przegub ??

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

przegub ??

Postprzez madoniek » 17 cze 2009, o 17:07

Siemka ;-) od jakiegoś czasu coś mi strzela w aucie jest to czasami przy skrętach, a niekiedy przy normalnej jezdzie.. dzisiaj jak jechałem dodałem gazu to coś stukało " tyk tyk tyk" czy moze bo być przegub ?? czy coś innego ??? :-o
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

przegub ??

 

Postprzez Legionista » 17 cze 2009, o 18:34

madoniek, Tak moze być to przegub
Skrec kierą na maksa i pomału ruszaj jak bedzie ci strzelało to przegub zewnętrzny do wymiany, a jak ci strzela w prostej jezdzie to przegub wewnętrzny. ale sprawdz to dokładnie bo może być coś innego.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez seb » 18 cze 2009, o 00:14

Legionista napisał(a):madoniek, Tak moze być to przegub
Skrec kierą na maksa i pomału ruszaj jak bedzie ci strzelało to przegub zewnętrzny do wymiany, a jak ci strzela w prostej jezdzie to przegub wewnętrzny. ale sprawdz to dokładnie bo może być coś innego.
Pozdrawiam
dokladnie, nic dodac nic ujac.
seb
 

Postprzez madoniek » 18 cze 2009, o 12:45

dobra zrobie to po południu ;) a jakiej firmy byście mi polecali przegub ?? i moze jakieś linki z allegro ?? ;-)

[ Dodano: 2009-06-18, 12:47 ]
i czy sam sobie to wymienie ?? sprzęgło sobie sam wymieniałem, to z tym będą problemy ??
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

Postprzez seb » 18 cze 2009, o 12:54

madoniek, najlepiej by bylo gdybys wyjal przegub, i pojechal z nim do sklepu, najtansze odradzam........
seb
 

Postprzez madoniek » 18 cze 2009, o 13:08

seb, a jak z wymianą ?? prosta czy trudna ??
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

Postprzez seb » 18 cze 2009, o 13:11

madoniek napisał(a):seb, a jak z wymianą ?? prosta czy trudna ??
zielonego pojecia nie mam,nigdy nie mialem ( odpukac ) problemu z przegubem, problem moze byc z rozebraniem tego, ja pojechal bym do mechanika, ale skoro wymieniles sprzeglo to ia tak uwazam ze masz dar:) poczytaj o wymianie i jesli ebdziesz uwazal ze dasz rade to wymieniaj sam.


P.S.
na forum jest ktos kto wymienial? moze sie wypowie w temacie?
seb
 

Postprzez Legionista » 18 cze 2009, o 14:18

Auto na kołach, na ręcznym i na biegu. Luzujesz centralną nakrętkę przegubu w środku koła. Może być problem. Konieczny naprawdę solidny klucz rurowy z metrową dźwignią. POdnosisz auto, ściągasz koło, odkręcasz nakrętkę centralną do końca. U dołu odkręcasz o odczepiasz sworzeń kulowy od zwrotnicy. (Walnąć w sworzeń po odkręceniu śróby młotkiem przez starą nakrętkę). Odchylasz kolumnę doboku przyz skręconym kole, wyciagasz przegub z łożyska koła. Zdejmujesz osłonę gumową Zdejmujesz przegub z półosi waląc w niego młotkiem aluminiowym lub zwykłym przez kawał metalu lub twardego drzewna w kierunku na zewnątrz. Zakładasz nowy przegub, smar osłona, pamiętasz o sprężynowym mocowaniu wenątrz i bardzo uważasz żeby dwie podkładki sprężynujące założyć tak jak były, inaczej od razu będa stuki. Konieczna idealna czystość

zbicie przegubu powinno nastapic poprzez jedno udezenie w węwnętrzną część przegubu od pułoski poniewaz bicie walenie w przegub moze uszkodzic jego zbezbieczenie taki półstalowy półksięzyc miałem tak i męczyłem się dosc długo ze zbiciem przegubu

[ Dodano: 2009-06-18, 14:22 ]
A tu masz z neta :)
Co do samej wymiany to po kolei będzie tak:

1. Zanim podniesiesz auto na lewarku popuść śrubę na piaście.
2. Podnieś samochód.
3. Odkręć koło i odłóż gdzieś na bok(albo pod tyłek będziesz miał na czym siedziec )
4. Z tyłu zacisku masz 2 sruby na imbusy w takich gumowych osłonkach, wykręć je.
5. Zdejmij zabezpieczenia klocków i ściągnij zacisk i klocki.
6. Odkręć tarczę hamulcową(jedna śrubka na krzyżaka). Możesz odkręcić też osłonę tarczy hamulcowej ale niekoniecznie.
7. Odkręć i wybij końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
8. Odkręć i wybij sworzeń wachacza od zwrotnicy(taka mało widoczna śruba za osłoną tarczy hamulcowej)
9. Popchnij ośkę, skręć zwrotnicę, i ośkę z przegubem powinieneś mieć na wierzchu.
10. Zdejmij obejmy ze starej osłony przegubu. Następnie rozetnij tą gumę(będzie łatwiej wyczyścić wszystko)
11. Wyczyść wszystko ze smaru.
12. Zbij przegub z półosi.
13. Kiedy masz przegub zdjęty porządnie wyczyść go z resztek starego smaru i nakładź odpowiednią ilość nowego smaru.
14. Następnie złóż wszystko w odwrotenj kolejności czyli. Dajesz smar na półośkę, wkładasz małą obejmę na półoś, wciskasz gumową osłonę, dużą obejmę, wkładasz 2 takie tulejki(to się chyba nazwa zeger czy jakoś tak) wbijasz przegub, nakładasz osłonę na przegub, zaciskasz obejmy, wkładasz przegub w zwrotnicę, wbijasz sworzeń wachacza i skręcasz, przykręcasz drążek kierowniczy, wkręcasz śrubę piasty, zakładasz tarczę, zacisk, klocki, zabezpieczenia klocków, przykręcasz koło, opuszczasz samochód, dociągasz śrubę piasty i śruby od koła i jedziesz na jazdę testową

A teraz co do problemów, które napotkałem przy powyższych czynnościach:

Ad 1. No tutaj trzeba wykazać się "cnotami", czyli cierpliwością i pomysłowością, bo tak śruba piasty najczęściej za cholerę nie chce się ruszyć Ja użyłem konkretnej przedłużki na klucz i solidnnego młota na zmianę.
Ad 2. Tu chyba jasne
Ad 3. Tu też.
Ad 4. Potrzebujesz porządnego klucza i młotka, bo te śruby raczej będą pozapiekane. Możesz też tam psiknąć WD-40.
Ad 5. Tu zapamętaj jak były włożone zabezpieczenia klocków, bo jak nie to będzesz trochę dumał żeby je założyć.
Ad 6. Mi osłony tarczy nie chciało się odkręcać, poza tym te śrubki co tam są są słabiutkie i nie chciałem rozwalić.
Ad 7. No i tu znów trzeba użyć siły Młot w rękę i do roboty. Nie wybijaj od dołu tylko wal tak z boku bo końcówka drążka ma kształt stożka i po udeżeniu sama będzie wychodzić do góry.
Ad 8. Tutaj radzę użyć jakiegoś łoma i jakoś wyjdzie.
Ad 9, 10, 11. Zero problemów.
Ad 12. Trzepnij parę razy z różnych stron i powinien zeskoczyć. Zwróć tylko uwagę na takie ułożenie takich dwóch "tulejek" które wybijesz razem z przegubem, bo później trzeba będzie złożyć to tak samo.
Ad 13. To ważne!! Dokładnie wyczyść w szystko co jest w przegubie. Polecam najpierw szmatą na śrubokręcie, potem np. benzyna ekstrakcyjnna, albo ropa. Wymyj przegub dokładnie bo mogło się tam nazbierać piasku itd. od tej walniętej osłony.
Ad 14. Chyba jasne.
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez madoniek » 18 cze 2009, o 14:23

:shock: o lol to chyba nie bardzo mi sie będzie chciało ;) Legionista, jaki to jest ten wielku klucz rurowy ?? jaki rozmiar ? (nasadowy tak ? )
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

Postprzez Legionista » 18 cze 2009, o 14:29

madoniek, Taki Klucz
http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/ ... 09637.html
Co do rozmiaru nie pamietam ale jak bedziesz juz pod autem i miał klucze koło siebie to dobierzesz szybko
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez madoniek » 18 cze 2009, o 14:41

Legionista, okim dzięki ;) dzisiaj sprawdze który przegub ;)) i się odezwe ;]
Avatar użytkownika
madoniek
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 lut 2008, o 18:28
Lokalizacja: Święcany

Postprzez Legionista » 18 cze 2009, o 14:45

madoniek, ok czekamy
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości