sprzegło 1.8 a 2.0

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

sprzegło 1.8 a 2.0

Postprzez mateusz_918 » 4 lis 2013, o 12:54

witam mam skrzynie 1.8 i kompletne sprzegło do 1.8 wsadzone jak powinno byc, jest to skrzynia od golfa 2 1.8 16v 90km pytanie jest takie mam golfa 3 i czy da rade spasować sprzegło od 2.0 do tej skrzyni, mam całkiem nowe sprzegło ma jakieś 300km nakulane a te z 1.8 to juz koniec jest, czy na wałek bedzie pasować, czy na docisk wejdzie, robił ktos kiedyś cos podobnego, czekam na jakies info.
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

sprzegło 1.8 a 2.0

 

Re: sprzegło 1.8 a 2.0

Postprzez killah » 4 lis 2013, o 15:03

mateusz_918 napisał(a):witam mam skrzynie 1.8 i kompletne sprzegło do 1.8 wsadzone jak powinno byc, jest to skrzynia od golfa 2 1.8 16v 90km pytanie jest takie mam golfa 3 i czy da rade spasować sprzegło od 2.0 do tej skrzyni, mam całkiem nowe sprzegło ma jakieś 300km nakulane a te z 1.8 to juz koniec jest, czy na wałek bedzie pasować, czy na docisk wejdzie, robił ktos kiedyś cos podobnego, czekam na jakies info.


Niestety będą się różnić grubością wałka przez co możesz wsadzić tam 1.8 sprzęgło a nie 2.0.

Ja mam u siebie 2.0 i skrzynię 1.8 i sprzęgło 1.8. Jak na 2.0 8v + skrzynia 1.8 to jeszcze kulało to teraz przy 2.0 16v i skrzyni 1.8 to mi teraz niestety sprzęgło się ślizga ale nie wiem czy to wina takiego połączenia czy sprzęgła marki krzak ;/
killah
 

Postprzez pablomed » 4 lis 2013, o 15:26

mateusz_918, tak w skrócie: sprzęgło kupujesz do skrzyni nie do silnika. Czyli w tym wypadku do silnika KR lub PL z Golfa II, wtedy bedzie ok. Natomiast czy sprzęgło od KR jest inne niż to które posiadasz to nie wiem. Najlepiej wejdź w dowlny katalog sachs, Luk czy valeo dowiesz się po wymiarach które tam powinny być podane
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mateusz_918 » 5 lis 2013, o 10:43

a gdybym zakupił miedziane nity i przełożył sama tarcz sprzęgła od 2.0 do 1.8 bo 1.8 słabe strasznie na docisk to po 2 cm łapie za małe te sprzegła są :zly:
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 5 lis 2013, o 12:11

nie za małe nic nie kombinuj, KR miał 139 koni a ty masz w 2.0 115 , nie było słychać żeby sprzęgła w 16-kach mk2 siadały wczesniej niż przeciętnie. Nitowanie samodzielne nie pozwoli ci uzyskać właściwego efektu, tarcza nie może mieć bicia, nity miedziane zapewne nie wytrzymają, ale sa od tego firmy specjalistyczne
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mateusz_918 » 5 lis 2013, o 13:35

no niby tak ale naprawde na docisk bardzo mało bierze tarczy, i jak po niecałych 500km zdjełem skrzynie bo wymieniałem trzpień to widziałem juz jak nienaturalnie sie zjechała tarczka

i to skrzynia od 90 konnego nie od kr czy innego silnika dohc
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 11 lis 2013, o 00:51

aha bo napisałeś że od 16V, a potem że od 90-konnego, Takich nie było albo 16 V albo 90 koni, 19V były 129 w PL i 139 w KR. To nic naprawdę nie zmienia, zadbaj tylko o właściwe sprzęgło ale kompletne kompletne do skrzyni która masz i nie więcej nie trzeba robić. Zdaje się chodzi ci o jakąś kombinację typu docisk od jednego typu tarcza od innego to w tej kwestii już nie pomogę jak to dobrać.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości