Stukanie/ocieranie w przednim kole

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Stukanie/ocieranie w przednim kole

Postprzez buziol12 » 10 paź 2012, o 18:32

Witam,
jestem po wymianie tarcz hamulcowych i klocków i jest teraz problem z przednim lewym kołem :-/
Podczas wymiany były oczywiście wyczyszczone piasty, prawa tarcza zeszła bez problemu natomiast lewa się zapiekla i musiałem użyć młotka żeby zeszła. Po założęniu nowych tarcz sprawdzałem na oko czy prosto sie obracają i według mnie prosto sie kręciły.

Po dwóch dniach jeżdżenia zaczęło sie stukanie, wiec tak:
- słychać stukanie w lewym kole, a raczej jest to takie jakby ocieranie pulsacyjnie, prawdopodobnie raz na jeden obrot koła
- jadąc wolno słychać głośno, wraz ze wzrostem prędkości jest coraz ciszej
- dzieje sie to tylko podczas jazdy prosto
- podczas hamowania jest cisza
- podczas przyśpieszania jest cisza
- słychać te stuki tylko podczas jazdy na luzie albo na biegu ze stała prędkością
- na kierownicy nie czuć w ogóle nic (podczas hamowania tez), te stuki tylko słychać
- dodam jeszcze, ze gdy rano zaczynam jechać autem to te stukanie zaczyna sie dopiero po przejechaniu kilkuset metrów

Czy mogłem cos uszkodzić waląc młotkiem w tarcze :?:
Proszę o pomoc :)
Ostatnio edytowano 11 paź 2012, o 08:28 przez buziol12, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Stukanie/ocieranie w przednim kole

 

Postprzez SotoM » 10 paź 2012, o 21:27

koło dokręcił...??
zacisk dokręcony... ?
tarcze jak zbiłeś to wyczyściłeś powierzchnie piasty czy założyłeś nowa tarcze na ten syf...?
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez buziol12 » 10 paź 2012, o 22:40

Wszystko jest dobrze dokręcone i oczywiście przed założeniem nowej tarczy piastę ładnie wyczyściłem.
Wczoraj jeszcze raz to rozebrałem, żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. Na podniesionym boku odpaliłem silnik i wrzuciłem bieg i nic nie stukało, a tarcza równo się kręciła...
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KAMNILEK » 11 paź 2012, o 08:13

a blaszki na klocki założyłeś. moze kloski ci dzwonią o tarcze.
KAMNILEK
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 10 mar 2011, o 18:40
Lokalizacja: NIDZICA

Postprzez Paki1988 » 11 paź 2012, o 08:29

A lozyska w piastach sprawdzales nie ma luzu?
Avatar użytkownika
Paki1988
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 19 lip 2012, o 09:28
Lokalizacja: Zamość (Łabunie)

Postprzez buziol12 » 11 paź 2012, o 08:35

Blaszki sa założone nowe
Wczoraj po dłuższej trasie tak jakby ustalo te stukanie :) ale jeszcze chwilami dochodzą jakies dziwne dźwięki z tego koła.

Łożysk nie sprawdzałem, jak najłatwiej to zrobić?
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paki1988 » 11 paź 2012, o 08:43

podniesc samochod i sprawdzic czy kolo nie ma luzu na boki nie sciagajac kola oczywiscie a z tym stukaniem moze tez byc to ze klocki sie jeszcze nie ulozyly do tarcz
Avatar użytkownika
Paki1988
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 19 lip 2012, o 09:28
Lokalizacja: Zamość (Łabunie)

Postprzez buziol12 » 11 paź 2012, o 09:53

Jutro będę sprawdzał czy tarcza obraca się prosto miernikiem zegarowym. Sprawdzę tez te łożyska :)
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przemekdj » 11 paź 2012, o 22:05

miałem dokładnie to samo miałem nawet już reklamować tarcze lecz okazało się że po prostu piasty były krzywe i na nowych tarczach stukało
Avatar użytkownika
przemekdj
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 17:38
Lokalizacja: kraków

Postprzez buziol12 » 12 paź 2012, o 13:13

Już jestem po sprawdzeniu, ale niestety nie miałem dojścia do miernika zegarowego, brak luzu na łożysku, wszystko dobrze się trzyma :) ale tak z ciekawości sprawdziłem mocowanie klocków i miały luzy góra dół (większe ten od zewnątrz).. czy to może powodować te stuki ?
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości