skrzynia biegow problem

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez mani51 » 4 paź 2008, o 15:33

ja po tym co do tej pory wyczytałem nadal będę obstawał przy tym że najlepszy będzie GL-4 w ostateczności GL-4/5 i taki wleję bo ja opieram się na różnych żródłach a nie na informacji jednego "kolesia z serwisu vw" i z nie jednego żródła wiem że nie wolno stosować oleju GL-5 tam gdzie zalecany jest GL-4...czytając opisy oleji GL-4 wielokrotnie natknąłem się że zawierają środki chroniące synchronizatory a w szczególności ich miedziane elementy natomiast w przypadku GL-5 już takich informacji nie ma za to niemal zawsze jest ostrzeżenie żeby nie stosować tam gdzie producent zaleca GL-4...dla przykładu proszę prześledzić to http://www.autocenterclub.pl/index.php? ... view&id=13 i proponuję poświęcić troszkę czasu i samemu poszukać na internecie nie tylko na forach samochodowych...to wszystko co mogę powiedzieć ja
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

 

Postprzez MTuner » 4 paź 2008, o 20:21

mani51 napisał(a):ja po tym co do tej pory wyczytałem nadal będę obstawał przy tym że najlepszy będzie GL-4 w ostateczności GL-4/5 i taki wleję bo ja opieram się na różnych żródłach a nie na informacji jednego "kolesia z serwisu vw" i z nie jednego żródła wiem że nie wolno stosować oleju GL-5 tam gdzie zalecany jest GL-4...czytając opisy oleji GL-4 wielokrotnie natknąłem się że zawierają środki chroniące synchronizatory a w szczególności ich miedziane elementy natomiast w przypadku GL-5 już takich informacji nie ma za to niemal zawsze jest ostrzeżenie żeby nie stosować tam gdzie producent zaleca GL-4...dla przykładu proszę prześledzić to http://www.autocenterclub.pl/index.php? ... view&id=13 i proponuję poświęcić troszkę czasu i samemu poszukać na internecie nie tylko na forach samochodowych...to wszystko co mogę powiedzieć ja

a ja powiem tak: jeden wglad do ksiazki pojazdowej i sprawa wyjasniona tam jest wszystko
Jeśli zobaczysz mnie we wstecznym lusterku to nie próbuj wciskać gazu... ja już to zrobiłem!!!

moj-golf/mtuner-reaktywacja-vr6-t5834.html
MTuner
Badacz tematu
 
Posty: 214
Dołączył(a): 20 kwi 2008, o 00:21
Lokalizacja: Monachium

Postprzez mani51 » 4 paź 2008, o 20:34

MTuner napisał(a):jeden wglad do ksiazki pojazdowej i sprawa wyjasniona tam jest wszystko


wv nigdzie oficjalnie nie podaje zamienników do swojego oleju VW G50 tym bardziej w książce - tam to pisze podobno że oleju w skrzyni się nie wymienia

poniżej jest wypowiedź kolegi axselakis z forum polo

"Jaki olej do skrzyni biegow?

Volkswagen zaleca olej syntetyczny G50 SAE 75W90 stosowany w wiekszosci manualnych skrzyn VW.
G50 to marka Volkswagena. Jest to olej spelniajacy specyfikacje VW 501.50. API: GL4/GL5 o lepkosci SAE 75W-90

Inne oleje, ktore ja spelniaja, to m.in:

- Mobil 1 - Mobilube 1 SHC 75W-90 API: MT-1/GL-5/GL-4

- Castrol TAF-X

- BP Energear SGX

- PoluxOil DBV GL 4/5 80W90

- MIDLAND SYNQRON 75W85"

ja od siebie dodam jeszcze Geartex S4 75W-90 który spełnia poniższe wymagania
API GL-4
SAE 75W-90
VW 501.50

nie muszę chyba pisać że to ostatnie jest najważniejsze
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dziabi3 » 5 paź 2008, o 18:30

leje sie tylko pełen syntetyk 75w 90

ja nalałem mobila ale nie do manuali czysto taki tylko do który ma zastosowanie do autoamtów wspomagan i równierz do manuali

a dlaczego bo ten drugi jest po 25 zł za litr a ten tylko do manuali po 50 a to to samo
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Reiven » 9 paź 2008, o 15:03

Właśnie dorwałem się do danych serwisowych i jest tam wyraźnie napisane

G50 SAE 75W90
lub
GL-4 SAE 75

I słyszałem wiele razy że nie leje się GL-5 do przekładni z elementami miedzianymi bo się ścierają, rozpuszczają i ch.. wie co się tam jeszcze z nimi dzieje!
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kronos1986 » 9 paź 2008, o 19:10

Witam wszystkich! Dolacze sie do tematu! Mam golfa III 1.8 ABS i strasznie ciezko wchodza mi biegi a olej mam nowy i zadnych wyciekow wiec co to moze byc? Moze jest jakis sposob zeby samemu cos zrobic???
Kroni
Kronos1986
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 02:23
Lokalizacja: Kolobrzeg

Postprzez mani51 » 9 paź 2008, o 20:17

Kronos1986 napisał(a):strasznie ciezko wchodza mi biegi


to znaczy że musisz mocno pchać drążek czy zgrzytają? A jak zachowuje się sprzęgło? nie za nisko bierze? Sprawny synchronizator działa tak że nie da się wbić biegu dopóki nie wydównają się prędkości zazębiających się elementów więc jeśli sprzęgło źle wysprzęgla bo np. linka jest za luźna to będziesz miał problemy przy wrzucaniu biegów...u brata tak było jak padł samoregulator linki i czasem nie szło biegu wbić a jak przerobiłem linkę na regulację ręczną i dobrze ją podciągnąłem to jest :super:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Reiven » 9 paź 2008, o 22:19

Jeżeli zgrzyta i haczy to może być sprzęgło albo synchronizatory a jak poprostu trzeba mocno pchać drążek to wybierak.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kronos1986 » 11 paź 2008, o 21:10

Cos tam wlasnie slyszalem o tym wybieraku! Sprzeglo mam nowiutkie! Co tam da sie zrobic z tym wybierakiem samemu?
Kroni
Kronos1986
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 02:23
Lokalizacja: Kolobrzeg

Postprzez Reiven » 12 paź 2008, o 21:26

Da si? trzeba to rozebra? i przesmarowa?.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kronos1986 » 25 gru 2008, o 16:29

Witajcie! Mozecie mnie poinstruowac ewentualnie gdzie mam tego wybieraka szukac? Przy silniku czy w srodku przy drazku zmiany biegow? moze jakies zdjecie
Kroni
Kronos1986
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 15 gru 2007, o 02:23
Lokalizacja: Kolobrzeg

Postprzez kruchy_ » 22 sty 2009, o 01:42

ja chcialem tylko tyle naklepac, ze

dzieki wam za ta dyskusje o oleju... jeszcze skrzyni nie dotykalem i cale szczescie. teraz zwroce uwage, zeby olej spelnial specyfikacje VW 501.50
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości