Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez WNSCHOLES » 23 paź 2012, o 19:42

Witam po dłuższej przerwie!
Doprowadzając temat do końca: autko oddałem z tą sprawą do mechanika.
Zauważył 2 rzeczy - brak jakiejś gumy od spodu autka na skrzyni biegów - stąd te ogromne luzy (czasami zamiast 1 wchodziła 3 a 5 wcale nie było:P) - taka guma około 5zł - oraz wyrobiona jakaś aluminiowa część w skrzyni - około 50zł.

Te 2 części wymieni i zauważymy czy zaszła jakaś poprawa. Oby tak a jeżeli nie muszę się przygotować na zakup nowej skrzyni :-/

Ale bądźmy dobrej myśli! Na pewno się poprawi ;-)
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz

 

Postprzez pepi » 28 paź 2012, o 15:11

Witam, podepnę się pod temat. Mam ten sam problem tzn zgrzyta mi przy zmianie na drugi bieg (prawie zawsze) z pozostałymi wszystko ok. Co może być za problem silnik 2.0 2e. Na połączeniu skrzynia silnik jest jeszcze plomba.
Bardzo proszę o poradę.
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Postprzez trollu » 28 paź 2012, o 15:24

u mnie nie zgrzytało ale przy wymianie sprzęgła był zalany tez nowy olej i 2 zaczęła lżej wchodzić. tak więc na początek olej, później można szukać synchronizatorów itp.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pepi » 28 paź 2012, o 15:32

Do skrzyń jest jakiś specjalny olej typowo dedykowany?

[ Dodano: 2012-10-28, 17:19 ]
I jak sprawdzić poziom oleju tzn wiem, ze jest jakaś śrub i jak się ją odkręci to olej powinien zacząć wylatywać ? to będzie oznaczało o stanie oleju ?
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Postprzez trollu » 28 paź 2012, o 19:07

wszystko jest na forum np
http://www.golf3.pl/topics7/wymiana-ole ... 32,165.htm
olej przekładniowy
75W90 GL-4 pelen syntetyk badz 80W90

w skrzyni wykręcasz śrubę która jest na boku skrzyni, od góry dolewasz do momentu gdy nie zacznie wypływać olej otworem w boku skrzyni. jeżeli masz mało oleju to nie łódź się że wykręcisz tą śrubę i olej zacznie wypływać
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 28 paź 2012, o 22:41

marcin92golf, pepi, zobaczcie w jakim stanie macie wałek zwrotny zmiany biegów, bo jeżeli wytarła się ta kulka odpowiedzialna za przesuwanie mechanizmu od cięgieł, to nawet 73 litry nowego oleju nie pomogą.
Najprościej sprawdzić ze środka jaki luz ma lewarek w położeniu luz przód-tył zanim zacznie wrzucać właściwy bieg.
Jak sporo to luk pod maskę i kierować się ręką po linii lewa lampa (kierowcy)-blok silnika i za nim natraficie na owy mechanizm.

Tu dokładnie o co kaman:
http://www.golf3.pl/topics28/kasowanie- ... t39057.htm

Jeżeli element jest mocno złachany to sama zmiana jego poprawia komfort biegów i niweluje zgrzytanie, u mnie zgrzytało ciągle przy wrzucaniu na dwójkę, teraz po wymianie tego ustrojstwa muszę naprawdę szybko to zrobić i przy bardzo wysokich obrotach żeby zgrzytnęło. Przy okazji dużo przyjemniej się zmienia biegi :)
Nie twierdzę że olej nic nie da, ba, da na pewno i u siebie też będę zmieniał niedługo jak się uda, ale patrz wyżej :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

biegi

Postprzez tajfun35 » 9 lis 2012, o 13:12

Witam wszystkich mam pytanko polega na włączaniu pierwszego biegu ,mianowicie przy zimnym śilniku trochę cieżej wchodzi ,ale jak sie nagrzeje jest ok.Nie wiem może wymienic olej w skrzyni bo z tego co wiem oleju nie wymienialem z sześc lat ,albo jest go mało.Gdzie szukac korków wlewowych i spustowych i ile w układ wchodzi go i jaki olej się stosuje . Dzięki.Co ile olej się wymienia i czy wogóle go wymienić.Zdania kolegów są podzielone w tej kwestii.Niektórzy mówia żeby nie wymieniać bo w automatach się wymienia.
TT
tajfun35
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 17:44
Lokalizacja: Poznań/Zgierz

Postprzez Opik » 9 lis 2012, o 13:37

Jest dużo tematów o tym, wszystko opisane, wystarczy użyć szukajki ;)
korek wlewowy jest na górze skrzyni, widać po otwarciu maski, zalewa się 75w-90, co do firm to polecają różne, ale warto zapytać w aso (przy okazji podasz im kod skrzyni i się dowiesz ile wchodzi oleju), bo mają czasem taniej oryginalny niż w sklepie na półce jakiejś firmy

Reszty dowiesz się z szukajki ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 9 lis 2012, o 14:23

http://www.golf3.pl/topics7/skrzynia-biegow-vt50697.htm
Opik napisał(a):korek wlewowy jest na górze skrzyni

nie wiem jak tam w dieslach ale jeżeli chodzi o ten zielony to lepiej tam oleju nie lać ;-)
Obrazek
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 9 lis 2012, o 15:53

:doh:

z boku oczywiście jest nie z góry :shy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tajfun35 » 10 lis 2012, o 01:22

Dzięki za pomoc narka.
TT
tajfun35
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 17:44
Lokalizacja: Poznań/Zgierz

ciężko wchodzące biegi

Postprzez kropkaPl » 23 lis 2012, o 21:43

Witam, mam taki problem: ciężko wchodza mi biegi "2" "4". Wyczuwam opór ale wchodzą i nie wyskakują. Ogólnie jak daję na lewarku do przodu czyli na biegi 1. 3,5 i wsteczny to oporu nie wyczuwam, problem pojawia się jak staram się wtedy zrzucić na luz i wrzucić dolne biegi na lewarku czyli 2 i 4. Co może byc tego przyczyną/ powodem? Czy mogę na tym jeszcze pojeździć? Liczę na szybką odpowiedź ponieważ jutro wybieram się w dłuższą trasę.

Pozdrawiam.
kropkaPl
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 23:25
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron