Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 24 sie 2012, o 02:45

greg001 napisał(a):Ryzyko jest takie przy dolaniu czy wymianie oleju że może skrzynia paść
No to teraz "walnąłeś jak dzik w sosnę" ... Olej a olej to też tłusta ciecz, która smaruje koła zębate w skrzyni, no chyba, że wlejesz HIPOL lub inne "coś", to wtedy mogą paść synchronizatory. Wystarczy dolać 75W90 dedykowany do skrzyń VW i będzie po problemie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez greg001 » 24 sie 2012, o 04:38

prezesik25 napisał(a):No to teraz "walnąłeś jak dzik w sosnę"

ja sam wymieniłem olej u siebie i zero problemów. Napisałem co wyczytałem w tym obszernym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=111127
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez czteryzera » 25 sie 2012, o 09:28

Dzięki za pomoc. Jeśli zdejmę dekiel (myślę, że chodzi tu o ten, który widać po odkręceniu przedniego lewego koła) to skąd będę wiedział co jest nie tak i czego mam się spodziewać po jego odkręceniu. Nigdy nie rozbierałem sprzęgła samochodowego miałem do czynienia tylko ze sprzęgłami w starszych motorach takich jak WSK. Nie wiem czy w ogóle mam się za to zabierać.
czteryzera
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 sie 2012, o 18:41
Lokalizacja: Gdzies w Polsce

Postprzez jupi87 » 27 sie 2012, o 16:15

dopiero teraz piszę...ale faktycznie przyczyną okazał sie ten wybierak. Wystarczyło go dobrze ustawić i łądnie biegi wchodzą. Dzieki i pozdr
jupi87
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 cze 2012, o 12:30
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Grzesiek2507 » 27 sie 2012, o 17:27

No mowilem, ze tak bedzie. ;-)
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Biegi cięzko wchodza 2tys km po regulacji skrzyni.

Postprzez Acree » 29 sie 2012, o 11:55

Witam was z powrotem. Mam znów problem z moim golfikiem. 1,8cl 75km benzyna + lpg

Otóż swego czasu miałam problem ze skrzynią biegów w trasie przestały mi wchodzić 1 i 5tka. Na postoju z wyłaczonym silnikiem tez nie wchodzily, nie dało się w ogole ustawic drążka w pozycji tych biegów,
Możliwe, że przez to, że tego samego dnia troszkę zaryłam dołem ^^.
Miły pan we wrocławiu wyregulował mi te skrzynię, aczkolwiek zeszło nam przy tym dobrych kilka godzin i chodziły całkiem nieźle. Jednak ostatnio widzę, że dwójkę jest mi dość cięzko wrzucic przy redukcji biegu na niższy (oczywiście robie to przy ~20km/h a nie 60km/h. Zaczynają się znow problemy z jedynką, musze ją czasami próbować wrzucać 2 czy 3 razy bo się znow lewarek blokuje w polowie i trzeba dość mocno pchnąć go. Co do reszty biegów mam wrażenie, że nie chodzą płynnie, a skrzynia tak przeskakuje między nimi. Dodam też, że im dłużej nim jadę tym jest gorzej. Nie mam pojęcią co tam słychać u oleju w skrzyni, ale myślę, że pan mechanik by mi powiedział przy regulacji gdyby było go za mało lub nie nadawał się do użytku.

Znajomy radził mi wymienić cała skrzynie bez babrania się w osobne części i własnie mam do was pytanie w związku z tym. Czy ja naprawdę potrzebuje calutkiej skrzyni? Czy może oprocz skrzyni wymienic też tarczę sprzegła lub cokolwiek co jest związane ze sprzegłem? Wiem, że jakies ~10tys temu była wymieniana linka sprzęgła bo pedał w podłodze został.

Myslicie, że długo jeszcze pociągnie na tej skrzyni? Bo obawiam się w tym momencie jechać nim gdzieś dalej żeby nie zostać z zablokowana skrzynią 200km od domu.
I jeszcze jedno, czy warto kupować używaną skrzynię?

Pozdrawiam serdecznie wszystkich i dziękuje za ewentualne podpowiedzi :)
Acree
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 cze 2011, o 16:48
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez maximus_spi » 29 sie 2012, o 12:54

Nie dawno miałem podobny problem,powodów może być wiele,mała ilość oleju w skrzyni>wyciek,stary olej w skrzyni,luzy na wodzikach jak było w moim przypadku,pęknięte cięgno na wybieraku,docisk sprzęgła itp,wstrzymałbym się z całą wymianą skrzyni,lepiej czasem coś podubać przy swoim niż stawiać na używkę z niewiadomego żródła,no chyba że koszt naprawy i części wymiennych jest dużo wyższy niż zakup używanej skrzyni...pogadaj z jakimś zaufanym mechanikiem,pewnie będzie wiedział co robić i co ci doradzić.
Avatar użytkownika
maximus_spi
Gaduła
 
Posty: 581
Dołączył(a): 14 lip 2012, o 10:43
Lokalizacja: SPI
Rocznik: 95
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Ciężko wchodzi wsteczny, czwarty i pierwszy. poduszki?

Postprzez MrShaleckTDi » 31 sie 2012, o 18:18

Witam,
kupilem gofera 1.9 tdi 1z.
Od początku biegi troche nie za dobrze wchodziły.
Jedynka wchodzie bardzo ciezko, nieraz trzeba sie namachac (zdarzylo mi sie ruszac trojka ze skrzyzowania).
Wrzucajac wsteczny czesto wejdzie jedynka - moge dzwignie 'wbijać' w dół nawet na dwójce.
Gdy nie dociagne do lewej i dopiero wtedy nie wbije w dół to wchodzi jedynka :)

Zauwazylem wyciek oleju prawdopodobnie ze skrzyni, ale sugerował mi ktoś, że to może być wina poduchy pod skrzynią/silnikiem zwłaszcza, ze mocno telepie przy gaszeniu silnika.

Pomocy!
Pozdrawiam.
MrShaleckTDi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 sie 2012, o 14:13
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez Nerwusek » 1 wrz 2012, o 15:57

nie tylko jedynka ciężko wchodzi :-|
Avatar użytkownika
Nerwusek
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 19:11
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez slavwek.ie » 1 wrz 2012, o 17:43

Linki do regulacji, czasami przestawienie o 1-2mm na regulatorze powoduje takie problemy.
Voice Kraft - postaw na jakość!

Volkswagen Klub Polska #157

.
Avatar użytkownika
slavwek.ie
Moderator Globalny
 
Posty: 1251
Dołączył(a): 10 paź 2009, o 18:36
Lokalizacja: P-ce

Postprzez MrShaleckTDi » 1 wrz 2012, o 21:00

Mam nadzieje, ze to nie skrzynia się sypie. Dzieki. Jak wykombinuje to dam znac co i jak.
MrShaleckTDi
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 sie 2012, o 14:13
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez Mario GT » 3 wrz 2012, o 21:34

Mam ten sam problem i podchodze do niego tak .
1. Zrobiłem wizytę u mechanika i stwierdził , że Golfem , którego kupiłem jeździła kobieta i startowała zawsze z 2 biegu , ale to bzdura chyba sam nie wiedział i tak kombinował .
2. Zajechałem do innego mechanika i stwierdził , że cięgła się wyrobiły , najlepiej , żebym dokupił sam tanio wyjdzie , a on za wymiane weźmie symboliczną kwote .
3.U kolejnego mechanika dowiedziałem się , że tylko oryginalne cięgła pasują nie ma zamienników. W ASO VW to kupa kasy za nic .
Gość jednak sprytnie popryskał wszystkie cięgła WD40 i jedynka zaczęła lekko wchodzić co Mnie ucieszyło .
4. Jednak WD 40 wieczne nie jest i problem się odnowił , więc kupiłem sam WD40 i robię tak do tej pory - Działa !!!

Nie wiem czy to skuteczna rada , ale u Mnie działa . http://www.golf3.pl/images/smiles/rolleyes.gif
Avatar użytkownika
Mario GT
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 911
Dołączył(a): 28 sie 2012, o 19:27
Lokalizacja: Tychy
Silnik: 1.8 ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości