Problem z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Problem z biegami

Postprzez tristan » 11 sie 2009, o 10:15

Bardzo proszę o jakieś sugestie, co do możliwej przyczyny.

Problem:
1. Ciężko wchodzą biegi pierwszy i drugi oraz wsteczny. Szczególnie, gdy autem już trochę przejadę np. 100 km lub więcej. Potem nie chce mi wcale wskoczyć bieg 1. Muszę się bardzo namęczyć. Albo zamiast biegu pierwszego wchodzi 3. Wsteczny też wchodzi kiepsko.
2. Gdy na biegu wstecznym jadę na pół sprzęgle a potem je puszczam auto jakby delikatnie drga jak gdyby przeskakiwało coś.

Pytam, bo mechanicy to czarodzieje ( nie wszyscy) i potrafią różne cuda wmówić gościowi, który nie ma o mechanice zielonego pojęcia;

Pozdrawiam i z góry dzięki
Avatar użytkownika
tristan
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 sie 2007, o 18:58
Lokalizacja: Krakw

Problem z biegami

 

Postprzez morsdicti » 11 sie 2009, o 14:40

wymień olej w skrzyni jak to się objawia po przejechaniu jakiejś tam ilości kilometrów ....
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Legionista » 11 sie 2009, o 16:39

tristan,
1. sprawdz olej czy wogóle jest.
2. sprawdz regulacje zmiany biegów pod drążkiem zmiany biegów
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez SotoM » 11 sie 2009, o 22:27

morsdicti, ma rację
tristan, kupuj olej- i znowu musze to napisac - zmień olej w skrzyni ale wlej Castrola EP 80W. ja juz jestem po wielu doswiadczeniach jesli chodzi o prace biegów w TDI u siebie. przerabiałem juz duzo tematów jesli chodzi o biegi w TDI.... 75W90 taki jak seryjnie jest lany bedzie na krutką metę. bo przez strry olej juz masz tryby - synchronizatory podjechane a 80W90 pomoze...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Procent » 12 sie 2009, o 20:15

SotoM ja gadałem ostatnio z wieloma mechanikami na ten temat i każdy mówi że ma koniecznie być 75W90 (TDI) bo 80-tka jest coś tam za gęsta i nie będzie smarowała trybów 5 biegu. Ja jak narazie nie wymieniałem, ale sam już nie wiem co lać ;/
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 12 sie 2009, o 23:50

nie no spoko.... ja mam wlana 80tke i wręcz ręka odjął na pracę biegów. poprostu jestem zadowolony... nie kaze nikomu nic lać. ja nalałem do swojego i nie mam problemu z zadnym biegiem....
moze im chodzi o 80W90 ze specjalizają GL5 czego nie nalżey lać do przekładni przystosowanych do specyfikacji GL4 ze wzgledu na mozność posypania sie skrzyni. a ja mam ze specyfikacja GL4 i mam to w d :cenzura: e dla mnie to nawet ludzie moga sobie lac olej do smażenia.... jak coś ma sie rozsypać to i tak sie rozsypie...
jestem ciekaw jak bedzie sie skrzyni zachowywała w zime czy beda problemy z biegami w mrozy - ale jak cos to zmienie na 75W a na lato spowrotem 80tke wleje...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tristan » 24 kwi 2010, o 21:04

Panowie problem polegał tylko i wyłącznie na regulacji mechanizmu pod maską. Znajomy mechanik pokręcił tam trochę a ja sprawdzałem jak biegi wchodzą. 10 minut i po sprawie;
Avatar użytkownika
tristan
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 sie 2007, o 18:58
Lokalizacja: Krakw


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości