przez mat » 7 sty 2008, o 01:20
zalezy jeszcze o jakim luzie teraz mowimy...
a) luz spowodowany wytartym przegubem objawia sie poprzez brak oporu przy obracaniu kolem w okolo jego naturalnej osi czyli do przodu lub do tylu, poza tym wprawna reka i ucho potrafia stwierdzic czy jest to przegub wewnetrzny ( ten od skrzyni) czy zewnetrzny ( ten przy kole).
b) luz na lozysku to poruszanie sie kola w gore i w dol oraz do przodu i do tylu wzgledem piasty.
c) luz spowodowany wybitymi gumami na sworzniach wachacza i stabilizatora objawia sie poprzez poruszanie sie kola w przod i tyl oraz na boki wzgledem calego samochodu.
wszystkie przypadki rozpatrujemy na podnosniku, ale ostatni mozna zweryfikowac nawet gdy samochod stoi na kolach, wystarczy przy delikatnie skreconych kolach postawic noge na kole i mocno odepchnac od siebie, jezeli to tuleje na wachaczu to kolo powinno sie przemiescic w tyl samochodu.
sprawdz kolego jaki to luz, napisz i postaramy sie Ci wytlumaczyc szybko jak to zrobic, a jak u mechanika to na co zwrocic uwage zeby miec wszystko ok..