Sprzęgło

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez dawidek1991 » 22 paź 2012, o 16:52

Teraz szybkie poważne pytanie: Byłem teraz w sklepie i gość mi mówi, że sa dwa rodzaje sprzęgła do 1.8 ABS.... Co mam zrobić??

[ Dodano: 2012-10-28, 21:37 ]
Nikt nie pomoże?????

[ Dodano: 2012-10-31, 10:42 ]
Więc tak: Kupiłem dwa zestawy, któryś podobno ma pasować, a jeden oddam spowrotem :) Teraz tylko czekam do piątku żeby zacząć coś modzić :)

[ Dodano: 2012-11-04, 21:12 ]
No więc sprzęgło wymienione :) Nie wiem jakie orginalnie montowali ale te, które miałem w samochodzie było sachsa :) Tak jak myśleliście, popychacz przebił ten talerz oporowy :) Od razu wymieniłem linkę i dolałem oleju do skrzyni :) Przy okazji muszę jeszcze wymienić poduchę tą obok skrzyni oraz termostat :)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

 

Postprzez piła » 23 paź 2012, o 14:06

Ja kupiłem z miesiąc temu komplet LUK-a za 266 zł + 16 zł przesyłka na www.iparts.pl.
piła
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 13:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SilesiaKatowice » 23 paź 2012, o 14:22

Po co wyciągać cały silnik? jak masz dostępny podnośnik albo garaż z kanałem to odkręć osprzęt skrzyni przednią i tylną łape skrzyni i zrzuć tylko skrzynie, miejsca na wymiane jest pełno, tylko dobrze ustaw tarcze i gitara gra ;)
Avatar użytkownika
SilesiaKatowice
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 23 paź 2012, o 09:55
Lokalizacja: Łaziska Górne

Sprzegło w 1.9 tdi

Postprzez witek220 » 30 paź 2012, o 19:28

Witam.
Ostatnio zaobserwowałem, ze biegi wchodza mi z wiekszym oporem niz zawsze. Zaczałem dociskac bardziej sprzegło i tak jakby sie to poprawiło. Ale nie zawsze. Przy ruszaniu uważam, ze bierze na tej samej wysokości jak brało wczesniej. Ale dośc nisko jest.

Dodam, ze 1 bieg zawsze ciezko mi wchodzil ( jakas rada?) I ze łozysko oporowe chyba juz mi sie konczy bo bardzo słychac, tyle ze dzisiaj zaobserwowałem , ze 5 s. je slychac i na chwile ucichnie i znowu. A wczesniej caly czas trekotało rownomiernie.

Co to moze byc ?:)

Pozdrawiam.!
Pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się rozsądek.
Avatar użytkownika
witek220
Gaduła
 
Posty: 447
Dołączył(a): 2 gru 2011, o 16:10
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez arthorius » 30 paź 2012, o 23:59

Sprzęgło jest hydrauliczne więc wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie. Inne przyczyny to docisk.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez witek220 » 31 paź 2012, o 00:25

A jakbym tylko sprobował odpowietrzyc i dolac plynu ? Bo mam dosyc swierzy, wymieniany 3 mies temu. A czemu mogło sie ono zapowietrzyc, nic nie robiłem przy nim.?

A z dociskiem co sie mogło stac ?
Pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się rozsądek.
Avatar użytkownika
witek220
Gaduła
 
Posty: 447
Dołączył(a): 2 gru 2011, o 16:10
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Piaggio » 31 paź 2012, o 00:40

Jeżeli układ jest szczelny i wczesniej pracował ok to raczej nie powinien sie zapowietrzyć,- wysprzeglik przy skrzyni może byc juz słaby, i nie wyciska do końca, ewentualnie wlasnie docisk- który tak jak kazda inna czesc sie poprostu zużywa
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez witek220 » 31 paź 2012, o 00:55

Piaggio, Właśnie tak myśle o tym wysprzegliku. Jakie koszta , ile roboty ?

Bo jesli chodzi o docisk to jesli nawet to dopiero na wiosne.

A co z ta jedynka ? ten wybierak co tam jest ? Witboy to chyba wymieniał, nie ?
Pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się rozsądek.
Avatar użytkownika
witek220
Gaduła
 
Posty: 447
Dołączył(a): 2 gru 2011, o 16:10
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Piaggio » 31 paź 2012, o 06:59

co do kosztów tego wysprzeglika to nie wiem. Co do pracy to przykrećony on jest na dwie śruby 13 odkręc mocno zaprzyj o silnik a droga osoba Niech wciska sprzęgło i obserwuj jak wypycha trzpień
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez witek220 » 31 paź 2012, o 18:32

Dzisiaj to jakby zrobiłem :) dopiero sie zorietnowałem ze pedał mam nie dokonca odbity. Pociagnałem go do gory i juz chodzi jak powinno :) Troche dziwinie bo nigdy tak wysoko nie byl ;P Ale musze sie tylko na nowo go urzywac ;) A biegi juz lzej wchodza :) A co do 1 biegu to chyba musze te plastikowe tulejki wymienić co tam sa :)
Pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się rozsądek.
Avatar użytkownika
witek220
Gaduła
 
Posty: 447
Dołączył(a): 2 gru 2011, o 16:10
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez slawek5t » 31 paź 2012, o 19:32

Ja raz na 2 miesiace musze wziąć własnie też pedał do góry aby lepiej,wyżej brało sprzegło :)
Ponoć to przez lekko nie szczelną pompke od pedału sprzegła ? ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez witboy » 31 paź 2012, o 23:23

jesli chodzi o wodziki to w tdi jest inaczej to zorganizowane jest jedna kolka i sa ciegna a nie wodziki...ogolnie chyba wg mnie ciut lepiej ale tez potrafi sie wyrobic kulka
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości