przeguby i półosie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez michaspasta » 10 sty 2013, o 17:24

no panowie ku zaskoczeniu moim i pewne też waszym winowajcą tego stukania i chałasu nie był ani przegub wewnętrzny ani tym bardziej zewnętrzny :-o jak się okazało po wjechaniu GOLFEM na kanał winowajcą całego zamieszania był ... uwaga uwaga :cwaniak: łącznik rury wydechowej który stukał o podłogę przy przyśpieszaniu :lol: nie no zarówno ja jak i mechanik który próbował wysłuchać źródło hałasu w czasie jazdy byliśmy zaskoczeni :hyhy: o mały włos nie doszło do rozbiórki układu napędowego :oops:
michaspasta
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 kwi 2012, o 15:44
Lokalizacja: ZAMOŚĆ [LZA]

 

Postprzez killah » 25 lut 2013, o 21:54

siema

przeguby wewnętrzne w golfach są takie same? jeśli chodzi o wnętrze? Chciałbym kupić jakieś mocniejsze do mojej skrzyni 1.8 i nie wiem czy każdy będzie pasować... coś mi się obiło o uszy że są takie ze średnicą 90 mm i 100mm.

http://allegro.pl/przegub-ruville-wewne ... 08267.html

taki podejdzie?
killah
 

Postprzez paxstor » 25 lut 2013, o 22:42

killah, Też słyszałem że, są dwa ale w sklepach albo na allegro zawsze brałem do swojego auta i pasowało, te co podałeś będzie pasować tylko ja bym nie polecał ruvilla też jakiś rok temu zmieniałem na taki i od początku ma już luzy... i trzęsie kierownicą :-/
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez killah » 25 lut 2013, o 22:45

paxstor napisał(a):killah, Też słyszałem że, są dwa ale w sklepach albo na allegro zawsze brałem do swojego auta i pasowało, te co podałeś będzie pasować tylko ja bym nie polecał ruvilla też jakiś rok temu zmieniałem na taki i od początku ma już luzy... i trzęsie kierownicą :-/


ja znowu mam ruvila jako zewnętrzny i nie narzekam... wszystko chyba zależy na jaki się trafi.

ja będę potrzebować 2 sztuk to trochę lipa by się było rzucać na przeguby 150 zł sztuka xD
killah
 

Postprzez kebs » 20 sie 2013, o 19:59

Dlaczego wszyscy, wszedzie piszą, co do śrub przegubu wewnetrznego, że są to torxy.

Śruba torx
Obrazek


Śruba spline
Obrazek


Teraz niech ktoś życzliwy, poda mi rozmiar klucza który mam kupić, bo całej skrzynki akurat z tymi końcówkami nie potrzebuje.
Avatar użytkownika
kebs
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 lip 2012, o 19:07
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez Radi » 20 sie 2013, o 20:41

Spline, torx, gwiazdka co za różnica dla mnie to 12-sto kątna 8 :-P
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Balcer » 22 lut 2014, o 23:42

Panowie mam problem :(

Bez owijania w bawelne rozwalil mi sie przegub wewnetrzny i musze wyjac flansze ze skrzyni.

Niby nic skomplikowanego. odkrecam imbusa 6 (centralna sruba) i na tym moje pomysly sie koncza. Od kilku osob slyszalem ze juz flansza sama powinna wyjsc. U mnie ani drgnie, Probowalem podwazyl lyzkami , sciagaczka itd nie chce zejsc.

Po odkreceniu przegubu nie mialem zadnej zaslepki tylko od razu srube centralna zadnych pierscieni itd Auto to 1.9 TDI 1z

Jak bedzie potrzeba to moge dodac "mizerne " foto jak wyglada ta moja flansza i zabezpieczenie w postacie sruby.
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez k-m-r1 » 23 lut 2014, o 13:10

Balcer, odkrecasz te 6 srub na torx
zejdzie przegub

w srosku flanszy jak wyczyscis smar bedzie sruba imbus 6
odkrecamy

jak odkrecać?

postaraj zie kluczem imbusowym zablokowac flansze
czyli wkrecasz 2 sruby obok siebie lub naprzeciwko i drugim kluczem trzymas
imbusem odkrecamy całość

po odkreceniu flansza wyjdzie lub wyskoczy jeśli będzie na spreżynie zalerzy która strona

[ Dodano: 2014-02-23, 12:27 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2014-02-23, 12:29 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2014-02-23, 12:31 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek[
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Balcer » 23 lut 2014, o 22:38

Hola kolego tylko jak pisalem juz w poscie wyzej . Po odkreceniu centralnej sruby flansza ani drgnie .

Lewa strona od kierowcy
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez czarny990 » 2 sie 2014, o 00:06

Moje objawy są podobne. Puka mi nie podczas przyśpieszania lecz po puszczeniu gazu słychać lekki stuk puk. A jak wysprzęgle i obroty spadną do 1000 to słychać równomierny stukot. Im wolniej tym stuki co raz rzadsze. Sądzę że stuka co pełny obrót koła. Dodam jeszcze że 3 m-ce temu wymieniałem przegub zewnętrzny. A ostatnio jak zdjąłem koło lewe (bo to z tej strony dochodzą stuki) i uruchomiłem silnik to zaczęła mi się kręcić półośka mimo że auto było na luzie. Nie była to jakaś zawrotna prędkość i ręką dało się to zatrzymać ale zaniepokoiło mnie to. Z prawej strony nie zauważyłem tego "zjawiska". Możliwe że coś zepsułem podczas nabijania przegubu zewnętrznego?
czarny990
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 3 gru 2013, o 16:42
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Postprzez Radioaktywny » 4 sie 2014, o 19:47

Macie może pomysł co zrobić ze skrzynią a mianowicie mam skrzynię typ 020, do silnika 2.0 8v, ostatnio pojawił się podczas jazdy dość głośny dźwięk przypominający osłonę trącą i pukającą o tarczę hamulcową, słychać tylko podczas jazdy, niezależnie od hamowania, przyspieszania, obrotów, skręcania, pomyślałem że przegub wewnętrzny się sypnął, wsadziłem łapę i od prawej strony mam luz ale nie na przegubie wewnętrznym tylko na tej 'flanszy' do której jest przykręcony przegub i wchodzi w skrzynię. Luz góra doł lewo prawo, wszystkie kierunki moje.

Da się to zrobić bez wyciągania skrzyni? Który element mógł paść, czego szukać? Wiem że ten luz mi powodował wywalanie simeringów a co za tym idzie ciekł olej. Mechanizm różnicowy działa bez zarzutu jak narazie. Ale jeśli tego się nie da zrobić 'na samochodzie' tylko trzeba skrzynię wytargać to wystawiam go na sprzedaż bo mam dość...
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

- - - http://www.miotlaczarownicy.com



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości