PROBLEM ZE SPADAJĄCYMI OBROTAMI

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

PROBLEM ZE SPADAJĄCYMI OBROTAMI

Postprzez Pawelek » 7 lut 2008, o 20:02

Witam!
Kupiłem ostatnio Golfa z 96r, 1.4... Ładnie się sprawuje, ale ostatnio mam mały problem...
Jak go odpalam, to ma ładne 1000obr/min... ale jak się 'rozgrzeje' to obroty spadają mu na około 700-800obr/min i czuć, że nie trzymają się stałego poziomu (czuć jak wibrują)...
Nie wiem, czy sprawdzić poziom oleju w skrzyni...
I czy ma z tym związek sprzęgło... pedał sprzęgła zbiera bardzo wysoko.... prawie cały muszę puścić, zanim poczuję opór...
Z góry dziękuję za pomoc!!!

Aha... oczywiście takie wahania obrotów są w czasie postoju... 'na luzie'...

Przeglądając to forum myślę, że to może być silniczek krokowy...
Ktoś też napisał, że może wystarczy przemyć sondę benzyną...
Co o tym sądzicie?
Pawelek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 lut 2008, o 19:54
Lokalizacja: Olkusz

PROBLEM ZE SPADAJĄCYMI OBROTAMI

 

Postprzez czepi » 8 lut 2008, o 00:29

800 obrotów na biegu jałowym po rozgrzaniu to norma.... tylko te spadki do 700, czyli jak piszesz to falowanie obrotów, może też świadczyć o zasysaniu "lewego" powietrza... przynajmniej ja tak miałem
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez Pawelek » 8 lut 2008, o 23:53

No tak, masz rację... jak delikatnie depnę na gaz na 800obr to jest lux, a na 700 mam wrażenie, że lekko 'dusi' samochód...
Aha... a co to znaczy
czepi napisał(a):może też świadczyć o zasysaniu "lewego" powietrza... przynajmniej ja tak miałem

I jak się tego delikatnego problemu pozbyłeś?
Pawelek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 lut 2008, o 19:54
Lokalizacja: Olkusz

Postprzez shift26 » 20 lut 2008, o 13:25

witam ja mam identyczny problem, bylem kilka razy na warsztacie ale w sumie to to nie pomogło i sami nie wiedzą to może być. Wspominali coś o komputerze ale czy to prawda tego nie wie nikt. Teraz czekam na przypływ gotówki i trzeba się za to zabrać.

A może ktoś rozwiązał już taki problem w swoim VW, chętnie bym sie dowiedział co może przyczyną takiego stanu.
shift26
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 14:06
Lokalizacja: Garwolin/Radom

Postprzez bleky99 » 22 lut 2008, o 12:53

kolego co do sprzegła biorącego wysoko----1 linki sprzegła w golfach sa nietrwałe i wymiana moze pomóc (u mnie pomogła)---2 to byc moze konczy ci sie juz sprzegło --- wiesz kiedy było wymieniane??--a jesłi chodzi o obroty to przyczyn moze byc wiele np przepustnica, zla regulacja aparatu zapłonowego i inne ---------pozdrawiam i zycze udanej naprawy ;-)
Avatar użytkownika
bleky99
Badacz tematu
 
Posty: 206
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 23:52
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Bocian-t5 » 22 lut 2008, o 18:52

Pawelek napisał(a):Aha... a co to znaczy
czepi napisał/a:
może też świadczyć o zasysaniu "lewego" powietrza... przynajmniej ja tak miałem


znaczy ze silnik zassysa tez powietrze przez jakas nieszczelnosc .
Zbieram na samochod (chyba wiecie jaki ;p)

POSTEP: 70%
Bocian-t5
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 9 lut 2008, o 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez miras » 23 lut 2008, o 08:08

Witaj pawelek , gdy kupowałem swojego golfa poprzedni właściciel zaznaczył mi że skaczą trochę obroty było tak samo jak ty piszesz, po tygodniu padł mi akumulator więc go odłączyłem do ładowania, a gdy za osiem godzin go podłączyłem wiadomo kompek się zresetował zobaczyłem że obroty się unormowały. Zrób reseta może coś to da. Powodzenia.
Avatar użytkownika
miras
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 30 wrz 2007, o 07:53
Lokalizacja: Krośniewice

Postprzez shift26 » 23 lut 2008, o 13:00

Witam ja nie raz już wyciągałem akumulator i nic to nie dawało. Dowiedziałem się że może to być przepustnica ale nikt mi nie gwarantował że jak ją wymienie to wszystko będzie ok.
shift26
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 14:06
Lokalizacja: Garwolin/Radom

Postprzez Bocian-t5 » 23 lut 2008, o 14:45

ale przepustnice spokojnie mozna wyczyscic. nie trzeba odrazu wymieniac. chyba ze zjechana
Zbieram na samochod (chyba wiecie jaki ;p)

POSTEP: 70%
Bocian-t5
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 9 lut 2008, o 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez czepi » 23 lut 2008, o 22:12

falowanie obrotów ustało po wizycie u mechaniora który powiedział że zasysało lewe powietrze i coś tam pouszczelniał ale nie powiedział co :) sugerowałem mu że może to być pod monowtryskiem ale to podobno nie tam... a co do odłączenia akumulatora to u mnie nie pomogło... życzę powodzenia przy naprawach bo wiem że falowanie obrotów jest denerwujące i ciężko zlokalizować usterkę
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez yogi2531 » 5 mar 2008, o 22:40

Witam za wahanie obrotow na biegu jalowym odpowiada silnik krokowy dzieje sie tak dlatego jak odpalasz silnik to idzie na ssaniu a gdy ssanie wylaczy to ci obroty wariuja fajnie to brzmi jak np. stoi sie na swiatlach a tu ida takie lekkie przygazowki.
bezyna pomaga ale na dlugo koszt nowego to 200 300 zl i warto sprawdzic instalacje paliwowa czy nie masz jakiegos syfu w baku bo problem bedzi esie powtarzal
przewaznie tak sie dzieje gdy sie duzo jezdzi na rezerwie i czeka sie kiedy wskazowka opadnie prawie na zero, a po latach rozne swinstwa moga sie nazbierac w baku.
Pozdrawiam
P.S a co do sprzegla to szykuj sie na wymiane kompletu
yogi2531
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 16:15
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez shift26 » 6 mar 2008, o 23:32

[quote="Bocian-t5"]ale przepustnice spokojnie mozna wyczyscic. nie trzeba odrazu wymieniac. chyba ze zjechana[/quo



u mnie była już czyszczona ale to nic nie pomogło:(
shift26
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 14:06
Lokalizacja: Garwolin/Radom

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron