzy posiadacze golfów - zanim do kogokolwiek pojedziecie wyregulujcie odległość drążka zmiany biegów od specjalnej szyny plastikowej po lewej stronie gałki - tuż pod osłoną mechanizmu zmiany biegów (pod gałką) - wystarczy włączyć jedynkę i jeśli odległość między białymi plastikami po lewo od drążka pozostanie inna niż 1-1,5mm to należy użyc klucza imbusowego nr 4 i wyregulować plastik na drążku kręcąc go w prawo lub lewo.


oszczędzicie sobie czas bez auta i kupę kasy

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 4 lip 2009, o 07:54 przez LaPiN, łącznie edytowano 1 raz
LaPiN
Avatar użytkownika
LaPiN
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 13:10
Lokalizacja: wielkopolska

Porada dla tych którym czasem biegi nie wchodzą

 

Postprzez andreibiza » 4 lip 2009, o 05:53

ja mam problemy z biegami..ciezko jest je wbijac czy ta regulacja mi pomoże?? i czy ta sama regulacja jest w TDi??
Avatar użytkownika
andreibiza
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 14:05
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Legionista » 4 lip 2009, o 08:53

andreibiza, najpierw sprawdz olej czy masz w skrzyni...
Tak jest taka sama regulacji. Ja ostatnio cały mechanizm od TDI brałem do GTI bo mi padło..
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez SotoM » 4 lip 2009, o 11:59

ja mam TDI i miałem problem z haczeniem bigów. wymieniłem dzwignię zwrotną i teraz biegi są elegancjkie, wpinaja sie gładko....rewelacją poprostu...w aso ta dzwignia 120zł.póżniej podam numer tej czesci....naprawdę warto ja sie z tym szczypałem aby to wymienic ale cóż kupiłem wymieniłem w 10min i rewelka.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Procent » 4 lip 2009, o 13:28

Sotom to podaj dokładny nr tej części. I czy roczniki mają tu znaczenie??
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez andreibiza » 4 lip 2009, o 18:36

ja nie jestem mechanikiem:P i mam pytanie jak mam sprawdzić ten olej??:P aż wstyd się przyznać:P..a tę dźwignię też bym wymienił..a mam jeszcze pytanko czy to normalne,że tam gdzie jest skrzynia biegów a dokładnie ten siłownik( tak to się nazywa??:):P to lata tak luźno tzn. jak go ruszam to mi się dźwignia w aucie rusza:P i biegi mogę zmieniać przy skrzyni:P
Avatar użytkownika
andreibiza
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 14:05
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Legionista » 5 lip 2009, o 08:42

andreibiza, Olej sprawdza sie przez wlew oleju, który znajduje sie za lewym przednum Kołem, musisz podnieśc samochód i zobaczyc z boku skrzyni śrube na imbus.
co do lużnego Lewarka i całego mechanizmu.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez SotoM » 5 lip 2009, o 11:12

dżwignia o której wspominałem wcześniej znajduje sie tu - na zielono. Obrazek
tak wyglada luzem - a jej numer to 1H0 711 202A na 100% jest jej taki numer bo jeszcze mam ori opakowanie po tym.
Obrazek
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez andreibiza » 15 lis 2009, o 13:46

witam!! czy przez te dźwignie mogą byc trudności z włączaniem biegu wstecznego?? problem powstał niedawno..
Avatar użytkownika
andreibiza
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 14:05
Lokalizacja: Lubin

Postprzez SotoM » 16 lis 2009, o 00:19

a olej kiedy zmieniałeś w skrzyni??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez andreibiza » 16 lis 2009, o 08:50

Nie zmieniałem oleju i nie wiem czy poprzedni właściciel to robił..biegi wchodzą mi lekko tylko tak jakby nie były na swoim miejscu..kiedy próbuje wbic wsteczny naciskam dźwignię i jest jedynka a nawet dwójka działa a wstecznego niet..kilka razy muszę powtórzyc tę czynnośc żeby r wszedł..
Avatar użytkownika
andreibiza
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 14:05
Lokalizacja: Lubin

Postprzez kajtek » 16 lis 2009, o 12:53

LaPiN napisał(a):ostatnio dałem skrzynie do robienia bo poszła zębatka od tylnego biegu i przez to mi pukało na wstecznym.

u mnie coś podobnego sie dzieje... od jakiś 6-7 miesiecy albo nawet i dłużej przy cofaniu coś lekko mi stukało (niekiedy tylko na początku cofania i przestawało) a od ponad tygodnia za każdym cofaniem jeszcze wiecej i głosniej zaczeło to stukać (i wcale nie przestaje) dodatkowo przy każdym mocnym większym skrecie kół przy nie wielkich pradkościach słysze jakiś pojedynczy stuk... myślisz że to tez moze byc skrzynia? w tym tygodniu najprawdopodobniej znajomy ma zobaczyć co to jest....
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - - Energia - https://www.telbut.pl - Energia - Białko - https://www.ambasadabih.pl - Białko



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron