Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 9 maja 2012, o 23:52

SotoM napisał(a):ubyc oleju przy braku wycieków - a co to woda.... ja piernicze co za bzdury...

co do skrzyni to nie wiem, ale np w silniku możesz mieć zaje****** szczelny silnik i będzie ubywać oleju
SotoM napisał(a):olej niegdy nie jest dolewany po korek przy nowosci

no z tego co wiem to jest otwór kontrolny
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez slawek5t » 10 maja 2012, o 01:36

trollu napisał(a):no z tego co wiem to jest otwór kontrolny

Dla mnie to jest bardziej wlew niż kontrolka :)

trollu napisał(a):co do skrzyni to nie wiem, ale np w silniku możesz mieć zaje****** szczelny silnik i będzie ubywać oleju

To normalne, zawsze coś tam silnik spali. A zwłaszcza nasze które mają po 300 tys i wiecej przebiegu
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez trollu » 10 maja 2012, o 12:38

slawek5t napisał(a):Dla mnie to jest bardziej wlew niż kontrolka

w każdym razie idzie jasno określić ile powinno być oleju
To normalne, zawsze coś tam silnik spali. A zwłaszcza nasze które mają po 300 tys i wiecej przebiegu

chodziło mi o spalanie się oleju w kontakcie z gorącymi częściami itp. pisząc "szczelny silnik" miałem na myśli brak wycieków, szczelne uszczelniacze, zawory ;-) przebieg w tym przypadku raczej nie wiele do znaczenia
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez SotoM » 11 maja 2012, o 14:09

co sie dzieje w silniku to ja doskonale wiem. ale nie to jest tematem katechezy.
chodzi mi tylko moi drodzy koledzy o to aby nie pisac takich bzdur ze brakuje oleju w skrzyni bo sie spalił jesli nie ma wycieków - spalenie oleju w skrzyni polega na spaleniu sie przez tarcie czesci-trybów dlatego jak zlewa sie olej to okrutnie smierdzi i jest gestawy...ale wciaz jest go tyle ile było.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

problem z z pierwszym biegiem Golf III TDI

Postprzez predzio18 » 13 maja 2012, o 20:47

Witam. Chłopaki miałem już ten problem z biegami przyczyna (wybierak) miał duże luzy i od razu mówię że olej w skrzyni też wymieniałem.

Teraz mam następujący problem po tym wszystkim wyregulowałem linki na wybieraku czuje ze biegi powinny mi wchodzić płynnie ale nie wchodzą i ten problem dotyczy tylko pierwszego biegu który mi nie chce dość często wchodzić gdy stoję w miejscu lub jak redukuje z 2 na 1 też często nie wchodzi a także niedawno zauważyłem ze jak z wyższego biegu przy dużej prędkości chce wrzucić 1 przy wduszonym sprzęgle to daje po zębach. :/

pomóżcie jaka to może być wada jeszcze. ??
predzio18
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 kwi 2012, o 20:14
Lokalizacja: Poznań

Postprzez trollu » 14 maja 2012, o 01:52

może synchronizatory siadają. nie wiem czy opłaca się rozbierać skrzynię
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

3 zamiest jedynki ROZWIAZANY

Postprzez bail16 » 14 maja 2012, o 19:45

Witam,

Dzis wymieniłem olej w skrzyni biegów i mam problem gdyż zamiast jedynki wskakuje mi 3. Aby wrzucić jedynkę muszę nacisnąć lewarek w dół a następnie lekko przesunąć w lewo, a następnie do przodu. Tam gdzie ma być czwórka jest piątka...
Proszę o pomoc!
Ostatnio edytowano 14 maja 2012, o 20:24 przez bail16, łącznie edytowano 1 raz
bail16
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 maja 2012, o 19:41
Lokalizacja: Juszczyna/Żywiec

Postprzez Poldek » 14 maja 2012, o 20:04

Musisz wyregulowac biegi na wybieraku! Potrzebne sa do tego 2 osoby jedna ustawia biegi a druga sprawdza czy dobrze wskakuja ;)
moj-golf/czerwony-mk3-1-6-t34903.html
Mój MK3 RED! Setup na 2012!
Poldek
Fanatyk
 
Posty: 1033
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 22:00
Lokalizacja: Lubin

Postprzez bail16 » 14 maja 2012, o 20:24

Zrobiliśmy z synem tak jak napisałeś. Udało się na zasadzie prób i błędów, dzięki za odp.

do zamknięcia.
bail16
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 maja 2012, o 19:41
Lokalizacja: Juszczyna/Żywiec

Postprzez SotoM » 15 maja 2012, o 11:21

pozostaw wybierak i skrzynie na luzie.
poluzuj nakretkę od górnej linki i srube na kostce na mocowaniu dolnej linki.
niech nic nie bedzie napiete.
skrec nakretke i srube tak jak to wszystko swobodnie jest ustawione i przejedź sie.
a powiedz jeszcze mi koleżko - na jaki olej wlałes do skrzyni - zalecany 75w90?
daze do tego - bo jak kiedys u siebie walczyłem z biegami i całkowicie problemy znikły jak zalałem skrzyni olejem 80W90 - zalecany 75W pomagał na bardzo krótki czas. jak zalałem 80W to problemy znikły - po roku auto sprzedałem do tego czasu nie miałem zadnego problemu. miałem wtedy problem z 1,R i czasem z 3.
szukaj oleju GL4
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Problem z 5 biegiem w dalszej podróży

Postprzez WSZ » 22 maja 2012, o 15:18

Jest masa na internecie postów o popsutej 5 w III. W niedziele robiłem 600 Km ( po 300 w jedną stronę ) i po zalaniu oleju do skrzyni myślałem, że problem ustąpi..
Po jakimś odcinku.. przejechaniu 150 km jadąc w trasie na 5 biegu z czasem coraz głośniejsze gwizdanie/pisk był, czym bardziej go cisnąłem tym głośniej ta 5 wyła. Czym gorętszy był olej tym było coraz gorzej to słychać, w końcu ok 190 km przejechanej drogi 5 wybiło na luz, po ponownym wbiciu 5 biegu za sekundę znowu luz i tak w kółko, do celu dojechałem na 4 biegu nieźle tracąc na paliwie, wieczorem po jakichś 6 godzinach moim golfem musiałem wrócić do domu.. pierwsze 150 km na 5 bez wypadania biegu, tylko czym dłużej jechał tym znowu piski coraz głośniejsze względem dodawania gazu i w końcu koło 170 km 5 bieg znowu wypadał, i do domu wróciłem również na 4.
Co jest przyczyną tego, że ta 5 wypada jak sądzę po nagrzaniu się oleju, bo jak jest zimny to na 5 mogę fruwać ile fabryka dała..Problem z tym biegiem zaczyna się po przejechaniu 150 km w górę jak olej jest już jak sądzę gorący. Czy nastawiać się na jakąś poważną naprawę czy jakąś błahostkę ?
Wiem, że wiele ludzi jeździ z tym piskiem, ale jak mówię po mieście problemu nie ma ale w dalsza trasę to ten 5 bieg mi wybija..

[ Dodano: 2012-05-24, 20:03 ]
Nikt nie miał podobnego problemu?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Problem z 1 i 2 biegiem po swapie

Postprzez zyga87 » 22 maja 2012, o 15:45

Witam jestem od niedawna posiadaczem mk 3 . W którym był swap silnika na 1,6 td . Sprzedający powiedział ze jest problem z 1i 2 biegiem i rzeczywiście by ruszyć muszę lekko wcisnąć na luzie drążek po czym wrzucić jedynkę i tak samo z dwójka. Wiecie co to może być ? podobno trzeba coś wyregulować ale nie mam pojęcia co z góry dzięki za rady pozdrawiam
Avatar użytkownika
zyga87
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 21:01
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości