skrzynia biegow

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

skrzynia biegow

Postprzez danielsonn » 24 mar 2009, o 20:45

Witam


od jakiegos czasu mam problem: tj zaczelo sie okolo rok temu kiedy sprzeglo zaczelo mi brac pod sam koniec tj zaczynal ruszac prawie po calkowitym puszczeniu sprzegla.

od jakiegos miesiaca zaczalem miec problemy z biegiem nr !1, tj zaczal mi ciezko wchodzic.

Kiedy robilem rozrzad to powiedzialem to mechanikowi i on cos pokrecil i bylo lepiej ale tylko przez tydzien. Teraz jak chce wlaczyc wsteczny to mi wskakuje 1...:(

co to moze byc ??

sprzeglo czy skrzynia czy moze trzeba cos jeszcze podkrecic ??
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

skrzynia biegow

 

Postprzez rogal133 » 24 mar 2009, o 22:22

to nic ze sprzeglem nie bedzie popatrz czy masz cale te dzwigienki co ida od lewarka do skrzyni biegow do wybieraka tam sa takie plastikoiwe zakowki i czasem lubia napeknac i sie wyciagna troche i wtedy moze byc tak jak mowisz nie wiem jak jest dokladnie u Ciebie ale kiedys tak sie zrobilo u kumpla w golfie II przy silniku 1,8
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Postprzez SotoM » 25 mar 2009, o 00:13

danielsonn, zrób tak - odpal motor . spuść ręczny(najlepiej aby auto stało na równej drodze) , wciśnij sprzęgło i próbuj wbić bieg 1 lub wsteczny i w tym momencie obserwuj czy auto zaczyna ruszać pod wpływem nacisku lewarka na 1szy bieg.
bo w TDI'kach są różne przeboje. moze być to wina sprzęgła , moze byc to wina siłownika lub pompki sprzęgła moze też być problem w wybieraku biegów przy skrzyni...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez danielsonn » 25 mar 2009, o 00:32

troszke nim rusza jak wsteczny wlaczam i slychac malutkie zgrzyty......
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez SotoM » 25 mar 2009, o 09:29

a pedał sprzegła - równo stoi z pedałem hamulca?? aby być pewnym nogą spróbuj go od spodu podepchnąć do góry. jeśli bedzie miał luz to moze byc układ sprzegła zapowietrzony lub nieszczelny.
tyle ze pisałeś wcześniej ze sprzegło ci juz łapie jak ledwo zaczynasz puszczać sprzegło od podłogi - to jak dla mnie juz docisk sprzegła ma dość życia...
A olej w skrzyni zmieniałeś kiedyś w ogole??
moze też być luz przy wybieraku na skrzyni tam jak są slizgji - mocowania linek sterujacych biegami. mozesz wziąść jakiegoś smaru (najlepiej w spraju ale nie WD40) tylko smar i popsikać w miejsca przy lewarku tam gdzie widać pracę ślizgania sie częsci. taki jakby "pół księżyc"...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez danielsonn » 25 mar 2009, o 12:26

ono lapie pod sam koniec tj prawie po calkowitym zdjeciu nogi......

jak sie sciaga ta obudowe lewarka ??
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez SotoM » 26 mar 2009, o 11:43

danielsonn napisał(a):ono lapie pod sam koniec tj prawie po calkowitym zdjeciu nogi..

to czyli nie jest to wina docisku...
a powiedz mi jeszcze - kiedy był zmieniany olej w skrzyni biegów??
Bo ja u siebie też maiłem problem z 1 i R - kombinowałem jak koń pod góre... wymieniłem olej w skrzyni biegów i 1 i R zaczeły wchodzić bez problemu. na R jak wrzucałem do były zgrzyty czy po mału czy szybko - po zmianie oleju w skrzyni znikły problemy i poprawiła sie praca zmiany biegów.
A był wymieniany płyn w układzie hydraulicznym sprzegła(p.hamulcowy)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez danielsonn » 26 mar 2009, o 22:33

nie bardzo byl wymieniany plyn w skrzyni....

wspominalem otym mechanikowi ale on sie spieszyl i powiedzial ze sruba przez ktora chcial sprawdzic olej tj czy nie trzeba dolac itp jest zapieczona i nie probowal jej odkrecac...

ps

jak sie spuszcza olej ze skrzyni ??
ile go wchodzi do Golfa 3 ??
i jaki kupic ??
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez SotoM » 27 mar 2009, o 09:46

do skrzyni wchodzi równe 2L - to juz od ciebie zależy z jakiej firmy kupisz , Castrol TAF-X 75W90 lub Mobilube SHC
aby spuścić olej ze skrzyni to potrzebny ci będzie klucz Imbusowy 17mm a korek spustowy jest od spodu tak jakby pod półosiami , pod mechanizmem różnicowym. a olej do skrzyni wlewa sie takim samym korkiem który znajduje sie w obudowie skrzyni tak jakby pod rozrusznikiem.
mechanik bał sie pociagnąć mocniej i dlatego powiedział ze zapieczone- nic dziwnego jak to pewni nigdy nie było odkręcane....
Tak na marginesie - jak zwracasz sie o pomoc to odpowiadaj na pytania bo tak to sie nie dogadamy...
Ja próbuje ci pomóc bo przerabiałem wiele różnych tematów u sibie w golfie z biegami , wyrdałem troche sosu na częsci które zmieniałem bo myslałem ze są zuzyte i nie potrzebnie...i tak dochodziłem co jest grane z tymi biegami...
bo ja też kombinowałem z linkami od sterowania czesciami wybieraka , z siłownikami sprzęgła itp - kasy sie nawydawałęm a wystarczyło tylko olej w skrzyni zmienić... co kosztowało mnie pół roku temu 55zł.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez danielsonn » 27 mar 2009, o 11:45

olej nie byl wymieniany chyba nigdy ale tego nie moge potwierdzic bo auto mam od 2 lat sprowadzone z Holandii.

mam nadzieje ze znajde ten korek pod spodem zeby spuscic ten olej

ps sa tam jakies inne podobne sruby czy nie mam opcji sie pomylic ??
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez vnv_nation » 27 mar 2009, o 20:14

SotoM napisał(a):
danielsonn napisał(a):ono lapie pod sam koniec tj prawie po calkowitym zdjeciu nogi..

to czyli nie jest to wina docisku...




przepraszam ze sie wtrace w temat ale mam przy okazji pytanie... co oznacza jak pedal sprzegla bierze wysoko? przy prawie calkowitym puszczeniu nogi?
Avatar użytkownika
vnv_nation
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23 wrz 2008, o 19:28
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez SotoM » 27 mar 2009, o 23:36

vnv_nation, w twoim przypadku moze być wina linki - bo pewnie masz z samonapinaczem... a to że sprzegło bierze na samej górze tzn ze juz tarcza sprzegła jest podslizgana...

[ Dodano: 2009-03-27, 22:38 ]
danielsonn, jest tylko 1na taka śruba(korek) do odkręcenia jej weź sobie metrowy kawałek rurki żebyś miał dźwignię to pociągnięcia - nie stanie sie nic. tylko oczyść miejsce w korku na klucz. i tak samo pod rozrusznikiem jest taki sam korek do wlewania- wlewasz olej do tąd aż zacznie sie przelewać...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości