Sprzęgło

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Sprzęgło

Postprzez krzyszt » 21 paź 2008, o 12:59

Skąd wiadomo, że sprzęgło jest spalone?
THE WORLD IS YOURS
krzyszt
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 lut 2008, o 21:26
Lokalizacja: ŁDZ RTK

Sprzęgło

 

Postprzez Basior1997 » 21 paź 2008, o 13:24

jakd dajesz gazu na wyrzszym biegu to ci ciągnie obroty idą w góre a predkość nie
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez Nowal » 21 paź 2008, o 16:14

a ktorym miejscu bierze ci sprzegło? u góry na srodku czy na koncu? Ruszysz z piskiem?
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Imper » 21 paź 2008, o 22:58

to az tak istotnej roli nie gra w ktroym miejscu bierze... sam juz sie przekonalem o tym raz... jesli masz spalone to mozesz miec problem zeby przemielic kolami w miejscu to raz a dwa najlepiej sprawdzic to jadac pod gore wtedy widzisz stosunek przyrostu predkosci do przyrostu obrotow ;-) pozdro
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 21 paź 2008, o 23:16

czyli na to samo wychodzi ze sprzegło sie ślizga jak jest spalone. to jest własnie powód ślizgajacego sie sprzęgła.
a co do tego w którym momecie bierze sprzegło to jest ważne. jesli bierze gdzieś w połowie to poprawnie. jesli juz przy sciaganiu nogi ze sprzęgła to swiadczy o nadpalonej tarczy. a jesli sprzęgło rwie jak delikatnie odrywasz pedał od podłogi to swiadczy o zuzyciu docisku sprzęgła...juz to obadałem w wielu autach które miałęm na sprzęgło.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Nowal » 22 paź 2008, o 16:14

ImperfectCell napisał(a):to az tak istotnej roli nie gra w ktroym miejscu bierze...
jak nie jak tak. Chyba ze masz samoregulacje linki zepsutą
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Imper » 22 paź 2008, o 19:47

to widocznie ja mialem cos z tym nie tak bo wczeniej mialem auto ktore naprawde bralo bardzo wysoko jakies 3 cm sie nadusilo i mozna bylo wajchowac swobodnie a nie zaobserwowalem zeby sprzeglo sie zaczelo slizgac... obroty mialem jak w innych golfach a i z przemieleniem kolami nie mialem zadnych problemow takze :-) pozdro
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marko1967 » 22 paź 2008, o 20:23

ImperfectCell napisał(a):to widocznie ja mialem cos z tym nie tak bo wczeniej mialem auto ktore naprawde bralo bardzo wysoko jakies 3 cm sie nadusilo i mozna bylo wajchowac swobodnie
ztego co ja słyszłem to luz na "pedale " powinien wynośić 1,5 cm więc nic dziwnego że wszystko grało bo na sprzęgle jest mały skok między rozprzęgleniem a zasprzegleniem pozdrawiam :-)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez marcuso » 23 paź 2008, o 21:25

Jeśli chodzi o sprzęgło to ile ludzi tyle teorii, u mnie bierze strasznie wysoko praktycznie przy samym koncu jednak nic sie nie ślizga ,nie mam także problemów z ruszeniem po piskach, czy to możliwe ze z samo regulatorem coś nie tak ,że ustawił sie tak a nie inaczej?
marcuso
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 17:16
Lokalizacja: polska

Postprzez pablomed » 23 paź 2008, o 22:19

marcuso, proponuję nie szukaj w tym problemu. Faktycznie wysokie branie mimo liniki z samoregulatorem może świadczyć o zbliżającym się końcu sprzęgła. Ale koniec nie następuje natychmiast Zacznie szarpać albo się ślizgać to zmienisz. A od pierwszego "śliźnięcia" do wymiany można zwykle parę tysięcy kilmetrów przejachać, tylko delikatniej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bluder » 10 lut 2009, o 17:49

Witam
U mnie był taki objaw,że nie można było zrobić pisku i zrywa.Ale okazało sie,że to przpływka jest zabrudzona,więc ją przeczyścilem.Teraz ładnie się zrywa i zbiera.Na początku myślałem ze to sprzegło sie konczy.Ale chciałbym jednak sprawdzic czy to nie to.Jakie są jeszcze sposoby zeby sprawdzic czy rzeczywiście sprzegł jest na wykonczeniu?

[ Dodano: 2009-02-12, 18:17 ]
Dzisiaj stwierdziłem ze sprzegło mam dobre ale łozysko oporowe znacznie słychac.Ile mozna na takim lozysku pojezdzic?Czy mozliwa jest wymiana samego lozyska bez pozostalych elementów?
Avatar użytkownika
bluder
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 30 paź 2008, o 22:56
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez morsdicti » 26 lip 2009, o 20:30

ja się podepne do tematu .... odpalam auto puszczam sprzęgło silnik sobie chodzi na jałowym biegu i jest taki odgłos jakby się dmuchawa włączyła (albo pod maską ktoś suszarką włosy suszył :) ) ... wcisnę sprzęgło odgłos ustaje .... zepsute znowu (sic!) sprzęgło czy prędzej wałek ?
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron