Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

STUKANIE NA 5 BIEGU !!!

Postprzez bianconeri83 » 31 gru 2011, o 18:11

Witam. Mam taki problem z moim Golfem 3 (1.8 GT, 95 rok):

Podczas jazdy, gdy wbijam 5 bieg i dodaję gazu coś zaczyna mi stukać(????). Dzieje się to tylko i wyłącznie na 5 biegu i tylko podczas przyspieszania(dodawania gazu). Stukot ustaje po puszczeniu gazu mimo, że jest wbity 5 bieg. POMÓŻCIE, bo czuję, że to coś poważnego!!!
bianconeri83
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 17:51
Lokalizacja: Koszalin

STUKANIE NA 5 BIEGU !!!

 

Postprzez kamilsdz » 1 sty 2012, o 19:38

mam podobnie, tyle że ze wstecznym. Wina skrzyni
Obrazek
GTI Edition '94 -> Streetowe GTI Edition '94 -> oryginalne 20Jahre || kamilsdz.digartfolio.pl || OEM+
kamilsdz
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 16:55
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez Poldek » 1 sty 2012, o 20:25

Mi ostatnio jak na 5 biegu daje gazu to piszczy cos a jak zdejme noge z gazu to ustaje... o co biega?
moj-golf/czerwony-mk3-1-6-t34903.html
Mój MK3 RED! Setup na 2012!
Poldek
Fanatyk
 
Posty: 1033
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 22:00
Lokalizacja: Lubin

Postprzez SotoM » 2 sty 2012, o 22:53

Poldek napisał(a): piszczy cos a jak zdejme noge z gazu to ustaje

jesli jest to takie jakby wycie to norma. wiele razy sie z czyms takim spotkałem i na tym sie jeździ kwestia przyzwyczajenia- wyja tryby 5go biegu.
sprawdź/wymien olej w skrzyni biegów.
bianconeri83, skoro to stuk pod obciazeniem tylko i wyłacznie pod czas przyspieszania/jazdy
to moze byc uszczerbiony ząb na trybie 5go biegu... takze proponuje spr.olej w skrzyni a najlepiej go zlac i zobaczyc co wyleci jesli posypia sie wiory metalu - bardziej opłacalna bedzie wymiana skrzyni na 2gą.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bianconeri83 » 3 sty 2012, o 22:10

Poldek, nie chcę cię straszyć, ale ja musiałem wymienić skrzynię
bianconeri83
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 17:51
Lokalizacja: Koszalin

Nagle zniknęła 5tka, zamiast niej 3ka.

Postprzez kusiu » 7 sty 2012, o 15:35

Witam!
Wczoraj jadąc w trasę było wszystko ok, wszystkie biegi wchodziły. Pokręciłem się trochę po mieście, nie używałem 5tego biegu.
Natomiast wracając nie mogłem już wrzucić 5tki, za każdym razem wchodzi 3jka.
Zauważyłem pod maską uszkodzoną jedną części.
Obrazek
Numer 49 na tym rysunku.
Wymieniłem ją dzisiaj, a piątki dalej brakuje. Czy to już kwestia tylko regulacji,czy trzeba wymienić coś jeszcze?
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Poldek » 7 sty 2012, o 15:46

Mysle ze wybierakiem musisz sie pobawic = regulacja
moj-golf/czerwony-mk3-1-6-t34903.html
Mój MK3 RED! Setup na 2012!
Poldek
Fanatyk
 
Posty: 1033
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 22:00
Lokalizacja: Lubin

Postprzez kusiu » 7 sty 2012, o 19:30

Poldek napisał(a):Mysle ze wybierakiem musisz sie pobawic = regulacja

Też myślę, że regulacja powinna pomóc. Dodam tylko, że zdarzało się wcześniej, że raz na jakiś czas zamiast 5ki wchodziła 3ka, ale za 2-3 razem 5tka się załączała i był spokój. Tylko teraz tak, regulacja gdzie..? Pod maską, w miejscu, gdzie linki przechodzą w taki mechanizm (tam gdzie znajduje się mechanizm do załączania świateł wstecznych)? Czy pod samochodem, przy wybieraku? Ewentualnie, czy obie rzeczy na raz, bo pod maską wymieniałem tą część i nie wiem, w jakich pozycjach powinno tam być to ustawione, próbowałem różnych, a regulacja jest tam spora ;P
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez rafal_tc » 7 sty 2012, o 21:55

1. Wrzuć bieg 3 ( czyli tak jak mówisz wrzuć piątkę żeby wskoczyła 3 )
2. Odkręć opaskę tulei wybieraka
3. Przestaw gałkę biegów w lewo ( tam gdzie powinna być 3).
4. Zakręcasz opaskę tulei wybieraka


Najlepiej do tego zapewnić sobie pomoc znajomego ( jeden w samochodzie drugi pod maską )
Warto też wymienić plastikowy element dzięki czemu nie będzie lub zmniejszą się luzy na lewarku zmiany biegów.

Pozdrawiam, Rafał
Avatar użytkownika
rafal_tc
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27 lut 2011, o 14:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez kusiu » 7 sty 2012, o 21:59

rafal_tc napisał(a):1. Wrzuć bieg 3 ( czyli tak jak mówisz wrzuć piątkę żeby wskoczyła 3 )
2. Odkręć opaskę tulei wybieraka
3. Przestaw gałkę biegów w lewo ( tam gdzie powinna być 3).
4. Zakręcasz opaskę tulei wybieraka


Najlepiej do tego zapewnić sobie pomoc znajomego ( jeden w samochodzie drugi pod maską )
Warto też wymienić plastikowy element dzięki czemu nie będzie lub zmniejszą się luzy na lewarku zmiany biegów.

Pozdrawiam, Rafał


Dzięki za informację. Mógłbyś jeszcze wskazać nr tej opaski na rysunku podanym w pierwszym poście i numer tego plastikowego elementu?
Byłbym bardzo wdzięczny, z resztą już sobie poradzę :)

Edit:
Mam jeszcze pytanka ;p
Obrazek
Wymieniłem część oznaczoną zielonym kwadratem.
Czy w pkt nr 1, pod tym kapslem powinien być zalany jakiś olej?
Bo wymieniona część miała po obu stronach simering.
Czy regulacja punktów 2 i 3 powinna pomóc? (nr 2 trochę różni się od mojego, ale reszta jest ta sama)
I czy w ogóle w całej tej części (wybierak?) powinno być coś nasmarowane, bo całość jest sucha :)

Zdjęcie znalazłem w internecie
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Bradley » 8 sty 2012, o 12:53

rafal_tc, to jest inny wybierak niz w ABSie.

1 - to jest odpowietrznik wybieraka. Tam nic nie powinno cieknac. Jak biegi dobrze wchodzily/wchodza to tego nie ruszaj (nie mowie tu o patologii 5tki )
2 - tamta linka odpowiada za ruchy lewarka tyl - przod. Jesli chwycisz dzwignie spod maski i sprawisz, ze linka cofnie sie ("skroci") w strone podszybia to wbijasz 3jke (nota bene przydatna informacja gdy peknie Ci linka i jestes pare kilometrow od domu, a dojechac trzeba ;) ) Analogicznie jesli pociagniesz dzwignie do siebie i linka pojdzie do przodu wtedy wbijasz 4ke.
3 - ta linka odpowiada za ruchy lewarka na boki. Luzujesz nakretke i przesuwasz w jedna lub druga strone. U mnie np. przesuniecie bardziej w strone chlodnicy pozwala na lepsze wrzucanie wstecznego i 1 biegu. Musisz sam pokombinowac z ustawieniem tej sruby.
Jesli 3 i 4 wchodza dobrze to reguluj tylko srube "3".
Kto smaruje ten jedzie.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez kusiu » 8 sty 2012, o 13:08

Bradley napisał(a):rafal_tc, to jest inny wybierak niz w ABSie.

1 - to jest odpowietrznik wybieraka. Tam nic nie powinno cieknac. Jak biegi dobrze wchodzily/wchodza to tego nie ruszaj (nie mowie tu o patologii 5tki )
2 - tamta linka odpowiada za ruchy lewarka tyl - przod. Jesli chwycisz dzwignie spod maski i sprawisz, ze linka cofnie sie ("skroci") w strone podszybia to wbijasz 3jke (nota bene przydatna informacja gdy peknie Ci linka i jestes pare kilometrow od domu, a dojechac trzeba ;) ) Analogicznie jesli pociagniesz dzwignie do siebie i linka pojdzie do przodu wtedy wbijasz 4ke.
3 - ta linka odpowiada za ruchy lewarka na boki. Luzujesz nakretke i przesuwasz w jedna lub druga strone. U mnie np. przesuniecie bardziej w strone chlodnicy pozwala na lepsze wrzucanie wstecznego i 1 biegu. Musisz sam pokombinowac z ustawieniem tej sruby.
Jesli 3 i 4 wchodza dobrze to reguluj tylko srube "3".
Kto smaruje ten jedzie.


Musiałem zdjąć oba mechanizmy, żeby wyciągnąć ten plastik oznaczony zielonym kwadratem. Dzisiaj poszedłem, wyregulowałem lepiej, niż wczoraj (brakowało wstecznego do tego ;p) ale co bym nie robił, to 5tki nie ma, ale reszta biegów za to lepiej, płynniej wchodzi. Co zrobić z tą 5tka? Była normalnie, potem jeździłem po mieście, po czym wracając do miejsca zamieszkania już jej nie było. Czy możliwe, że zahaczyłem podwoziem o śpiącego policjanta i się pod spodem coś uszkodziło? (Podróżowałem w 4 osoby)
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron