Problemy z biegami

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Brak wstecznego co się mogło stać?

Postprzez prosak » 1 sty 2013, o 23:57

Witam jestem tu nowy więc przepraszam za błędy jak się jakieś pojawią... Problem mam z moim golfikiem 1.9 td. Poluzowały mi się śruby przegubu wewnętrznego i jak się trzymał tylko na dwóch to się zerwał. Po skręceniu wszystkiego do kupy okazało się że nie mam wstecznego to znaczy wchodzi ale zamiast wstecznego jest jedynka reszta działa, no piątka trochę ciężej wchodzi ale wchodzi... Co mogło się stać i jak to naprawić?
prosak
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 gru 2012, o 12:28
Lokalizacja: Jasło

Brak wstecznego co się mogło stać?

 

Postprzez pietrasiak2 » 2 sty 2013, o 08:20

Albo przesuneła się skrzynia na poduchach (któraś puściła , poluzowała się), lub masz luzy na mechanizmie wybieraków (jak lata lewarek) , to jest do regulacji 15 min roboty :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez bioly21 » 2 sty 2013, o 15:07

lewarek nie musi nawet latac a linki na wybieraku mogly sie poluzowac i ktoras poszla nie w ta strone co trzeba i tu bym szukal przyczyny
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez Pozor » 2 sty 2013, o 19:04

mi w moim TD osłona termiczna jabłka się przekręciła uniemożliwiając wrzucenie wstecznego jeżeli masz tą blaszkę to wyjmij ją i zobacz wtedy co sie stanie
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Soosexy69 » 2 sty 2013, o 22:15

jeżeli stało to się ci z dnia na dzień to prawdopodobnie te dłuższe cięgno się obraca,albo pręcik który jest całoscią z tym jabłuszkiem/kulką jest luźny...klucz 13 + długa przedłużka i dokręć.
Stawiam raczej na długie cięgno + delikatna regulacja pod golfina na drążku który leci do całego mechanizmu od lewarka .. regulacja prawo lub lewo...w twoim przypadku musisz prawdopodobnie lekko,bardzo lekko podkreślam gdyż w gre nie wchodzi nawet obrót o 0,5cm obrócić mechanizm w lewo...
Sam swoją skrzynie dopieściłem lepiej niż VW go wypuściło i powiem że reguluj to sam bo ty nim jeździsz i tylko ty wiesz czy jest lepiej czy nie...
Soosexy69
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lut 2012, o 20:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez prosak » 2 sty 2013, o 22:39

Ok dzięki za cenne rady postaram się jutro sprawdzić to o czym pisaliście i oczywiście dam znać jaki efekt:)

[ Dodano: 2013-01-04, 16:55 ]
Witam ponownie dziś dopiero udało mi się sprawdzić to o czym pisaliście i nic nie udało mi się zrobić:( Regulowałem ten lewarek to całkiem mi się biegi pozmieniały a wstecznego jak nie było tak nie ma. Wróciłem ustawieniami tak jak było i jestem na tym samym etapie. Szczerze to nie wydaje mi się żeby to był problem z mechanizmem zmiany biegów ale co to może być to nie mam pojęcia. Ktoś jeszcze coś wie na ten temat czy muszę jechać do mechanika za którym nie przepadam....?

[ Dodano: 2013-01-15, 20:33 ]
Witam trochę to trwało ale golf wrocil od mechanika i okazalo sie ze ciegno z mechanizmu zmiany biegow zostalo ugiete przez polos ktora sie zerwala trzy pukniecia mlotkiem i wsteczny dziala jak powinien. Zamykam temat
prosak
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 gru 2012, o 12:28
Lokalizacja: Jasło

Ciężkie wbicie dwójki.. :(

Postprzez czacha05 » 4 sty 2013, o 15:35

Witam, mam golfa 1.8 GT 90 koni [lpg] i przy jezdzie cięzko wbic drugi bieg. Sprzęgło do końca wciśnięte, lecz i tak sprawia problem... Ktoś coś wie?
czacha05
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 sty 2013, o 14:48
Lokalizacja: Bytów

Postprzez Stealth » 4 sty 2013, o 15:43

Obejrzyj sobie wszystkie cięgna i przewody od lewarka do skrzyni bo prawdopodobne jest, że coś się mogło zużyć. Luzy na lewarku masz?
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez Opik » 4 sty 2013, o 19:33

Na poczatek wszystkie ciegla do przejrzenia, skupilbym sie na tzw walku zwrotnym wybieraka, gdy sie ta kolka zetrze to zaczynaja sie cyrki z biegami

Polecilbym sprawdzenie jeszcze jednej rzeczy, czy jak wrzucasz dwojke to nie ciagniesz zbyt mocno do siebie (w lewo) lewarka. Sprobuj wrzucic przesuwajac lewarek nieco mniej w lewo, tak jakby 2gi bieg byl blizej 4ki. Ciezko wytlumaczyc o co chodzi, ale mniej wiecej o taki ruch lewarka:


1. 3. 5.
|___|___|
| |
2. 4.


Zamiast mocnego ciagniecia i robienia czegos takiego:

1. 3. 5.
__|__|__|
| |
2. 4.


I sprawdz czy w wrzucajac biegi w taki sposob nadal bedziesz mial problem z wbiciem 2ki
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzeliniasty » 4 sty 2013, o 23:38

jak masz luzy na boki to jabluszko do wymiany

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 73907.html
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Problem z 1 i 2 biegiem.

Postprzez dawidlfc » 6 sty 2013, o 18:49

Witam. Dzisiaj pojawił się problem, mianowicie ciężko się jedzie na 1 i 2 biegu. Jest tak, jakbym np. ruszał z wysokiego biegu i nie miał siły jechać. Ruszam powoli z jedynki jadę chwilę i zaczyna trząś i jakby miał zaraz zgasnąć i wrzucam dwójkę i tak samo i przy ok. 20km/h wrzucam trójkę żeby mogł normalnie jechać i już jest dobrze.. co dziwnego to to, że jak go zgaszę i po jakimś krótkim czasie odpalę to przez chwileczke jeździ dobrze.. i nie można z początku wrzucić wstecznego.. Pomoże ktoś ?
dawidlfc
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 21:58
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pablomed » 7 sty 2013, o 00:44

Z Twojego opisu nie można wywnioskować czy problem polega na tym że wchodzi inny bieg niż planujesz wrzucić - (wówczas do przejrzenia plastykowe elementy zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów)
czy też jest to usterka silnika i szarpie zamiast równomiernie przyśpieszać.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron