Sprzęgło

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez deusiwo » 15 lis 2012, o 19:34

Z kluczami nie będzie problemu. W garażu mam szyne z bloczkiem do podwieszania silnika etc. więc to też raczej pikuś. To składam kase na sprzęgło! ;-) Dzięki za zainteresowanie.
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Sprzeglo wysoko lapie po wymianie

Postprzez Arkadiuss » 21 lis 2012, o 14:18

Witam, Odebralem dzisiaj golfa z naprawy. Wymienilem sprzeglo.

Jak sie okazalo sprzeglo nie dziala tak jak powinno. z tego co mowil mechanik na poczatku pedal nie odbijal do konca. zatrzymywal sie w polowie i trzeba bylo delikatnie go noga podwazyc zeby sie podliosl. Wiec podlozyli gumowa uszczelke grubosci okolo 1 cm pod uchwyt gdzie jest zamocowana linka aby przedluzyc linke.. I teraz pedal pracuje tak jak powinien ale sprzeglo strasznie wysoko bierze. Mowil ze jest to wina regulatora, ze po jakims czasie ta sprezyna ktora jest w nim blokuje sie. I mam 2 pytania. Po 1 czy to mozliwe i czy musze wymienic linke czy mechanika? ; p po 2 czy jazda na takim sprzegle nie zaszkodzi mu. Zeby go znowu nie spalic.

Pozdrawiam
Arkadiuss
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 sty 2012, o 14:32
Lokalizacja: Lublin

Postprzez trollu » 21 lis 2012, o 14:42

w pedale jest sprężyna która odpowiada za powrót pedału - nawet bez linki pedał albo wpada w podłogę albo odbija - 2 skrajne położenia. teoretycznie tą podkładkę samoregulator powinien zniwelować ale wtedy on bardziej dostaje a to że pedał jest ciągnięty przez linkę a nie przez jego sprężynę to też nie jest dobre. Zmień mechanika bo szkoda nowego sprzęgła, skoro wysoko bierze to może nie rozłączać sprzęgła do końca, możesz tego nie czuć a sprzęgło się lekko ślizga i pali, łożysko oporowe też może ostro dostać bo sprzęgło pracuje tak, jakbyś miał cały czas nogę położoną na pedale, niby sprzęgła nie wciskasz ale układ już spinasz.
Linkę sam odepniesz z pedału, niewygodnie i mało miejsca ale próbowałbym jakoś przesmarować mocowanie pedału i może coś pomoże

linka nowa? jak pedał się zatrzymywał w połowie to sprzęgło było spięte czy dalej był poślizg? linka dobrej długości dobrana?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 21 lis 2012, o 15:51

Wymień linkę,mechanizm samoregulacji wyciągnięty jest,lub linka stoi w skrajnym położeniu,możesz nawet kupić bez samoregulacji.Pytanie tylko , którą skrzynie masz tą co sterowanie sprzęgła idzie przez 5 bieg ? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Arkadiuss » 22 lis 2012, o 14:24

" którą skrzynie masz tą co sterowanie sprzęgła idzie przez 5 bieg ? "

szczerze to nie mam pojecia. I nie za bardzo wiem co masz na mysli.

A jezeli chodzi o pedal sprzegla to pracuje tak jak powinien. bez linki wbija sie w podloge a jak sie go podwazy delikatnie odskakuje na swoje miejsce bez problemu. Wiec to musi byc cos z linka. wymienie i zobaczymy co bedzie. a jak nie to sie bede wtedy martwil.
Arkadiuss
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 sty 2012, o 14:32
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pietrasiak2 » 22 lis 2012, o 15:03

tak jak napisałem przy linkach z samoregulacją podkładanie czegoś nie da nic :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez greg001 » 24 lis 2012, o 01:54

jak koledzy piszą wyżej po wymianie sprzęgła lub nawet samym jej wyciągnięciu bez zabezpieczenia powoduje rozciągnięcie się jej i trzeba zakupić nową lub gdzieś widziałem w necie zabawę z jej naprawą czy "regeneracją"
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

sprzegło do Golfa GTI 115KM

Postprzez kwadrat224 » 3 gru 2012, o 00:49

Witam.
Szukam sprzęgła kompletnego do mojego golfika i ceny są różne w sklepie w mieście 550zł kosztuje LUK a patrząc na allegro ceny zaczynają się już od 280zł (LUK)
tylko mam problem ze znalezieniem odpowiedniego sprzęgła do mojego golfika

silnik: AGG
skrzynia: DFQ
rok produkcji 1996 GTI jahre

moje pytanie brzmi czy jest jakaś różnica miedzy tym sprzęgłem w sklepie a na allegro
i jakie sprzęgło kupić ??

mile widziane linki do aukcji albo numer katalogowy :p
i czy są jakieś rodzaje tego sprzęgła żeby potem nie oddawać do sklepu
kwadrat224
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 13 lip 2012, o 17:26
Lokalizacja: Mszczonów

Postprzez trollu » 3 gru 2012, o 01:21

podjedź najlepiej do jakiejś hurtowni z częściami. mi jak padło sprzęgło to mechanik mi wszystko załatwiał ale w sklepie powinni bez problemu dobrać sprzęgło po kodzie silnika. też mam LUKa

np
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-luk-aud ... 17874.html

sam będziesz zmieniał? jak oddajesz auto do mechanika to czasami lepiej jest jemu wszystko załatwić bo dobierze odpowiednie sprzęgło, w razie czego to on będzie kombinował z wymianą czy coś i mechanicy często mają jakieś zniżki itp na części w hurtowniach
jeżeli sam będziesz robił to szukaj tanio jakiegoś luka lub sachsa. Przy okazji warto zobaczyć jak tam olej w skrzyni itp
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez kwadrat224 » 3 gru 2012, o 01:31

No własnie o to chodzi że to samo sprzęgło w sklepie u nas kosztuje 550zł a na allegro 335 tak jak w aukcji i szkoda przepłacać.

A sprzęgło prawdopodobnie będzie wymieniał mechanik koszt to 250zł.
Do tego dochodzi jeszcze uszczelnienie silnika bo gdzieś cieknie tam niedaleko skrzyni.
moje 20 jahre

moj-golf/golf-3-by-kwadrat224-t47936.html

Aktualnie golfik na Sprzedaż :D
kwadrat224
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 13 lip 2012, o 17:26
Lokalizacja: Mszczonów

Problem z Sprzęgłem.

Postprzez Soosexy69 » 22 gru 2012, o 17:49

Witam Panowie.Chciałbym uzyskać pewna odpowiedź apropo sprzęgła a dokładnie momentu jego "łapania".Po wymianie linki na nowa TRW (oryginał w VW) sprzęgło łapie na samej górze...wcześniej z stara linka działy sie cuda...pedał się zacinał w połowie a z TRW sprzęgło łapie na samej górze....
a pytanie moje na ten temat brzmi...czy to oznacza że moje sprzęgło właśnie sie kończy..? dodam że czasami dochodzi do ślizgania z 1 na 2 bieg póki się nie rozgrzeje silnik, dalsze biegi wchodza dobrze.
Prosze o opinie.
Soosexy69
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lut 2012, o 20:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez deusiwo » 26 gru 2012, o 16:39

Na moje to po wymianie linki jest źle ustawiona ta linka i dlatego te problemy
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 9 gości