skrzynia biegów skrzypi przy wrzucaniu dtugiego biegu.

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

skrzynia biegów skrzypi przy wrzucaniu dtugiego biegu.

Postprzez Mateusz93 » 22 sty 2013, o 17:10

Witam ; )
Ostatnio mam problem z moim gOlfem3 1.8. Przy wrzucaniu drugiego biegu skrzynia skrzypi i nie zawsze wejdzie bieg jest to uciążliwe podczas jazdy po mieście, Dociskam sprzęgło do końca ale to nic nie daje. Mogłby mi ktoś pomóc bo nie mam pojecia co w tej sytuacji jezdzic ?, pewnie jak bede taak jezdzil to zaraz szlak trafi skrzynie jezeli juz nie trafil. Skrzynia do wymiany czy mOzna cos jeszcze zaradzić ? ; )
Z góry dzieki za pomoc ; )
Mateusz93
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 16:54
Lokalizacja: Bartoszyce

skrzynia biegów skrzypi przy wrzucaniu dtugiego biegu.

 

Postprzez prezesik » 22 sty 2013, o 20:43

Dolać oleju do skrzyni. Niestety mam to samo, ale to tylko wina niskkiej temperatury.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Mateusz93 » 22 sty 2013, o 22:05

Dzieki za pomoc ; )
Jeszcze mam pytanko gdzie moge ten olej dolać bo jestem żółtodziób w tych sprawach. I jaki olej zalać ? ; )

[ Dodano: 2013-01-22, 22:04 ]
dolać olej nie wymieniać taak ? Poczytałem troche na forum i sa rozne wersje ze lepiej wymienić a inni mowia ze oleju w skrzyni sie raczej nie wymienia tylko dolewa. :-)
Mateusz93
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 16:54
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez galakty » 23 sty 2013, o 11:49

Lepiej nie wymieniać całego, to nie automat że trzeba to robić, w ten sposób spuszczając olej możesz załatwić skrzynie, po prostu dolej.

Ojciec tak miał w 2 samochodach, zawsze podczas mrozów nie mógł wrzucić drugiego biegu, wina zbyt gęstego oleju.
galakty
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 11 sie 2012, o 15:49
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Mateusz93 » 23 sty 2013, o 21:50

mam jeszcze pytanie odnośnie tego czy jest tam jakaś miarka czy po prostu dolewamy jakoś z wyczuciem ? ; ) I jaki olej polecacie, bo nie wiem jaki był lany i nie mam zadnego kontaktu z poprzednim właścicielem.
Mateusz93
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 16:54
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez teac27 » 24 sty 2013, o 12:06

to teraz zastanów sie dlaczego olej jest za gęsty ?? bo nie spełnia juz swojego zadania z racji tego że jest przepracowany .. i to mit że oleju się nie wymienia .. olej w skrzyni się wymienia . i to jest normalne .. lejesz markowy olej który jest zalecany Ok 30zł za litr .. do VW mk3 z tego co wiem leje sie 75W90 GL4 ( nie GL5) i to jest full syntetyk a nie jakis hipol .. w swoim mk3 1.8 wymieniłem na MANNOL BASIC PLUS w hurcie po 14,50 miałem .. i przejechałem 18k i nic sie nie działo złego , wręcz przeciwnie skrzynia sprawniej pracowała . Pozdrawiam :) jedz do jakiegoś mechanika co ma podnośnik i za 20zł Ci wymieni .. wylej to stare cos ( bo nie wiesz co tam masz .. czy oryginał czy nie ) i wlej taki jak ja :) kupić musisz 3 litry oleju :)
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez Mateusz93 » 24 sty 2013, o 23:19

mam pytanie czy taki olej się nadaje hipol 85W90 Orlenu bo mogę kupić po niższej cenie ?
Mateusz93
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 16:54
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez Opik » 25 sty 2013, o 00:11

Mateusz93 napisał(a):mam pytanie czy taki olej się nadaje hipol 85W90 Orlenu bo mogę kupić po niższej cenie ?


kolego, umiesz czytać i rozumiesz co wyżej jest napisane? ŻADEN hipol, do jasnej...

olej 75W90 GL4, u mnie w ASO VW jest po 20 parę złotych za litr. W podobnej cenie jest jeszcze np Castrol warty uwagi. I nie ma co patrzeć ze taniej, bo taniej to będziesz miał jak będziesz za tydzień szukał skrzyni ;)

w 1.8 były montowane skrzynie typ 020, w 1.8 AAM - skrzynia o kodzie ATH, w 1.8 ABS - APW. Obie powinny być zalane równo 2 litrami oleju jaki podałem wyżej.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez teac27 » 25 sty 2013, o 09:36

i ja Wam teraz coś powiem... Kupują wszyzstko po niższej cenie .. myślą że będzie dobrze .. wymienią cześć / zaleją gówniany olej z orlenu ( nic z orlenu sie nie kupuje bo maja oleje przelewane .. jak przelewaja paliwo to i olej i różnego rodzaju płyny np petryqo to jest w ogóle wielki syff... ) .. coś się posypie .. i potem leci mit.... i pretensje do mechanika że źle zrobił :D
człowiek sie naprodukuje ... doradzi mu co i jak .. poda na tacy pod same gardło a to i tak wie lepiej i kombinuje jak to zaoszczędzić 20 groszy ... jeśli by chodziło o 5000l. to ROZUMIE! ale nie o 2 skoro kolega wyżej mówi że 2 trzeba:)
teac27
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:59
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez Jarus_1991 » 4 kwi 2013, o 16:54

mam nadzieje że zadam pytanie w odpowiednim temacie ale rownierz mam problemem z wrzucaniem drugiego biegu a zwlaszcza rano gdy olej jest jeszcze zimny, przejawia sie to w ten spób że gdy wrzucam z 1 na 2 bez tzw. międzygazu dochodzi mnie rozpaczliwy zgrzyt , byłem pewien że to wina synchronizatora drugiego biegu ale o dziwo gdy po przejechaniu jakis 6 km olej sie zagrzeje i redukuje z 3 na 2 zgrzytu nie ma nawet bez podwojnego wysprzęglenia , mozna by pomyslec ze jednak wina oleju lecz niestety sprawa zmiany z 1 na 2 pozostaje bez zmian bez mięzygazu gladko nie wchodzi. Co wy o tym myslicie ? Jestem z wykrztalcenia mechanikiem lecz nie mam pomyslu o co chodzi. Dodam ze olej zmienilem lecz niestety na Hipol czy wlasnie w tym możę tkwić problem ?? :zalamany:
1.8 gt special
Avatar użytkownika
Jarus_1991
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 20:51
Lokalizacja: Brenna

Postprzez prezesik » 4 kwi 2013, o 16:58

Jarus_1991 napisał(a):mam nadzieje że zadam pytanie w odpowiednim temacie ale rownierz mam problemem z wrzucaniem drugiego biegu a zwlaszcza rano gdy olej jest jeszcze zimny, przejawia sie to w ten spób że gdy wrzucam z 1 na 2 bez tzw. międzygazu dochodzi mnie rozpaczliwy zgrzyt , byłem pewien że to wina synchronizatora drugiego biegu ale o dziwo gdy po przejechaniu jakis 6 km olej sie zagrzeje i redukuje z 3 na 2 zgrzytu nie ma nawet bez podwojnego wysprzęglenia , mozna by pomyslec ze jednak wina oleju lecz niestety sprawa zmiany z 1 na 2 pozostaje bez zmian bez mięzygazu gladko nie wchodzi. Co wy o tym myslicie ? Jestem z wykrztalcenia mechanikiem lecz nie mam pomyslu o co chodzi. Dodam ze olej zmienilem lecz niestety na Hipol czy wlasnie w tym możę tkwić problem ?? :zalamany:

Hipol to się leje do przekładni w ciągnikach rolniczych a nie do skrzyń vw! Zajeździsz synchronizatory! Zmień na olej 75W90 dedykowany do skrzyń vw a poczujesz różnicę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Jarus_1991 » 4 kwi 2013, o 17:04

Więc jutro takowy 75W90 zakupie, czy pomoglo odpowiem dopiero okolo soboty ,wiec poki co temat uwarzam za zamkniety, dzięki.
1.8 gt special
Avatar użytkownika
Jarus_1991
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 20:51
Lokalizacja: Brenna


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości