Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez tuchel » 1 paź 2012, o 20:33

a jeśli nie wchodzi mi jedynka, czasami trójka i piątka oraz mam mega luzy na drążku to też mam cięgło do wymiany czy coś innego z tego zestawu :) ?
Avatar użytkownika
tuchel
Badacz tematu
 
Posty: 192
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 23:16
Lokalizacja: GPU

 

Postprzez SotoM » 2 paź 2012, o 21:59

ten zestaw u ciebie ne wystepuje. u ciebie jest całkiem co innego.
do sprawdzenia wybierak przy skrzyni. odepnij linki i ruszaj wybierakiem nie ma prawa byc zadnego duzego luzu. moze byc tez wyrobione mocowanie linki biegów- ta dolna tzw kostka
moze tez byc problem w lewarku.
pokolei wszystko trzeba sprawdzac.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Piotr1974 » 4 paź 2012, o 21:40

Trochę czasu mineło od pokazania się kolegi usterki ale ciekawi mnie co było przyczyną braku piątego biegu.Bo właśnie mam ten sam problem w golfie 3.Pozdrawiam.
Piotr1974
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 paź 2012, o 21:27
Lokalizacja: Konin

Postprzez pietrasiak2 » 5 paź 2012, o 07:04

Piotr1974 napisał(a):Trochę czasu mineło od pokazania się kolegi usterki ale ciekawi mnie co było przyczyną braku piątego biegu.Bo właśnie mam ten sam problem w golfie 3.Pozdrawiam.

Sprawszałeś to plastykowe cięgno? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Piotr1974 » 5 paź 2012, o 09:18

Ja mam skrzynię z dolnym wybierakiem.Takiego łacznika niema drążek ze skrzynią jest płączony tzw. (gómowy korek).Gdyby ten łącznik szwankował to każde biegi wchodziłby ze zgrzytami a one wchodzą bez problemu ale piątki niema (wchodzi ale jej niema). :cry:
Piotr1974
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 paź 2012, o 21:27
Lokalizacja: Konin

Postprzez pietrasiak2 » 5 paź 2012, o 10:35

Ok masz taki sam wybierak jak Kaktus2907 , teraz pytanie czy na samym lewarku nie masz luzu.W tym modelu wybieraka jest ważna regulcja, ponieważ jest tak że źle ustawiony wybierak powoduje że albo nie ma wstecznego lub wyskakuje on , lub nie ma 5 , lub wyskakuje. :-) Przerabialiśmy to u niej tylko disz lo jej że a kulka na palcu tyleciała, a że to gówienko sporo kosztuje ludzie zakladają podobną od T4 i jak nie zrobisz odpowiedniej regulacji to może gyć tak jak opisałem .Wyślij jej pw powie ile roboty było :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez kermid » 5 paź 2012, o 14:03

Jakiś czas temu zmieniałem swoją starą skrzynie na 5 biegową z golfa 2,po założeniu też taka sytuacja była że po wbiciu 5 biegu auto nie jechało,tak jak by było na luzie.Regulowałem na wszystkie sposoby pod lewarkiem od biegów i przy skrzyni na tej kulce.Dopiero po zrzuceniu dekla od 5 biegu i drobnej regulacji piątka sie znalazła http://www.golf3.pl/topics7/zamiast-5-j ... t46724.htm
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Piotr1974 » 5 paź 2012, o 18:11

No panowie i panie już wiem wszystko,po zdjęciu dekla okazało się że ta górna zębatka straciła uzębienie druga też nieciekawa na dnie jest pełno wiórków,,Najtańsze rozwiązanie wymiana skrzyni mam już takową nagraną za 250-300 zł.Ale jeszcze sprawdzę ceny tych zębatek (frezów). Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

[ Dodano: 2012-10-09, 08:20 ]
Jaki olej do skrzyni wlać bo już sam nie wiem. Jedni piszą pełen syntetyk 75w90,ja wyszukałem że mineralny Mobilube GX-A 80W lub GX 80W90.Moja skrzynia ma oznaczenie CNU. Co radzicie?
Piotr1974
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 paź 2012, o 21:27
Lokalizacja: Konin

Bieg '2' chrząka, ciężko wchodzi

Postprzez picitph » 7 paź 2012, o 20:22

Witam, to bedzie moj 1 post na forum i mam nadzieję że w miarę dobrze sprecyzuje ;p


Otóż od kiedy kupiłem samochód mam problem z biegiem drugim
- podczas ruszania na 1 do ok. 2500obr. dość dynamicznie wrzucam dwójkę i słyszeć chrząknięcie i jedzie dalej
- gdy ruszę tak samo ale bieg drugi wbije bardzo spokojnie wtedy wchodzi dość ciężko ale bez żadnych odgłosów
- zdarza się że jak wbijam bieg drugi wchodzi gładko ale rzadko
- podczas redukcji z trójki czy czwórki również wchodzi ciężko (czasem gładko), bez chrząknięć

Może ktoś z Was miał podobnie?
Proszę o porady i średnie wycenienie części z naprawa u mechanika gdyż sam nie dam rady z powodu wypadku przy drzewie ;)

Pozdrawiam
picitph
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 20:13
Lokalizacja: Człuchów

Postprzez Opik » 7 paź 2012, o 21:46

Duży masz luz na lewarku? (przód-tył, na boki mniej ważne)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 7 paź 2012, o 23:03

po pierwsze sprawdziłbym stan oleju w skrzyni. u mnie nigdy nie było problemu z wbijaniem biegów ale przy wymianie sprzęgła wleciał tez nowy olej i jednak 2 może wchodzić lżej :->
a jak nie to pewnie wybierak lub synchronizator
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 7 paź 2012, o 23:06

trollu, jakim olejem zalewałeś?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości