rozerwana tarcza sprzęgła

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

rozerwana tarcza sprzęgła

Postprzez zbyszek » 26 sie 2007, o 22:52

Po ok 190000km rozleciało się koło dwumasowe w moim Golfie MK3 , AFN 110 km .
Kupiłem oryginalne nowe , kompletne w Volkswagenie za 2999 zł .Założone zostało w nieautoryzowanym warsztacie VW ,Seat więc raczej fachowo . Po 14 miesiącach i 25000 km dysk rozleciał się jak to widać na zdjęciu . VW - czyli sprzedawca nie uznaje reklamacji - bo sprzęgło to część eksploatacyjna jak żarówka lub świeca zapłonowa - warsztat twierdzi , że skoro przejechałem 25 kkm - tzn , że został zamontowane prawidłowo .
W/g aktualnie obowiązującego w Polsce prawa przysługuje mi gwarancja 24 miesiące .
Jak uważacie od kogo upominać się naprawy szkody ?
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

rozerwana tarcza sprzęgła

 

Postprzez wonski25 » 27 sie 2007, o 19:19

wedlug mnie gwarancje zawsze daje producent wiec do niego powinienes sie zglosic z dokumentem zakupu itp :!:
GOLF jest bogiem tuning nalogiem BASS podstawa a tuning zabawa :D

ObrazekObrazek
wonski25
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 sie 2007, o 12:34
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

znowu !

Postprzez zbyszek » 1 sty 2009, o 18:19

Na liczniku 219 000 i znowu to samo . Szkoda , że admin usunął zdjęcie . Dysk sprzęgła rozerwał sie dokładnie tak samo jak w maju 2007 r. Czy ktoś miał już taki przypadek ?
Teraz już nie daruje . Zaskarżam Chiniewiczów do sądu , jeżeli nie uznają reklamacji .

[ Dodano: 2009-01-01, 17:33 ]
Może dokładnie opiszę o co chodzi :
VW Golf III Variant 1996 r. Silnik AFN 110 Km TDi .
Koło zamachowe ze sprzęgłem tzw.dwumasowe / kosztuje ok 3000 zł /
Uszkodzenie to rozerwana środkowa część dysku sprzęgła , albo inaczej
ta część dysku , która ma wieloklin łączący z wałkiem sprzęgłowym
oderwała sie od tej części , na której są nałożone elementy cierne .
Samo koło dwumasowe i wulkanizacja gum jest O.K. Niestety nie można
dokupić samej tarczy . VW uważa całe koło zamachowe za komplet .
Pierwsze sprzęgło wytrzymało 190 000 - oryginalne fabryczne
Drugie 25 000
Trzecie 29 000
Ponowie pytanie : Czy ktoś też tak miał ?
Czy ktoś słyszał , że w AFN sprzęgła nie wytrzymują ?
Zbyszek
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SotoM » 1 sty 2009, o 19:19

koło dwumasowe sie rozleciało czy tarcza sprzegła...weź zapodaj zdiecia... normalnie na 4um, pomniejsz je do 1,50MB i zapodaj... bo nie moge sobie wyobrazić co moze sie rozerwać...a masz dodaną moc?? jakiegoś chipa....??coś....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez zbyszek » 1 sty 2009, o 22:31

Tu jest zdjęcie .

http://picasaweb.google.pl/z.siatkowski ... 8144627122

Silnik jest normalny AFN 110 kM.
A ja lubie spokojną jazde , tyle , że i tak
z zasady ruszam pierwszy z pod świateł .
Ale raczej bez pisku opon
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Nowal » 2 sty 2009, o 00:31

czyli tylko tarcze ci rozerwało. Dobrze było dokręcone? na klej?
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 2 sty 2009, o 19:26

jak dla mnie jest to wada cześci... przecież nawet jesli krzywo nie w osi ustawisz tarcze to przeciż skrzyni nie włozysz bo wałek nie przejdzie do konca... :zalamany: hmmm... krzywy wałek główny...??
:cwaniak: ale dobry temat...jutro jak bede w pracy to przycisne swoich kolesi na serwisie...moze oni cos podpowiedza to ci potem napisze... bo ja jeszcze nigdy sie z czyms takim nie spotkalem...
:-| jak dla mnie jest to wina jakosci materiału...
:luka: odwrotnie tarczy nie mogli założyć bo by nie załozyli dosisku sprzęgła....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez zbyszek » 2 sty 2009, o 20:42

Dzięki za odpowiedź .
Ale zwróć uwagę , że po 29 000 km rozerwała
się druga tarcza dokładnie tak samo jak poprzednia .
Golfa kupiłem w komisie w 2003 r.
Może ma 500 kM , a ja o tym niewiem ?
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SotoM » 2 sty 2009, o 23:21

to czyli ty juz nim natrzepałeś 58000KM...?? i za każdym razem kupujesz oryginalna tarczę z ASO VW?? a tym razem załóż tarczę Sachs'a... bo juz duzo słyszałem opinni ze LUK spadał troche na psy jak i Bosch...
jak na złość dopiero w poniedziałek bede w pracy i bede mógł pogadać z kolesiami z roboty a nie mam do nikogo numeru aby do któregoś zadzownić sie zapytac... bo bardzo jestem ciekawy tej przyczyny i powiem ci ze bedzie to mój ulubiony temat ;-) ...mam nadzieje ze dojdziemy co jest w5...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez zbyszek » 2 sty 2009, o 23:43

Na liczniku jest 219 000 - pewnie trochę też komis cofnął .
Pytanko - czy wymieniać tylko samą tarczę sprzęgłową czyli dysk ?
Bo mechanicy w Autoryzowanej Stacji VW twierdzą , że musi
być wymieniony cały komplet tzn :
koło zamachowe z dwumasą
dysk
docisk .
Zresztą w sklepiku na terenie salonu tylko tak można kupić .

Dziwisz się , że kupuje w ASO - poprzednio miałem Peugeota 205
też 1,9 TD i nauczyłem się jednej rzeczy - wszelkie zamienniki
są z zasady 2 x tańsze , ale 3 x mniej trwałe .
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SotoM » 3 sty 2009, o 00:34

1.a tak zaczołem myslec o tym... jakie masz koła??
2.moze bolec wysprzeglika wyrobiony jest i nie ma plynnosci wysprzeglania.
3. pamietam ze w jakims VW wymieniałem sprzęgło też z dwumasem ale - jak jest piasta wału korbowego do której przykręcasz 2umasa i wsrodku jest wneka - w nia wchodzi koniec wałka sprzęgłowegoi pamietam ze ja tam tą wneke czysciłem i wkładałem małe igiełkowe łozysko które słóży do utrzymania w osi wałek sprzęgłowy...i to Panie zbyszeku moze być u ciebie...ze nie ma tego łozyska igiełkowego...i włąek poprostu nie jest stabilny i zaczyna pracowac i tarcza tych wibracji nie wytrzymuje i sie rozdwaja... jak na złość nie moge znalźć zadnego zdiecia nic... moze jak koles wróci to wejdę do niego w ETKA moze tam coś bedzie...

[ Dodano: 2009-01-03, 15:50 ]
miałem racje. dziś sprawdziłem. w AFN'ie wystepuje to łozysko igiełkowe.
co najleprze to w programie ETKA to łozysko jest ale nie ma numeru katalogowego...bardzo dziwne... tó łozysko jak wcześniej pisałem umieszcza soe w centralnym otworze piasty wału korbowego do której sie przykreca 2umasa...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez zbyszek » 9 sty 2009, o 10:41

Samochód już naprawiony . ASO w ramach naprawy gwarancyjnej dała nowy dysk . Sama wymiana też bezpłatna . Byłem przy wymianie - sprawdziłem organoleptycznie - czyli wsadzając palec wskazujący do środka - w moim AFN napewno niema łożyska igiełkowego !
Nie ma nawet możliwości włożenia takiego łożyska .

Narazie mam nadzieje przejechać ok 20 000 km do następnej awarii . Wiem już że w ciągu 24 miesięcy mogę żądać bezpłatnej naprawy .

Zbyszek
zbyszek
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 sie 2007, o 22:32
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości