przeguby i półosie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 27 mar 2010, o 14:18

zew.przegub nie ma nawet 100mm srednicy.
Zewn. uzębienie, od strony koła: 22mm
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 30mm
SPIDAN - 0,022600
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Skrzynia oraz Półosie

Postprzez sairus » 28 mar 2010, o 16:19

Witam
Mam taki problem iż na biegu wstecznym słychać tak jak by z lewej strony głośne szuranie
i nie wiem czy skrzynia do wywalenia czy możliwe ze coś innego...
Dodam ze inne Biegi wchodzą elegancko i nie ma żadnych dziwnych odgłosów przy nich:)
Gdzie na Skrzyni można znaleźć jej oznaczenie????


A Mój 2 problem wygląda tak że auto było u mechanika "próba wymiany łożyska"
i Mechanik stwierdził ze są za krótkie półosie w aucie itd czy jest w ogóle możliwe ze w golfie są rożne wielkości półosi????

z Góry Dziękuje za pomoc:)
sairus
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 sty 2010, o 04:04
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SotoM » 30 mar 2010, o 18:38

sairus napisał(a):Mechanik stwierdził ze są za krótkie półosie w aucie itd czy jest w ogóle możliwe ze w golfie są rożne wielkości półosi????
róznica jest w przegubach wewnetrznych i zewnetrznych... chyba ze jak ktos załozył półos od skrzyni z silnikiem 1,4 lub 1,6 to moze byc...

sairus napisał(a):na biegu wstecznym słychać tak jak by z lewej strony głośne szuranie
i nie wiem czy skrzynia do wywalenia czy możliwe ze coś innego...

może chodzi ci o "jęczenie" skrzyni na wstecznym - jeśli wiesz o co mi chodzi to jest poprawne w autach tak jest. chyba ze nurtuje cie jakiś inny dźwięk to może nagraj go i wrzuć filmik albo coś...bo tak to ci nikt nie jest w stanie co do tego pomóc...
Niektórzy do sprzedania auta robią różne Myki np: jak jest uszkodzony przegub i nie chcą pakować kasy to demontują je i zamieniają stronami aby jego praca była odwrotna... a potem siada i trzeba wymienić....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dik551 » 7 kwi 2010, o 20:17

Byłem u mechanika i potwierdził, że to jednak uszczelniacz półosi, dziekuje kolegom
Wziął 100zł (naprawa+uszczelniacz)przy okazji wymieniłem olej w skrzyni
Pozdrawiam
I jeszcze raz dziękuję za pomoc
Avatar użytkownika
dik551
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 lut 2009, o 20:20
Lokalizacja: Skępe

luzy polosi i cieknacy olej

Postprzez matmixmix » 10 kwi 2010, o 19:31

witam. co moze byc przyczyna i co trzeba wymienic kiedy walki napedowe te ktore wychodza ze szkrzyni i do ktorych przykreca sie przeguby maja straszne luzy, mozna nimi poruszac w lewo prawo do gory w dol jak sie tylko chce. dodam ze jak wyciaglem jedna polos i poruszalem lozyskiem do gory i na dul to chodzi w obudowie :zalamany: , da sie to jakos naprawic? czy trzeba bedzie wymieniac skrzynie? (golf 3 TDI 1Z)
Avatar użytkownika
matmixmix
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 19:03
Lokalizacja: wałbrzych

Postprzez prezesik » 10 kwi 2010, o 22:46

Wyjąć skrzynię, Rozkręcić dyfer, wymienić łożyska, uszczelniacze półosi i gitara gra.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez darkmen21 » 12 kwi 2010, o 13:35

Podłączam sie pod temat aby nie zakładać nowego.
Jest możliwe zrobinie tego samemu??czy to jest jakies mega trudne i jakies niespodzianki moga sie nawinąć??
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez prezesik » 12 kwi 2010, o 16:26

darkmen21 napisał(a):Jest możliwe zrobinie tego samemu??czy to jest jakies mega trudne i jakies niespodzianki moga sie nawinąć??

banalna robota.

Potrzebne klucze:
- torx (do śrub przegubu wewn.)
- imbus (chyba nr 5 lub 6 do śrubki wewnątrz flanszy. Do flanszy przykręcony jest przegub wewn.)
- jakieś szczypce (do wyciągnięcia starego zimeringu)
- najlepiej kanał lub auto do góry

Przy wyciąganiu flanszy należy podłożyć jakiś mały pojemnik, bo wyleci resztka oleju ze skrzyni.

Uwaga!
Przy wyciąganiu uszczelniaczy nie wolno uszkodzić, podrapać lub powyginać zielonego blaszanego kołnierza, w którym siedzi uszczelniacz, bo potem ciężko jest go dostać.

Ja tak wymieniałem, wiec mam teraz do wymiany ten zielony blaszany kołnierz oraz uszczelniacz.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Uszczelniacz jaki kupic

Postprzez darkmen21 » 13 kwi 2010, o 08:59

Będe na dniach sie zabierał za wymianę uszczelniacza skrzyni biegów, od strony przegubu wew. czy wszsytkie skrzynie mają taki sam uszczelniacz czy są jakies różnice??wogóle jak to się fachowo nazywa, co bym sie znów nie osmieszył w sklepie? :kwasny:
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez Sivy » 13 kwi 2010, o 09:36

Simering wybieraka skrzyni biegów. Sa dwa typy simmeringów o średnicy 24mm albo 30mm. Najprosciej zmierzyc lub chociaz znac nazwe kodowa silnika. Ja kupilem najdrozszy jaki byl za prawie 5 pln.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez darkmen21 » 13 kwi 2010, o 13:13

ok MEN!dzieki za cynk :ok:
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez prezesik » 13 kwi 2010, o 16:56

darkmen21 napisał(a):od strony przegubu wew. czy wszsytkie skrzynie mają taki sam uszczelniacz czy są jakies różnice??
kolego Sivy darkmen21 pisze o uszczelniaczach półosi, które w każdej skrzyni są inne oraz prawa i lewa strona to innej wielkości uszczelniacz !! ... a przy okazji uszczelniacz wybieraka też można wymienić.
Trezba spisać numer na skrzyni biegów, który wytłoczony jest na górze po prawej stronie przy silniku patrząc od przodu.

tu masz foto gdzie są numery skrzyni:

Obrazek

oraz na górnej płaszczyźnie na górze tuż przy plastikowym korku - tu są delikatnie wygrawerowane, więc przetrzyj miejsce benzynką.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 32 gości