Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez kamyk212121 » 8 lut 2011, o 00:20

na [postoju sie nie da wbic:( ani jak sie jedzie ani na postoju....
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

 

Postprzez SotoM » 8 lut 2011, o 09:45

przypomnij mi jak u ciebie sa sterowane biegi - cięgla czy linki? ale chyba linki z tego co chyba pamiętam to cięgla - musiał by posprawdzać w układzie sterowania biegami czy gdzieś coś nie jest wybite - luźne. często pękają takie krótkie łączniczki plastikowe białe na zapięcia kuliste...
próbowałeś poregulować biegi..??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kamyk212121 » 8 lut 2011, o 10:35

ale pisze wyżej ze te cięgła odłaczyłem i bezpośrednio na skrzyni próbuje przełączyć bieg za nic nei chce wejsć coś ewidętnie blokuje... ciegła są w porządku...
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

Postprzez Imper » 8 lut 2011, o 14:15

CDA sterowane jest linkami a nie cieglami(wodzikami)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez fejsik » 9 lut 2011, o 09:39

Ja tez mialem taki sam problem kolego, wbicie jedynki bylo prawie niemozliwe, zeby ja wbic musialem sie niezle nasilowac albo dac na luz puscic sprzeglo, pozniej wdusic sprzeglo i sprubowac wtedy i zazwyczaj za drugim razem sie udawalo wbic jedynke. Ja gdzies czytalem ze to wina synchronizatorow ponoc kazdy bieg ma swoj synchronizator. Ja tak jezdzilem pol roku problem z mieisaca na miesiac sie pogarszal. Wczoraj zmienilem sprzeglo i problem prawie zniknal, jedynka wchodzi bardzo ladnie ale nie idealnie pewnie glebszy problem lezy w skrzyni biegow. Ja sobie radzilem w ten sposob, ze z dwojki wlaczalem jedynke poprostu korzystalem z synchronizatora dwojki i jedynka wbijala sie bez problemow
fejsik
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 26 paź 2008, o 11:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kamyk212121 » 9 lut 2011, o 10:32

no tak lecz u mnie ani wbić jedynki z dwujki ani nic poproastu nie mozna na forum własnie czytałem ze wchodzi czasamjim itd a u mnie nic za boga nie mozna wbic nawet nei za zgrzyta jak chce wbic bez sprzegła.... gdyby wina lezała po str sprzegła to zaden bieg by nbie wszedł a tak to wszystkie wchodza pieknie...... synchronizator tez o tym myslałem ale to chyba by wszedł i wyskoczył albo zazgrzytał przynajmniej.... a wgl drogie sa takie tryby??? np koło od 1 i synchronizator??? i wgl gdzie to kupic moge??
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

"Wbijana" Jedynka

Postprzez matys92 » 2 cze 2011, o 23:42

Witam mam problem w moim Golfie. Chodzi o to ze hmm pierwszy bieg by zaskoczył muszę "wbijać" podobnie jak wsteczny, lub uzyc zdecydowanej siły by on wskoczył. Co moze byc tego przyczyną? Synchronizator? Wybierak? Czekam na spostrzezenia

Oraz tu spytam by nie zakladac nowego tematu. Na wolnych obrotach ewidentnie slychac jak silnik "faluje" co moze byc przyczyna? Dzieki za pomoc
matys92
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 15:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Nawladany » 3 cze 2011, o 12:17

Co do pierwszego pytania...u mnie się również podobnie dzieję, lecz sporadycznie. Muszę poruszać gałką lub wbić wsteczny lub dwójkę i dopiero bieg pierwszy wchodzi. Proponuje co byś nic na siłę nie robił ;-).

a co do drugiego pytania to w dziale Silniki benzynowe na tym forum jest od cholery podpowiedzi co należy robić jak silnik na wolnych faluję. Ja osobiście proponuje czyszczenie przepustnicy i adaptację.
Nawladany
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 18 sie 2010, o 14:41
Lokalizacja: SO

Postprzez Jogi83 » 3 cze 2011, o 17:31

witam.
1: sprawdź sobie na kanale czy nie odkręcił się ci wybierak, wystarczy przekręcić śrubkę

2: faluje ci na gazie czy na benzynie.
- gaz, to proponuje wizytę u gazownika
- benzyna, jak napisał wyżej Nawladany, sprawdź sobie wtrysk, rozbierz go aż do kolektora, wyczyść przepustnice sprężonym powietrzem, do wtrysku użyj benzyny ekstrakcyjnej i na koniec zobacz pod przepustnicą taką grubą gumę czy nie jest spalona, może przepuszczać lewe powietrze.

Pozdrawiam.
Napisz później jak ci poszło.
VW Golf III
Rok- 01.1993
Silnik- 1.6 ABU (b+g)
Model- 5-drzwiowy
Jogi83
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 mar 2010, o 10:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez matys92 » 21 cze 2011, o 12:37

wiec nie dostalem glownie odpowiedzi co to moze byc z ta skrzynią, a na jednej opinii wole sie nie opierac wiec jesli ktos cos wie to slucham :)
matys92
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 15:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez strzeliniasty » 21 cze 2011, o 14:09

odnosnie 1pyt:

- sprawdz przy skrzyni element zwany "jabluszkiem"

plastikowa kulka ktora jest osadzona na osi lewarka pod samochodem jej wyrobienie sie powoduje opisane przez ciebie objawy (luz na lewarku, zamiast 1 wchodzi wsteczny)

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 13752.html

pyt nr 2

przyczyn moze byc wiele brudna przepustnica kable swiece przeplywomierz
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez matys92 » 24 cze 2011, o 21:25

wlasnie nie ze wchodzi wsteczny tylko ze opory sa by wbić jedynke, i trzeba sie troche namordowac aby ja wrzucic, albo sposob na "wbijanego"-galka biegow w dol jak do wstecznego tylko wrzucic go blizej niz wsteczny
matys92
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 15:45
Lokalizacja: Chorzów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości