Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez Bradley » 8 sty 2012, o 14:33

Istnieje jeszcze jedna mozliwosc tak jak stalo sie u mnie gdy zlamal mi sie plastikowy "samolocik" (nr 1 na rys.) przy drazku zmiany biegow. Po wymianie na zamiennik (inna koncowka literowa) 5tka nie chciala wejsc bo plastik klinowal sie na metalowej obudowie. Musialem troche podciac szlifierka obudowe i problem zniknal (w sumie to i tak nie bylo innej mozliwosci bo nie dalo sie przepchac tego plastiku przez waska obudowe lewarka). Ale jesli grzebales przy wybieraku (a musiales zeby odkrecic linki i wymienic zlamany element) to tam tkwi problem.

Moze jeszcze zrob tak, ze odkrecisz calkiem linki od wybieraka i sprobujesz recznie wbic 5tke bez uzycia lewarka. Czyli mechanizm obrotowy ciagniesz do siebie tak zeby "skrocic linke" a caly wybierak naciskasz na dol odwrotnie niz przy wrzucaniu wstecznego.
Chyba, ze to awaria mechaniczna skrzyni biegow i padlo kolo 5 biegu.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

 

Postprzez kusiu » 8 sty 2012, o 16:38

Bradley napisał(a):Istnieje jeszcze jedna mozliwosc tak jak stalo sie u mnie gdy zlamal mi sie plastikowy "samolocik" (nr 1 na rys.) przy drazku zmiany biegow. Po wymianie na zamiennik (inna koncowka literowa) 5tka nie chciala wejsc bo plastik klinowal sie na metalowej obudowie. Musialem troche podciac szlifierka obudowe i problem zniknal (w sumie to i tak nie bylo innej mozliwosci bo nie dalo sie przepchac tego plastiku przez waska obudowe lewarka). Ale jesli grzebales przy wybieraku (a musiales zeby odkrecic linki i wymienic zlamany element) to tam tkwi problem.

Moze jeszcze zrob tak, ze odkrecisz calkiem linki od wybieraka i sprobujesz recznie wbic 5tke bez uzycia lewarka. Czyli mechanizm obrotowy ciagniesz do siebie tak zeby "skrocic linke" a caly wybierak naciskasz na dol odwrotnie niz przy wrzucaniu wstecznego.
Chyba, ze to awaria mechaniczna skrzyni biegow i padlo kolo 5 biegu.


Wydaje mi się, że gdyby była mechaniczna awaria, to by coś zgrzytnęło, lub cokolwiek, byłby chyba tego jakaś oznaka. Jutro rozbiorę jeszcze cały wybierak i go nasmaruje, złoże do kupy i spróbuję. Bo jak naciskam w dół, lub podnoszę do góry, to dość ciężko chodzi. O właśnie, czy przy którymś biegu mechanizm powinien podnieść się do góry? Bo w pozycji luz nie jest on całkiem u góry. Powiedz mi jeszcze, kiedy będę wiedział, jak ręcznie spróbuje wbić, że to 5tka, a nie 3ka? :)
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Bradley » 8 sty 2012, o 17:30

kusiu napisał(a): Powiedz mi jeszcze, kiedy będę wiedział, jak ręcznie spróbuje wbić, że to 5tka, a nie 3ka? :)

Po prostu zaskoczy. Przy wbijaniu 3/4 nic nie podnosisz tylko obracasz dzwignie wybieraka i robi klik i auta juz nie przepchasz :).
Wybierak idzie do gory przy wbijaniu wstecznego bo jak pewnie zauwazyles pod czarna pokrywka jest taki metalowy dzyndzel, ktory idac do gory styka sie z czujnikiem wstecznego biegu i wtedy swiatla swieca. Wbijasz inny bieg, wybierak opada, swiatla gasna.
kusiu napisał(a): Bo jak naciskam w dół, lub podnoszę do góry, to dość ciężko chodzi.

Wez murzyna do pomocy, niech wciska pedal sprzegla to pojdzie lzej :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez kusiu » 8 sty 2012, o 21:23

To jeszcze zanim zabiorę sie do roboty, czy smar do łożysk rowerowych, taki niebieski, nada się?

[ Dodano: 2012-01-09, 09:47 ]
jest troszke odwrotnie, niz pisales, naciskajac na wybierak, laduje sie wsteczny, podnoszac go, laduje sie 5tka, z tym, ze nawet recznie nie moge jej wbic... Z oporem mniejszym lub wiekszym i tak wchodzi 3. Czy juz jest po skrzyni?
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Bradley » 9 sty 2012, o 15:38

kusiu, tak zgadza sie. My bad :) Wybierak idzie w dol, ale metalowy trzpien do gory (do czujnika wstecznego).
Masz zdjecia w prezencie. Kolejno: R,1,3,5

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Przesun srube mocowania linki od ruchow na boki maksymalnie w strone chlodnicy tak jak jest u mnie.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez kusiu » 9 sty 2012, o 16:04

Bradley napisał(a):kusiu, tak zgadza sie. My bad :) Wybierak idzie w dol, ale metalowy trzpien do gory (do czujnika wstecznego).
Masz zdjecia w prezencie. Kolejno: R,1,3,5

Przesun srube mocowania linki od ruchow na boki maksymalnie w strone chlodnicy tak jak jest u mnie.


Spróbuje tak zrobić, jak nie pójdzie, to jutro auto idzie do mechanika. Jeszcze mam jedno pytanie, już chyba ostatnie w tym temacie, bo opcje mi się kończą ;P Kończące sprzęgło, raczej nie będzie przyczyną, bo by żaden bieg nie wchodził, ale gdzieś wyczytałem, że zerwana poduszka skrzyni może dać taki efekt, że 5tka nie wejdzie, a u mnie właśnie jest do wymiany, bo z 3 wymieniłem przednią, a mechanik powiedział, że ta skrzyni na pewno też będzie do wymiany. Czy ewentualnie może to być przyczyną? Bradley, za poświęcony czas, "pomógł" leci! :)
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Bradley » 9 sty 2012, o 16:10

Mysle, ze wtedy biegi by sie przestawily czyli wrzucajac 1 mialbys trojke, 3 to 5tke albo odwrotnie, 5tka to 3, 3jka to 1. U mnie poducha pod skrzynia jest juz "wyruch...a" i biegi wchodza dobrze.
Jak na moj gust nie jest mozliwe, zeby nagle stracic bieg. Musza byc jakies wczesniejsze objawy.
Zeby ta piatka weszla calosc widelek musi pojsc maksymalnie do gory. Albo cos tam jest zle poskladane i sie klinuje albo to tylko kwestia regulacji linki.
IMO mechanizm ten jest lepszy od ciegiel w pozostalych silnikach procz VR6 i chyba ABF ale i tak do d. :P
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez kusiu » 9 sty 2012, o 16:17

Nie mogłem się powstrzymać i poszedłem sprawdzić ustawienie, tak jak u Ciebie. Spowodowało ono u mnie brak wstecznego i nie możliwość ruszenia drążkiem zmiany biegów w prawo, aczkolwiek, 3 i 4 zostały na swoim miejscu, a 5tki i tak nie ma. Objawy pojawiły mi się kilka razy, tzn zamiast 5tki wchodziła 3ka, ale przy drugiej próbie, zawsze załączało, raz tylko był brak na dłużej, ale prysnąłem smarem silikonowym i miałem spokój na 2-3 miesiące, aż do piątku... na amen.. :) Tyle, że nigdy nie było najmniejszego zgrzytu, przy próbie wbicia 5tki...
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Bradley » 9 sty 2012, o 21:07

kusiu napisał(a): i nie możliwość ruszenia drążkiem zmiany biegów w prawo,

No to sie cos zakleszczylo na wybieraku albo skrzyni : /
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez kusiu » 9 sty 2012, o 22:17

Bradley napisał(a):No to sie cos zakleszczylo na wybieraku albo skrzyni : /

No sprawia wrażenie, podciągając do góry wybierak, jakby mógł jeszcze na tej tuleji się podnieść ale iść nie chce. Ja niestety już nic więcej sam nie dam rady zrobić, także jutro obejrzy to mechanik :)

[ Dodano: 2012-01-12, 17:24 ]
No i wszystko się wyjaśniło, zdechł wybierak, a konkretnie są tam takie 2 sprężynki i się posypały. Niestety zestawy naprawcze ich nie obejmują, więc znalazłem na szrocie drugi. Całe szczęście, to nie skrzynia. Do tego wymiana oleju w skrzyni, bo już był kiepski i malina :)
Avatar użytkownika
kusiu
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23 mar 2011, o 16:21
Lokalizacja: Olsztyn

Golf III 1.4 bez V biegu ?

Postprzez xtc2006 » 11 sty 2012, o 23:22

Witam, mam problem

Kupiłem Golfa III 1.4 1994 r.
Skrzynia chodzi w miarę ok - biegi wchodzą dobrze. Problem polega jednak na tym, że gdy próbuję wbić 5 (do góry ostatni w prawo) nic się nie dzieje - nie trafiam w żadną zębatkę - w górnym prawym rogu skrzyni jest jakby pusto - dodając gazu jest jak na biegu jałowym . obroty idą w górę i to wszystko.

Osoba która mi to sprzedawała powiedziała że tak jeździł i że skrzynia taka była.

To możliwe, żeby miał 4 biegi? Jak to? :)
xtc2006
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 sty 2012, o 08:25
Lokalizacja: SiLESIA

Postprzez GrZeChU91 » 11 sty 2012, o 23:28

xtc2006, Tak Golfy miały skrzynie 4 i 5 biegowa.....
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - Spalacze tłuszczu - https://www.vaglublin.pl - Spalacze tłuszczu



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron