Pytanie o skrzynie, " maly " problem

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Pytanie o skrzynie, " maly " problem

Postprzez danonek » 20 lip 2009, o 21:52

Witam

Jestem nie spokojny po wymianie skrzyni w TD, poprzenia byla juz u swoje schylku, wiec przyszla kolej na nastepna...

Co do biegow i pracy skrzyni na kazdym kolejnym biegu jest ok, biegi wchodza plynnie, nie rwie, wyhamowuje silnikiem bez zadnych zgrzytow i pukow ( jak to mialo miejsce przy poprzedniej ). Ale co mnie zastanawia i niepokoi za jednym razem .... Przy zmianie biegu z 1 na 2 CZASAMI ( bo nie zawsze ) towarzyszy temu taki zgrzyt, cos jakbym wrzucal wsteczny... Przy ruszaniu normalnym np na swiatlach jak i przy wyzszych obratach... Przy pracy na innych biegach, zadne zgrzyty nie maja miejsca...
Dodam ze wraz ze zmiana skrzyni zostalo wymienione kompletne sprzeglo na nowe...

Gdzie szukac przyczyny? Czy po prostu ta skrzynia tez moze byc najwyzczajniej juz " zmeczona " ?
Nie tak dawno zakupiona " bestia " w postaci : Golf III, 1.9 TD, 75 km. Pozostawia wiele do zyczenia... A idealow, mowia, ze nie ma ;)
danonek
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31 mar 2008, o 23:02
Lokalizacja: Elbląg

Pytanie o skrzynie, " maly " problem

 

Postprzez SotoM » 20 lip 2009, o 23:08

olej w skrzyni też nowy...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez danonek » 21 lip 2009, o 09:30

SotoM, nie olej w tej, ktora teraz uzywam nie byl wymieniony. Powolam sie na slowa mechaniora, ktory ja wymienial ' olej jest zajebisty '. Bo faktycznie ten, w porownaniu do tego, co byl w wymienionej skrzyni to nektar. W poprzedniej mialem niemal ' plynny olow '.
Sugerujesz wiec zeby zaczac od tej najtanszej strony, mianowicie wymiana oleju?
Nie tak dawno zakupiona " bestia " w postaci : Golf III, 1.9 TD, 75 km. Pozostawia wiele do zyczenia... A idealow, mowia, ze nie ma ;)
danonek
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 31 mar 2008, o 23:02
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez SotoM » 21 lip 2009, o 23:56

danonek napisał(a):Sugerujesz wiec zeby zaczac od tej najtanszej strony, mianowicie wymiana oleju?
tak własnie.
danonek napisał(a):Powolam sie na slowa mechaniora, ktory ja wymienial ' olej jest zajebisty '. B
noo zeby sie nie okazało ze on jest zajebist w momencie jak po wymianie oleju twój problem zniknie....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez DJM » 10 lut 2010, o 17:08

danonek napisał(a):Przy zmianie biegu z 1 na 2 CZASAMI ( bo nie zawsze ) towarzyszy temu taki zgrzyt,

Aby nie zakładać nowego tematu podepnę się i spytam tu. Mam podobny problem jak kolega danonek, jednak u mnie zgrzyta przy wbijaniu 3 biegu i czasem 4.
Może to być spowodowane niskim poziomem oleju w skrzyni biegów?
A może czym innym?
Jest jakiś miernik poziomu oleju w skrzyni?

Silnik AAZ, 1,9TD, 1993r
DJM
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 30 gru 2009, o 23:10
Lokalizacja: okolice JG

Postprzez SotoM » 10 lut 2010, o 23:24

klego jesli skrzynia jest sucha nie ma nieszczelnosci to stan oleju w skrzyni raczej jest. tu chodzi o to ze olej jest wypracowany i traci lepkoś przez co siadaja synchronizatory biegów, tu też odnose sie i zaproponuję ci abys zmienił olej w skrzyni mimo wszystko jeśli nie wiesz czy był zmieniany kiedy kolwiek...chyba ze juz jestes po wymianie.
jeśli nie to proponuje ci abys wlał do skrzyni olej 80W90 pomaga bardzo...mi bynajmniej bardzo pomógł a miałem problemy z biegami okrutne...
według katologów i innych pierduł olej do skrzyni ma bys 75W90 ale ten olej na stare skrzynie nieraz nie pomaga(co sprawdziłem na swojej skrzyni) i załałem ten wyżej wymieniony. i od pół roku zapomniałem o broblemach z biegami. czy mróz czy ciepło nie ma najmniejszego problemu...nawet przy zapinaniu R biegu szybko lub wolno...takze polecam- taniej cie to wyjdzie niż wymont-zamont skrzyni i jej naprawa(wymiana synchronizatorów).
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez DJM » 11 lut 2010, o 00:32

SotoM napisał(a):jeśli nie wiesz czy był zmieniany kiedy kolwiek...chyba ze juz jestes po wymianie.

Sam nie wymieniałem, ale spytam sąsiada od którego kupiłem samochód, on nim 8 lat jeździł, pierwszy właściciel w Polsce :-D

Dziękuję za odpowiedź, jak wymienić ten olej znajdę na forum, czy jest to na tyle skomplikowane, że koło domu nie da rady?
DJM
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 30 gru 2009, o 23:10
Lokalizacja: okolice JG

Postprzez SotoM » 11 lut 2010, o 19:27

chce ci sie tarza po podłodze...jex na warsztat i niech ci wymienia. to jest 20min roboty.
jesli decydujesz sie na olej o którym wspominałem 80W90 to patrz aby miał specyfikacje GL-4. nie daj sobie wcisnąc GL-5 do dyfrów. bo skrzynia sie skończy w.... :cenzura:
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez DJM » 11 lut 2010, o 19:59

SotoM napisał(a):jesli decydujesz sie na olej o którym wspominałem 80W90 to patrz aby miał specyfikacje GL-4. nie daj sobie wcisnąc GL-5 do dyfrów. bo skrzynia sie skończy w.... :cenzura:

Ok, na pewno zastosuje się do tej rady, dzięki :padam:
DJM
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 30 gru 2009, o 23:10
Lokalizacja: okolice JG


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości