Potrzebne zdjecie mocowania linki sprzegla przy lapie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Potrzebne zdjecie mocowania linki sprzegla przy lapie

Postprzez Bradley » 23 wrz 2011, o 09:28

Potrzebuje zdjecia mocowania linki sprzegla przy lapie sprzegla tuz przy skrzyni biegow. Silnik 2.0 ADY, nie wiem czy w pozostalych benzynach jest ten sam mechanizm mocowania.
Zdjecia potrzebuje poniewaz linka pekajac spowodowala ze lapa spadla i wybila korek z boku skrzyni. I teraz nie wiadomo czy czegos nie brakuje do montazu linki przy lapie, a pewnie brakuje i czy jak ten korek wylecial to czy skrzynie trzeba uzupelnic olejem?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Potrzebne zdjecie mocowania linki sprzegla przy lapie

 

Postprzez SotoM » 23 wrz 2011, o 18:05

korek z boku skrzyni....z tego co pamietam to jest to zalepienie wybieraka...juz nie pamietam dokładnie...
ty zrób foty i wrzuć...tylko niech to jakieś widoczne będzie
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 23 wrz 2011, o 21:04

Dzis juz nie zrobie zdjec, jutro wkleje.
Korek taki duzy, widac ze wciskany, srednica okolo 10-12cm. Jak sie rusza lapa sprzegla to widac, ruch walka sprzeglowego.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 23 wrz 2011, o 23:19

AA to chodzi ci z tyłu skrzyni - okragły dekielek z logo VW ??
tam sie znajduje komora 5go biegu jak i przekaz ruchu dźwigni sprzęgła - łouzysko "oporowe"
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 23 wrz 2011, o 23:43

Dekiel jest z boku skrzyni. Jesli popatrzymy sie prosto na kolo (od strony kierowcy) to dekiel jest troche na prawo.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez RAQnio_V » 24 wrz 2011, o 07:32

do zamocowania linki sprzęgła potrzebujesz tylko takiego gumowego dystansu i metalowego zabezpieczenia. Jak pojedziesz do jakiegoś dobrego sklepu z częściami do VW to na 100% mają to w komplecie. Koszt max 30zł. Widzę, że jesteś z Katowic to polecam Auto Elemets, albo KBK Auto.
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Bradley » 24 wrz 2011, o 15:42

Juz kupione mocowanie. To taka gumeczka i metalowy zaczep jak pisal RAQnio_V
Problem jest jednak taki, ze po 1: pedal sprzegla pomimo zamocowania linki przy pedale i na lapie po wcisnieciu nie chce sie wycisnac (wrocic do gory).
A po 2: nawet bez zapietej linki przy lapie i podnoszac ja reka to dzwignia (12) naciskajac na "drazek wylaczania"(17)
Obrazek
nie chce rozlaczyc sprzegla w konsekwencji nie mozna wrzucic biegu na wlaczonym silniku. :-? :-/ :-|
I tak sobie mysle czy to nie grubsza sprawa. Docisk zwalony czy co :evil:


A ten dekiel co wypadl to 9 na obrazku, zaslepka zespolu 5 biegu.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 25 wrz 2011, o 11:18

a zdiałes ten cały dekiel robiłes weryfikacje w srodku...?? mozliwe ze cos pekło np 10 ; 12 ; 14 popatrz dokładnie. chyba ze frez zerwało jak 11 wchodzi w 12.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 25 wrz 2011, o 13:18

Porcja nowych zdjec:

Tak wyglada to teraz kiedy linka sie zerwala i lapa sprzegla spadla przez co dzwignia 12 wypchnela dekiel (9), zaslepke

<
1.JPG


Drazek wylaczania mozna normalnie wyjac uzywajac szczypcow
Obrazek
To jest maksymalny zakres ruchu lapy sprzegla gdy wlozony jest drazek wylaczajacy do skrzyni

<
3.JPG


A to maksymalny zakres ruchu dzwigni wylaczajacej gdy lapa sprzegla jest maksymalnie w gorze (w zasadzie to jest w tym samym polozeniu co zdjecie powyzej z wlozonym drazkiem)

<
5.JPG


Wyjety drazek



Wkladajac drazek do srodka i pchajac w niego z calej sily nic sie nie dzieje (to az tak duzej sily trzeba zeby wylaczyc sprzeglo?

No i pedal sprzegla sam nie chce powrocic do gory o czym pisalem wczesniej.
Ruch sprzegla do gory powoduje lapa sprzegla, ktora samoistnie opada? Jesli tak to opada tylko z powodu tego ciezarka ktory na niej jest zamocowany czy ruch opadajacy wspomaga drazek wylaczajacy ktory powinien sprezynowac i naciskac na dzwignie (12) a ta pchac lape w dol ?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 25 wrz 2011, o 23:30

tyy a gdzie masz łozysko...?? w tym miejscu miedzy ta dźwigienką a pretem powinno było łozysko wygladajace podobnie jak hydrosztos... na schemacie jest to nr 10
wyglada to tak


tu wyglada to tak jak bys zdemontował ta tylna obudowe.

nooo to kup i zamontuj to łozysko zamontuj linku , wklej na silikon dekielek wlej oliwe do krzynki i w droge. dekielek wypadł pod ze wgledu na wybicie go przez lozysko które gdzies pewnie leży na drodze...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Bradley » 26 wrz 2011, o 09:00

Tak sie wlasnie zastanawialem nad lozyskiem ale nie wzbudzlo to moich podejrzen bo myslalem ze lozysko jest dalej (za otworem) bo przy odpalonym silniku drazek wylaczajacy normalnie sie krecil.
To znaczy, ze to lozysko jest przesuwne? Bo to by mialo sens gdyby takie lozysko tam bylo i wtedy dzwignia miala by sie o co zaprzec i popchnac drazek. A ze drazek zasprezynuje (tak mysle) to odepchnie dzwignie w druga strone, lapa spadnie, sprzeglo podniesie sie.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 26 wrz 2011, o 09:50

nie filozuj... cisnij do sklepu po łożysko i składaj padake do kupy... :-)
mówie- to wyglada jak hydrosztos ,tylko po obwodzie jest trochę mniejsze i jakby w plastikowej obudowie... coś mi się kojarzy... na obraqzku jest...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości