Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez maximus_spi » 20 sie 2012, o 22:43

No rzeczywiście dziwny przypadek,na moje oko coś posypało sie w samej skrzyni lub przy skrzyni,najlepiej popytaj na najblizszym warsztacie niech zdiagnozują problem
Avatar użytkownika
maximus_spi
Gaduła
 
Posty: 581
Dołączył(a): 14 lip 2012, o 10:43
Lokalizacja: SPI
Rocznik: 95
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez pablomed » 21 sie 2012, o 18:35

niema co zakładac najgorszego, może tylko pękniecie jednego z plastykowych łączników przy zewnętrznym mechaniźmie zmiany biegów zajrzyj tam najpierw, np coś takiego http://www.imall24.pl/produkty/ciegno-z ... 1966,73891
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez MTi » 21 sie 2012, o 19:48

skoro poprzedni wyciekł... to po ciula lać nowy ;d wymień uszczelniacz i wtedy zalej ;p
MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

Postprzez MTi » 21 sie 2012, o 19:50

klimek1990 napisał(a):
paliwo napisał(a):Synchronizator do wymiany piątego biegu


Jednak nie, po wlaniu oleju jest OK.


pietrasiak2 napisał(a):
klimek1990 napisał(a):W skrzyni okazało się ze nie bylo oleju, wlałem 1.6l aż wylatywał przez wlew i biegi chodzą o wiele lepiej, nic nie wyje. Zobaczymy na trasie jak bedzie :)

Pojeździj i zobaczysz może się nie przytarła , ale sprawdź czy nie masz wycieków bo 1,6l to 1/2 stanu . Bo w zależniści od mod wchodzi albo 2l lub 3,1 l



Zrobiłem 120km i bez żadnego szwanku :-)

Powiem tak... mialem podobną akcje rok temu i po zalaniu olejy bylo przez gdzies rok ok, az w końcu urwalo mi 5 bieg . ;d i cala skrzynia do wymiany...
MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

Postprzez czteryzera » 23 sie 2012, o 10:19

Ja myślę, że to sprzęgło. Odpaliłem samochód na wciśniętym biegu to szarpną do przodu. Znalazłem w internecie coś takiego:
Sprzęgło się nie rozłącza

- Istnieje zbyt duży odstęp tarczy od sprzęgła. Dzieje się tak dlatego, że przed montażem tarcza nie została sprawdzona.

- Powodem nie rozłączania się sprzęgła może być także zakleszczenie się tarczy sprzęgła na wałku sprzęgłowym, gdyż profil wielowypustu został przy montażu uszkodzony lub piasta albo wałek sprzęgłowy są skorodowane. Najlepszym wyjściem będzie oczyścić i nasmarować skorodowane części.

- Także okładzina na kole zamachowym może przykleić się do tarczy dociskowej. Jest to spowodowane tym, że sprzęgło pozostawało niewciśnięte przy dłuższej przerwie w użytkowaniu pojazdu. Żeby rozwiązać ten problem wystarczy oczyścić skorodowane części łącznie z powierzchnią okładzin.

- Tarcza sprzęgła może przykleić sie do koła zamachowego lub płyty dociskowej. Przyczyna tego jest prosta – kurz z okładzin skleja części. Niestety będziemy musieli wymienić okładziny.


Co o tym myślicie?? Zwróciłem na to uwagę, ponieważ problem wystąpił nagle.
czteryzera
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 sie 2012, o 18:41
Lokalizacja: Gdzies w Polsce

Zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego i 1 biegu

Postprzez 180damian180 » 23 sie 2012, o 15:36

Witam drodzy koledzy :-) Tak czytam i czytam o wysprzęglikach i wybierakach, i sam juz niewiem co to moze byc :-) Otóż tak jak w temacie, czasami zaraz po odpaleniu przy wrzuceniu wstecznego lub 1 slychac zgrzyt, aż serce mi sie kraja. Po wstępnych ogledzinach stwierdzilem, ze pedal sprzegla jest troche nizej niz powinien, no i sa delikatne luzy w wybieraku, tez go dosyc dokladnie obejrzalem. Tyle, że luz nie jest az taki wielki, chyba ze wogole nie powinno go byc to znaczy ze jego zywot sie konczy. Sami powiedzcie co to moze byc :-| Pozdrawiam!
180damian180
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 23:49
Lokalizacja: Wyszków

Postprzez pietrasiak2 » 23 sie 2012, o 16:11

Zacznij od sprawdzenia stanu oleju w skrzyni . :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez 180damian180 » 23 sie 2012, o 16:24

tak mowisz?? :-) a jezeli bedzie brak to jakiego dolac?? :-)
180damian180
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 23:49
Lokalizacja: Wyszków

Postprzez pietrasiak2 » 23 sie 2012, o 17:14

Decyzja należy do Ciebie dolać/ wymienić ?Na pewno olej przekładniowy.Przede wszystkim sprawdź stan . Synchronizatory na sucho też zgrzytają :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez SotoM » 23 sie 2012, o 22:53

albo bekł wodzik w skrzyni napierajacy na łozysko talezykowe wystarczy zdjac tylny dekielek i wszystko bedzie jasne czy trzeba rwac skrzynie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez SotoM » 23 sie 2012, o 22:55

ja proponuje wymienic olej w skrzyni i do tego przepompowac układ sprzegła swierzym płynem... to na poczatek...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez greg001 » 23 sie 2012, o 23:01

olej w skrzyni powinno się dolać być taki sam jaki jest, ja nie wiedziałem co jest tam wlane więc wymieniłem. Ryzyko jest takie przy dolaniu czy wymianie oleju że może skrzynia paść - poszukasz po forach i zobaczysz co piszą. Ja mam hipola ale polecają mobila do skrzyni półautomatycznych
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości