Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez Opik » 3 wrz 2012, o 23:48

tomcioo18 napisał(a):mam to samo mechanik stwierdził ze to wybierak. To dość częsta usterka starszych golfów


to jest urok chyba wszystkich starszych samochodów (no i oczywiście wszelkiej maści L-ek, gdzie nawet w 2 letniej Fabii jedynkę trzeba wrzucać nogą

Mario GT napisał(a):Mam ten sam problem i podchodze do niego tak .
1. Zrobiłem wizytę u mechanika i stwierdził , że Golfem , którego kupiłem jeździła kobieta i startowała zawsze z 2 biegu , ale to bzdura chyba sam nie wiedział i tak kombinował .
2. Zajechałem do innego mechanika i stwierdził , że cięgła się wyrobiły , najlepiej , żebym dokupił sam tanio wyjdzie , a on za wymiane weźmie symboliczną kwote .
3.U kolejnego mechanika dowiedziałem się , że tylko oryginalne cięgła pasują nie ma zamienników. W ASO VW to kupa kasy za nic .
Gość jednak sprytnie popryskał wszystkie cięgła WD40 i jedynka zaczęła lekko wchodzić co Mnie ucieszyło .
4. Jednak WD 40 wieczne nie jest i problem się odnowił , więc kupiłem sam WD40 i robię tak do tej pory - Działa !!!

Nie wiem czy to skuteczna rada , ale u Mnie działa . http://www.golf3.pl/images/smiles/rolleyes.gif


super metoda.... jak się opona przebija to też co 10km naklejasz nową warstwę taśmy izolacyjnej żeby dojechać? ;) Bez urazy ale takie szklenie tyłka jest trochę dziwne... Wymiana wałka zwrotnego, wybieraka jeśli jest potrzeba i dwóch cięgiełek to nie majątek a w 90% likwiduje problemy z biegami. U mechanika spod trójki to bym nie radził nic kupować bo widać taki z niego fachura. Byle jaka hurtownia moto, chociażby (nie, nie kryptoreklama ale stamtąd biorę i wiem że są) intercars. Groszowe sprawy
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Mario GT » 4 wrz 2012, o 04:27

Taki jest urok mechaników . I nie ma co na nich liczyć jeżeli sam nie wybadasz problemu i zdobędziesz jakiejkolwiek porady tak jak tu na forum to Cię dranie oskubią .
Sam spróbuje skorzystać z Twojej rady . :ok:
Avatar użytkownika
Mario GT
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 911
Dołączył(a): 28 sie 2012, o 19:27
Lokalizacja: Tychy
Silnik: 1.8 ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez witboy » 4 wrz 2012, o 13:49

u mnie caly zestaw do lewarka zmiany biegow oraz do skrzyni kosztowal po znizkach 33 zl plus 10 zl ktore wczesniej wydalem na takie u z dluga sroba ktora rowniez sie wyciera

tu jest foto

Obrazek
plus to co wczesniej wymienialem zdj ze stronki ale to co u mnie na zdj plus to co tu to pelen zestaw do wybierania biegow

Obrazek

najwiecej daje zmiana samej tej gruszki z tym wodzikiem tam jest zazwyczaj duzo luzu do tego posmarowanie tam duzej ilosci smaru skutkuje tym ze biegi sa luzniutkie i pieknie wchodza, wymiana z kanalem to jakies 10 min nakretka 13 bodajrze u gory i od dolu zatrzask, plus 2 tulejki ale ich w zestawie nie mialem ;/ tam jeszcze jest minimalny luz.

ogolnie aby wszystko zrobic to trzeba wydech zwalac itd co mi sie nie chce bo nie mam jeszcze przedniej tulejki przy samej grodzi tam tez mam spory luz.. tzn spory ma byc nowka a nie jakikolwiek luz :evil:
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 5 wrz 2012, o 11:43

Nerwusek, jest taka prosta regulacja przy lewarku, nie wiem czy pomoże to zalezy od zużycia mechanizmu wybierania ew. skrzyni ale spróbuj.
Czyli podnieś w gore osłonę lewarka, zobaczysz plastykowy element mocowany na pręcie lewwarka za pomoca małej śrubki, luzujesz ją i przekręcając plastyk zmieniasz trochę położenie lewarka doświadczalnie sprawdzając czy będzie w jakimś położeniu lepiej, jeśli sie uda kontrujesz śrubkę.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Problem z 4tym biegiem help

Postprzez jazda » 16 wrz 2012, o 11:51

witam otuz kipiłem żonie golfa 3 1.9 td 75km na dojazdy do pracy problem z 4tym biegiem wchodzi ale na 2razy przy redukcji z 5ki na4ke wchodzi normalnie ale z 3na4 na dwa razy czy ktos miał podobny problem prosze o pomoc bo żona powiedziała zebym niesprawnym autem sam sobie jezdził do pracy
jazda
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 wrz 2012, o 11:38
Lokalizacja: żagań

Postprzez adi » 17 wrz 2012, o 17:39

Kolego sprawdz czy masz olej w skrzyni ...... ja tak moją zajechałem :(
Avatar użytkownika
adi
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 28 mar 2012, o 21:30
Lokalizacja: Opalenica

Postprzez pietrasiak2 » 17 wrz 2012, o 19:08

Olej to raz i sprawdź czy na mechaniźmie wybieraka przy skrzyni nie ma luzu
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez jazda » 18 wrz 2012, o 08:56

dzieki za podpowiedz pytanie typu jaki olej i ile go wchodzi do skrzyni bo raczej dolewek nie proponujecie chyba z koro niewiadomo jaki był wczesniej ? i kwestja tego luzu na mechanizmie wybieraka czy mozna go usunoć czy tylko wymiana całego mechanizmu wchodzi w rachube ? prosze o odp na forum lub gg z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich z forum vw golf3
jazda
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 wrz 2012, o 11:38
Lokalizacja: żagań

Postprzez pietrasiak2 » 18 wrz 2012, o 10:15

Nie wiem jaki typ skrzyni masz , ale są komplety naprawcze i tanie . Sprawdź stan oleju na początek :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez jazda » 26 wrz 2012, o 09:57

jak sie dostac do tego mechanizmu wybieraka i co trza rozebrac ewentualnie odkręcić ?
jazda
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 wrz 2012, o 11:38
Lokalizacja: żagań

Postprzez pietrasiak2 » 26 wrz 2012, o 10:05

Widać go z góry w dieslach :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez SotoM » 30 wrz 2012, o 00:22

wymien na poczatek olej w skrzyni - firma obojetna. wazne aby to był 75W90 API:GL-4 lub 80w90 API:GL-4.
jesli w swojej miejscowosci masz jakis hipermarket to tam znajdziesz taki olej wytarczy na spokojnie poszukac i poczytac... czesto mozna spotkac MOBILUBE SHC 2L ci potrzebna.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron