Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez Grzesiek2507 » 4 sie 2012, o 11:20

wez go zapytaj co moglo sie stac w skrzyni, ze sie biegi uszk? bo ciekawa teoria :wstyd: a potem nagnaj go pod spod, niech poprawia wybierak ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

 

Postprzez neewton » 5 sie 2012, o 17:38

Grzesiek2507 napisał(a):wez go zapytaj co moglo sie stac w skrzyni, ze sie biegi uszk? bo ciekawa teoria :wstyd: a potem nagnaj go pod spod, niech poprawia wybierak ;-)


Miałem podobny problem. Przeczytałem posty i poszedłem reanimować dalej mojego golfika.
Zaglądałem do skrzyni przez otwór po wyjętym wybieraku wszystkie blaszki na swoim miejscu pięknie w rzędzie czyli bebechy sprawne. Bałem się że któraś sprężynka pękła.
Okazało się że zakupiony wybierak skrzyni od TDI ma tylko jedną różnicę.
Brak tam wycięcia na śrubkę od odważnika. Szlifierka poszła w ruch i obecnie wszystko śmiga jak trzeba.
Zmieniłem wybierak bo w oryginale blaszka zbieraka zmieliła mi zęby ustawiające na trzpieniu wybieraka. Mogłem przełożyć ośkę ale jak to w używanych rzeczach bywa wszystko się już ułożyło i szkoda było kombinować.

Może to co opisałem przyda się innym szukającym pomocy.
neewton
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5 sie 2012, o 17:22
Lokalizacja: Gdańsk

1.9d zgrzyty w skrzyni w większości na drugim biegu.

Postprzez oldsoul » 9 sie 2012, o 23:36

Witam, auto mam od niedawna jest to moje drugi golf 3. Od początku skrzynia biegów była nieco inna niż w poprzednim, lewarek jest mniej sztywny biegi wrzuca się nieco ciężej i mniej precyzyjnie. Do tego pojawia się problem z dwójką bo zgrzytnie przy wrzucaniu. Sprzęgło łapie za połową tzn. dalszą od podłogi.

Nie mam pojęcia jak można wyregulować sprzęgło czy skrzynie biegów, sprawdzić poziom oleju ewentualnie go dolać co można zrobić ?

Nigdy nie robiłem podobnych rzeczy w temacie skrzyni i sprzęgła jestem zielony. Ale proste sprawy chętnie zrobię sam z waszą pomocą.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez mate157 » 10 sie 2012, o 10:48

Pierwsze sprawdź olej w skrzyni.
Jeśli sprzęgło jest na linkę , to pewnie jest możliwośc regulacji.
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez oldsoul » 10 sie 2012, o 19:54

poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy, linka ma samoregulator
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez mate157 » 11 sie 2012, o 01:57

dwójka zgrzyta przy wrzucaniu z wysokich obrotów ? Spróbuj chwilę dłużej przytrzymać na sprzęgle i wtedy wrzucić. Ale to pewnie i tak synchronizator poleciał. Miałem u siebie to samo. A w dodatku w zimie nie szło biegów wrzucać. Wymieniłem skrzynie i problemy minęły
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Gwizda na 5 biegu i wybija

Postprzez klimek1990 » 12 sie 2012, o 22:50

Witam, od niedawno zaczął mi golf gwizdać na 5 biegu, raz gwizdał raz nie, nie wiedziałem już czego to może być wina, wybrałem się dzisiaj po auto dla kolegi bo chciał kupić, w drodze po przejechaniu 40km wybiło mi pierwszy raz 5 bieg. Potem już musiałem go ciągle trzymać. Przy ruszaniu na skrzyżowaniach zaczeło potem gwizdać też na 1,2, i 3 biegu i to głośno, o dziwo na 4 nie, w drodze do domu jechałem na 5 z predkoscia max 90-100km/h był lekki gwizd, nie wazne czy jechałem z górki bez gazu czu przy wyprzedzaniu, bieg ciagle wybijało jak tylko puściłem drążek i chwile przejechałem tak. Po zgaszeniu auta na miejscu i poczekaniu ok 1h wsiadłem i przy ruszaniu jakby skrzynia się zapiekła nie chciało auto ruszyć, strzeliłem sprzęgłem i wtedy jakby coś puściło pojechałem dalej. Przestały wyć biegi wszystkie poza 5 i w trybie miejskim do 80km/h juz 5 nie wyskakuje, a gdy tylko wyjadę na trasę zaczyna swoje odpały. Wie ktoś może jaka jest tego przyczyna? dodam ze nie wiem jaki jest stan oleju w skrzyni, nie wiem jak go sprawdzić bo nigdy tego nie robiłem i czy jak zaleje skrzynie olejem gdyby już było sucho to jest szansa ze nie będę musiał zmieniać skrzyni czy już tak będzie z tym 5 biegiem ze będzie wyskakiwać?

[ Dodano: 2012-08-13, 08:19 ]
W skrzyni okazało się ze nie bylo oleju, wlałem 1.6l aż wylatywał przez wlew i biegi chodzą o wiele lepiej, nic nie wyje. Zobaczymy na trasie jak bedzie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
klimek1990
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 12:10
Lokalizacja: Sulechów - woj.Lubuskie

Postprzez paliwo » 13 sie 2012, o 13:08

Synchronizator do wymiany piątego biegu
paliwo
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:48
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez pietrasiak2 » 13 sie 2012, o 13:22

klimek1990 napisał(a):W skrzyni okazało się ze nie bylo oleju, wlałem 1.6l aż wylatywał przez wlew i biegi chodzą o wiele lepiej, nic nie wyje. Zobaczymy na trasie jak bedzie :)

Pojeździj i zobaczysz może się nie przytarła , ale sprawdź czy nie masz wycieków bo 1,6l to 1/2 stanu . Bo w zależniści od mod wchodzi albo 2l lub 3,1 l
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez klimek1990 » 13 sie 2012, o 13:38

paliwo napisał(a):Synchronizator do wymiany piątego biegu


Jednak nie, po wlaniu oleju jest OK.


pietrasiak2 napisał(a):
klimek1990 napisał(a):W skrzyni okazało się ze nie bylo oleju, wlałem 1.6l aż wylatywał przez wlew i biegi chodzą o wiele lepiej, nic nie wyje. Zobaczymy na trasie jak bedzie :)

Pojeździj i zobaczysz może się nie przytarła , ale sprawdź czy nie masz wycieków bo 1,6l to 1/2 stanu . Bo w zależniści od mod wchodzi albo 2l lub 3,1 l



Zrobiłem 120km i bez żadnego szwanku :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
klimek1990
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 12:10
Lokalizacja: Sulechów - woj.Lubuskie

Postprzez pietrasiak2 » 13 sie 2012, o 13:42

Nie no coś tam klapało na tryby , sprawdź wycieki i jak 5 - tka nie wyskakuje to ok. :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez SotoM » 13 sie 2012, o 22:00

unies auto na maxa na lewarku i dolej jeszcze z 200ml wiecej. to tak poradaka z praktyki i zaleceń serwisantów... kiedys to ponoc była akcja serwisowa bo skrzynie wyły na potege z powodu nie wystarczajacej ilosci oleju.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości