PUKANIE NA WSTECZNYM i DYLEMAT

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

PUKANIE NA WSTECZNYM i DYLEMAT

Postprzez LaPiN » 7 maja 2009, o 14:46

Proszę was o poradę do takiej sytuacji:

mam golfa 1,8 z 97r. do tej pory czasem wypadał mi wsteczny bieg( a wcale nie szalałem).
Ostatnio puka na wstecznym. Pukanie przyspiesza w miarę lekkiego przyspieszania.
nawet jak jadę do przodu to tak na pierwszych biegach gdy puszczam gaz da się słyszeć delikatne pukanie - może to po prostu drgania pękniętej części? jadąc do przodu nie odczuwam żadnego spadku komfortu i mocy poza delikatnym pukaniem gdy się wsłucham mocno.

Byłem u takiego jednego specjalisty i na samo ucho osądził że pękł tryb.
Mówił że skrzynia do naprawy - krzyknął 350zł bez części.
Na szrotach za skrzynie krzyknęli mi 600zł
Zmiana skrzyni - 150-200zł

Moje pytania do was:
-Czy jeżdżąc tak dalej ryzykuję rozwalenie skrzyni?

-Ile kosztować może taki tryb?

-Czy poradziłbym sobie ze zmianą skrzyni jeśli bym trochę poczytał - bo nigdy tego nie robiłem - czy to takie trudne?

-Co byście zrobili na moim miejscu, a może podejrzewacie inny problem?

Pytam bo trochę nie jestem przy kasie.
LaPiN
Avatar użytkownika
LaPiN
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 13:10
Lokalizacja: wielkopolska

PUKANIE NA WSTECZNYM i DYLEMAT

 

Postprzez Repsol » 7 maja 2009, o 17:43

LaPiN powiem Ci tak skoro wyskakiwał Ci wsteczny a teraz coś puka, to moim skromnym zdaniem problem napewno tkwi w szkrzyni.
Problem który jak widać pogłębia się. Więc na Twoim miejscu raczej nie liczyłbym na cudowne ozdrowienie i dalszą jazdę bez żadnych obaw. Bagatelizując takie problemy ludzie potem nierzadko stawali na środku skrzyżowań bez możliwości jakiegokolwiek ruchu.

Z naprawmi skrzyni sprawa wygląda tak, że jeżeli masz w swojej okolicy jakiegoś mechanika który naprawdę zna się na naprawie tych mechanizmów (a takich jest bardzo, bardzo... mało) to śmiało możesz walić do niego z tym problemem. Być może, że wymieni Ci przy okazji jakieś łożyska lub inne elementy pozostawiające wiele do życzenia i tym sposobem zregenerujesz skrzynie która posłuży Ci jeszcze bardzo długo. Ale podkreślam, że to dosyć skomplikowane urządzenie pomimo tego, iż minęło już parenaście ładnych latek od kiedy ją wymyślono. Mówię oczywiście o szpecach znających się na skrzyniach i w tym się specjalizujących,a nie o mechanikach samochodowych. Nie jeden bardzo dobry mechanik samochodowy, który posiada kolosalne pojęcie o naprawie aut, naprawy skrzyni się nie podejmie gdyż daje w tym temacie najzwyczajniej w świecie ciała.

Z kolei sprawa kupna używanej skrzyni wygląda tak, że niestety nie ma możliwości sprawdzenia jej w sytuacji gdy jest wymontowana. Zawsze istnieje ryzyko, że możesz kupić ją w takim samym stanie lub gorszym jaką juz posiadasz albo, że po jakimś roku/pół zaczną się z nią problemy. Jakby nie było to już są auta stare, które nie jedno w życiu widziały a przy tym oczywiście skrzynie-to zawsze należy brać pod uwagę. Dlatego ja zawsze mówię, że jest o wiele lepiej zregenerować u kogoś kompetentnego swoją starą skrzynię niż kupować kolejnego trupa. Natomiast jeżeli zdecydujesz się na kupno używki to ZAWSZE żądaj gwarancji rozruchowej od sprzedawcy.

Co do wymiany, to jeżeli jesteś w miarę kumatym człowiekiem posiadającym odpowiednie zaplecze (tj. narzędzia, kanał, pomoc drugiej osoby) to raczej napweno sobie z tym tematem poradzisz.

Aaa... i jeszcze jedno! Postaraj się zdiagnozować tą skrzynię raczej stuprocentowo bo na ucho/oko to wiesz co się stało z chłopem w szpitalu :cwaniak: Posprawdzaj przeguby...
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez rogal133 » 7 maja 2009, o 17:50

a co do ceny skrzyni to przesadzaja bo jak ja sie pytalem do miojego to skrzynie za ok 250 mozna kupic
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez rafik » 7 maja 2009, o 18:34

Jedż na warsztat na rolki i po próbuj czy faktycznie skrzynia fiksuje lub podnieść przód w garażu (tak aby koła były w powietrzu)..i załączać biegi i wtedy obadasz sam gdzie boli ..bo faktycznie mogą być to przeguby...
rafik
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 00:34
Lokalizacja: szubin

Postprzez pablomed » 7 maja 2009, o 22:11

rogal133 napisał(a):za ok 250 mozna kupic
powodzenia, szukałem, też właśnie do 2E i właśnie skrzynki sprawne do tego silnika są b. trudne do dostania
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 7 maja 2009, o 23:18

jak podniesie koła i ruszy je w bieg to będzie hałasował mechanizm różnicowy (ala strzelanie)...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez rogal133 » 8 maja 2009, o 17:12

a skrzynia od 1.8 nie pasuje??

[ Dodano: 2009-05-08, 17:13 ]
bo mi koles na szrocie mowil ze pasuje od 1.8 i za taka krzyknal 250 zeta
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez SotoM » 8 maja 2009, o 22:51

pasuje - ale nie bedziesz miał tych osiągów prędkości które masz na skrzyni ori. sk.od 2.0 ma inne przełożenie 5 biegu jest dłuższe...
wiadomo jak to na szrotach - pasuje wszystko - ok ale co z tego ze wizualnie.... po za tym opychają i wciskają wszystko zeby tylko sprzedać...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez rogal133 » 9 maja 2009, o 08:36

faktycznie zobaczylem do ksiazki i juz od trójki sa inne przelozenia
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez SotoM » 9 maja 2009, o 23:07

rogal133 napisał(a):od trójki sa inne przelozenia
no mówiłem ze są inne przełożenia - dlatego dobrze jest do silnika np 1.8 załozyć sk od 2.0 bo wiekszą prędkość osiągnie a np jeśli chodzi o TDI to do 90 założyć skrzynię od 110(AFN)...
ale jeśli założy sie do benzyny skrzynie od diesla to od 1 biegu będzie sie wkręcał jak wściekły(odejscie bardzo ładne) ale Vmax do tyłka
do diesla skrzynia od benzyny to Vmax 130/140km/h i to jest max i wskazówka na obrotomierzy siedzi na czerwonym polu...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - - rowery kraków



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości