przeguby i półosie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 22 mar 2010, o 18:24

Przy którym przegubie jest wyciek?
Jeżeli przy zewnętrznym (przy kole) to możliwe, ze masz mażetę pęknietą (osłonę przegubu), wtedy będzie się sączył smar. Jeżeli natomiast wyciek jest od strony skrzyni to napewno masz do wymiany uszczelniacz półosi.

Przykładowa fotka jak było u mnie:

Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez SotoM » 22 mar 2010, o 19:02

najlepiej by było to umyc i wtedy zobacze po przejażdżce. moze olej lecie z uszczelniacza flanszy przegubu(półosi) lub z przegubu - olej dostał sie do smaru i wycieka. w środku jest zaslepka. ale stawiam na uszczelniacz. uszczelniacz z 5zł dobraj firmy erling
i za wymiane tego 100zł moze mechanior wziąsc bo jest to troszkę ciezka robota przedewszystkim zabawa z zabezpieczeniem flanszy.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 22 mar 2010, o 19:14

SotoM napisał(a):zabawa z zabezpieczeniem flanszy.
?

- odkręcasz przegum wewn. od flanszy (torx)
- odkręcasz śrubkę (imbus chyba nr 6) i wyjmujesz flanszę, podstawiasz jakiś pojemnik, aby złapać olej (o ile jeszcze będzie)
- delikatnie wyciągasz uszczelniacz, aby nie uszkodzić blaszanego pierścienia (kolor zielony na fotce)
- zakładasz nowy uszczelniacz i skręcasz ... :cwaniak:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dik551 » 23 mar 2010, o 00:01

prezesik25 napisał(a):Przy którym przegubie jest wyciek?
Jeżeli przy zewnętrznym (przy kole) to możliwe, ze masz mażetę pęknietą (osłonę przegubu), wtedy będzie się sączył smar. Jeżeli natomiast wyciek jest od strony skrzyni to napewno masz do wymiany uszczelniacz półosi.




wyciek jest wewnętrzny przy skrzyni biegów z lewej strony ,
dołaczam fotke jak i skad dokładnie cieknie, Obrazek
Avatar użytkownika
dik551
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:20
Lokalizacja: Skępe

Postprzez prezesik » 23 mar 2010, o 15:28

Not o tylko potwierdziłeś moje przypuszczenia - uszczelniacz półosi masz do wymiany.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Pęknięta prawa guma przegubu zew.

Postprzez sebastianW » 23 mar 2010, o 18:05

Ostatno zauważyłem, że mam pekniętą gumę przeg. zew z lewej strony:( Proszę o podpowiedz koledzy: czy dużo jest z tym roboty i czy wogóle sam dam radę to zrobić? Jeżeli mogę prosić o jakieś linki z fotoporadami to będę barzdo wdzięczny?
sebastianW
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 21:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez swatu » 23 mar 2010, o 18:13

Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sebastianW » 23 mar 2010, o 22:33

Dzięki serdeczne kolego za linki:) Troche za duzo z tym papraniny i chyba dam zarobić mechanikowi. pozdrawiam
sebastianW
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 21:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Goral1985 » 24 mar 2010, o 06:22

Nie jest duzo roboty!!! jezeli masz jakie kolwiek pojecie to samemu to wymienisz w godzinke :-D mechanik wezmie okolo 100zl :-|
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez prezesik » 24 mar 2010, o 16:25

Goral1985 napisał(a):mechanik wezmie okolo 100zl :-|
zawsze stówka w kieszeni :super:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez sebastianW » 25 mar 2010, o 23:30

Jednak jadę do znajomego mechanika:) Mam jeszcze jedno pytanko koledzy. Jakiej średnicy bedzię guma na ten przegub? auto to TDI 96 rok, silnik 1 Z.
sebastianW
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 21:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pablomed » 26 mar 2010, o 00:32

są tylko dwa rodzaje. 1Z powinien mieć grubszy przegub 100 mm i do takiego gumę kup.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości