Problem ze zmianą biegów w Golf III ;94

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Problem ze zmianą biegów w Golf III ;94

Postprzez seba1908 » 9 lis 2010, o 06:06

Witam,mam taki problem. Kupiłem niedawno Golfa 1.6 '94! Na początku biegi wchodziły w porządku ale teraz nawet jak odpalę i stoję wrzucając wsteczny to zgrzyta .Poza tym bardzo ciężko wchodzi 1 i 2 bieg (ale nie zawsze) Co to może być?
.Dodam jeszcze że na wyłączonym silniku biegi wchodzą idealnie dopiero po włączeniu silnika biegi bardzo ciężko wchodzą.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
seba1908
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 06:04
Lokalizacja: Łódź

Problem ze zmianą biegów w Golf III ;94

 

Postprzez prezesik » 9 lis 2010, o 08:00

wsteczny jest niesynchronizowany, więc może zazgrzytać. Jest na to sposób - przed wrzuceniem wstecznego wrzuć bieg III i dopiero wsteczny - na bank nie zgrzytnie.

Poza tym przyczyny ciężko wchodzących biegów podczas pracy silnika:

- niedoszły koniec sprzęgła, łożyska oporowego
- za słabo podciągnięta linka sprzęgła (sprzęgło wtedy łapie już przy podłodze)
- mała ilość lub brak oleju w skrzyni.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez seba1908 » 9 lis 2010, o 16:23

Powiem tak wczoraj była masakra a dzisiaj wsiadam i biegi wchodziły ok,czasami idealnie a czasami trochę gorzej więc nie wiem co to może być ale sprawdzę to co kolego napisałeś.

- niedoszły koniec sprzęgła, łożyska oporowego =z tego przed kupnem koleś mówił i pokazywał w papierach to sprzęgło było wymieniane

- za słabo podciągnięta linka sprzęgła (sprzęgło wtedy łapie już przy podłodze)-Bo tak łapie ale z tego co wiem to linka jest "samoregulująca" czy jakoś tak się to nazywa:p nie jestem mechanikiem więc nie wiem(może linkę wystarczy wymienić)

- mała ilość lub brak oleju w skrzyni.--olej jest
seba1908
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 06:04
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SotoM » 9 lis 2010, o 19:01

sprawdź czy nie ma luzu na głownnych tulejkach prowadzacych pręt wybieraka
to ze olej jest to nie znaczy ze spelnia swoja powinnośc - zmien olej w skrzyni na 80W90
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez seba1908 » 9 lis 2010, o 19:39

75w90 GL4 a ten moze byc?
seba1908
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 06:04
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SotoM » 9 lis 2010, o 20:12

taki powinien być lecz ja patrze w przód pod katem co przerobiłem u sibie i u wielu innych majacych problemy z biegami -skrzynia jest podjechana- synchronizatory są wyrobione -po wymianie oleju na wymagając przez VAG może być jak ręką odjął na bardzo długi czas lub na krótki czas po czy się wlewa gęstszy olej czyli 80W90 GL4 co wpływa rewelacyjnie na prace biegów.- chyba ze coś jest nie tak w układzie wybierakowym- co należny sprawdzić na początek
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - - Ping pong sklep - uStefiego.pl



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości