przeguby i półosie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

WALNIĘTY PRZEGUB WEWNĘTRZNY LEWY I WYCIEK OLEJU

Postprzez jaro7801 » 5 sie 2011, o 19:47

Witam. Jak w temacie walnoł mi ostatnio przegub ,lewy przy skrzyni. okazało się że z flanszy cieknie też olej. w tejże jest taki kapselek gumowy, który sie pokaleczył. Nie wiem czy wymiana tego kapselka wystarczy czy muszę tez wymienic oring. Wydaję mi się że jak by był oring walnięty to lecialo by też na zewnątrz flanszy a nie tylko do środka przegubu. Aha i wyleciało mi góra dwie setki oleju, warto to uzupełniać, czy wogóle wymienić cały olej?
KIEDY CZŁOWIEK WYNALAZŁ KOŁO MYŚLAŁ O MKIII
Avatar użytkownika
jaro7801
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 gru 2009, o 17:10
Lokalizacja: poznań

WALNIĘTY PRZEGUB WEWNĘTRZNY LEWY I WYCIEK OLEJU

 

Postprzez prezesik » 5 sie 2011, o 23:07

jaro7801 napisał(a):okazało się że z flanszy cieknie też olej. ... Wydaję mi się że jak by był oring walnięty to lecialo by też na zewnątrz flanszy a nie tylko do środka przegubu.
w skrzyni siedzi taki zielony blaszany kołnierz. Jak możesz to go wyjmij, włóż nowy simering, najlepiej na klej Reinz, potem cały kołnierz też wciśnij na klej do skrzyni, będziesz miał pewne, ze nic nie będzie leciało. Ja kiedyś wymieniałem uszczelniacz półosi to poniszczyłem ostrym śrubokrętem ścianki kołnierza, to olej i tak leciał.
jaro7801 napisał(a):Nie wiem czy wymiana tego kapselka wystarczy czy muszę tez wymienic oring.
nie wiem o którym "kapselku" piszesz. Uszczelniacz warto "przy okazji" wymienić.
jaro7801 napisał(a):Aha i wyleciało mi góra dwie setki oleju, warto to uzupełniać, czy wogóle wymienić cały olej?

Wystarczy uzupełnić. Kup olej o parametrach 75W90 (syntetyk).

Poczytaj:
http://www.golf3.pl/topics7/cieknace-po ... t16800.htm
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez killah » 5 sie 2011, o 23:50

hej podłączam się pod pytanie.

do mojego 1.8 przegub zewnętrzny taki ?

Zwykle wersje- Liczba zębów na zewnątrz: 22
Liczba zębów wewnątrz: 30

Mogę to jakoś sprawdzić przed zakupem? Tzn jaki mam?

////////////////////

Hej jeszcze dylemat. Do 1.6 ruville ma takie przeguby:

75403S
Numer EAN 4011442422721
Stan Normal
Ilosć na jednostke pakowania 1
Jednostka opakowania 1
Nr rejestracyjny
Zgodny z SB
Kryteria:
Strona zabudowy od strony koła
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Zewn. uzębienie, od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Srednica pierscienia uszczelniającego [mm] 53
żrednica zewnętrzna [mm] 90
SVHC Substancje SVHC niedostępne!

75404S
Numer EAN 4011442422738
Stan Normal
Ilosć na jednostke pakowania 1
Jednostka opakowania 1
Nr rejestracyjny
Zgodny z SB
Kryteria:
Strona zabudowy od strony koła
Rodzaj skrzyni biegów przekładnia mechaniczna
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Zewn. uzębienie, od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Srednica pierscienia uszczelniającego [mm] 53
żrednica zewnętrzna [mm] 81
SVHC Substancje SVHC niedostępne!


A do 1.8 :

75403S
Numer EAN 4011442422721
Stan Normal
Ilosć na jednostke pakowania 1
Jednostka opakowania 1
Nr rejestracyjny
Zgodny z SB
Kryteria:
Strona zabudowy od strony koła
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Zewn. uzębienie, od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Srednica pierscienia uszczelniającego [mm] 53
żrednica zewnętrzna [mm] 90
SVHC Substancje SVHC niedostępne!

Różnią się tylko średnicą zewnętrzną. Ma to jakieś znaczenie? Bo te od 1.6 tańsze.
killah
 

Postprzez adam1 » 7 sie 2011, o 21:21

Przypasowalo idealnie :-)
adam1
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 13 lip 2011, o 23:09
Lokalizacja: Poeldijk

Półoś w 1,8 b automat

Postprzez redi231 » 4 paź 2011, o 20:37

Witam wszystkich. Potrzebuję informację czy do golfika w automacie idzie ta sama półoś co do manuala?
redi231
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 22:56
Lokalizacja: Głogów

przegub wewnetrzny jaki ?

Postprzez Laska » 19 paź 2011, o 18:41

szukalem tematu ale nie ma...

jaki przegub wewnetrzny podchodzi do mojego golfa ?

1,8 90konikow chodzi mi o srednice

w 1,8 75km jest taki sam ?
Laska
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 mar 2011, o 20:40
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez SotoM » 20 paź 2011, o 22:06

na 99,9% taki sam... 75 od 90 roznia sie tylko gratami w silniku...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez .:Michu:. » 23 paź 2011, o 16:16

Niestety. Przerabiałem temat i od razu uprzedzam, że nic w kwestii napędu nie podchodzi z manuala do automata. Prosty przykład - w całym Poznaniu na wszelkiego rodzaju szrotach udało mi się znaleźć tylko jedną półoś pasującą do mojego Golfa. Jeśli byś potrzebował przegub wewnętrzny to mam namiary na gościa który posiada nowe w dobrej cenie.
VW Golf 3 1.8 Automat - dla wygody...
Avatar użytkownika
.:Michu:.
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 13:02
Lokalizacja: Poznań

Postprzez redi231 » 29 paź 2011, o 14:29

dzięki bardzo będę pamiętał, na szczęście skończyło się na poluzowanych śrubach na półosi.
redi231
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30 cze 2011, o 22:56
Lokalizacja: Głogów

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

Postprzez Bradley » 31 sty 2012, o 18:38

Czy wymiana tego uszczelniacza wymaga demontazu skrzyni? Czy wystarczy wyjac poloske z przegubem.


Obrazek Obrazek



I pytanie bonusowe: gdzie jest ten wlew oleju do skrzyni bom slepy.

Obrazek
Obrazek
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez prezesik » 1 lut 2012, o 13:30

Bradley napisał(a):Czy wymiana tego uszczelniacza wymaga demontazu skrzyni? Czy wystarczy wyjac poloske z przegubem.

Wystarczy odkręcić przegub wewn., następnie w środku flanszy będzie śrubka ( u mnie w 1.4 jest śrubka na imbus ), odkręcasz ją i flansza wychodzi razem ze sprężyną i mosiężna tulejką dystansową, wtedy masz pełny dostęp do uszczelniacza półosi.

WAŻNE!
Przy wyjmowaniu starego uszczelniacza nie używaj ostrych narzędzi, aby nie uszkodzić zielonego blaszanego kołnierza.
Ja wymieniałem uszczelniacz, podrapałem zielony kołnierz i nawet po włożeniu nowego uszczelniacza był wyciek oleju między uszczelniaczem a zielonym kołnierzem.
Pomogło wyjęcie zielonego kołnierza, włożenie na klej Reinz uszczelniacza, potem całość włożyłem również na Reinza do skrzyni - zero wycieków.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Bradley » 1 lut 2012, o 22:17

Ok, bede dzialal w niedalekiem przyszlosci. A wlew oleju jesli wierzyc opisom innych jest z przodu skrzyni (patrzac na przod samochodu), duza imbusowa sruba.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości