stukanie przy skrecaniu

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

stukanie przy skrecaniu

Postprzez macQ » 6 cze 2011, o 22:51

Witam, ostatnio z okolic zawiechy z prawej strony słychac stuki ale tylko gdy skrecam w lewo (takie jeb, jeb, jeb) nasila się wraz z predkoscią. Stawiam na przegub, tyle ze przeguby raczej chroboczą niż stukają w taki metalowo-gumowy sposob ;/ i w dodatku przy skrecie tylko i wylacznie w lewo, jak w prawo to nic nie slychac. patrzylem czy nie ma pekniec albo przetarc w okolicach przegubu prawego zew. i nic, nie ma luzow, sroba dokrecona(niedawno zmianialem lozyska i sam dokrecalem), koło również o nic nie obciera.
Czy takie dzwieki moze wydawac np amortyzator (gdy skrecam w lewo jest dociazony prawy) tak sobie tlumacze. majstrom zadnym raczej tego nie oddam sam bede dochodzil wiec prosze o propozycje :) z gory dzieki

P.S niedawno sam wymieniałem łożyska, koncowki drazkow, drazki, gumy na wahaczach i stabilizatorze a takze klocki ham. wiec to nalezy wykluczyć
golf jest bogiem,
astra wrogiem. :P

!!~~VW~~!!
macQ
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18 cze 2008, o 14:15
Lokalizacja: Rzepin /Szczecin

stukanie przy skrecaniu

 

Postprzez palio » 7 cze 2011, o 20:46

a czy podczas jazdy na wprost też słychać te stuki?

jeśli tak to możliwe, że rozwalił się przegub wewnętrzny.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez macQ » 9 cze 2011, o 09:34

nie przy jeździe na wprost, skrecaniu w prawo i lekkim w lewo tego nie słychać. Tylko i wyłącznie jak sie skręca mocno w lewo (np. na parkingu podczas manewrowania) i to na biegu i na luzie. O tyle to dziwne (testowałem ostatnio na placu), że gdy jeżdże w kółko do przodu w lewo to słychać ten stukot jednak gdy dam wsteczny to stuki ustaja i przy jezdzie do tyłu tego nie slychac ;/ ....
Ostatnio sciągałem koło kreciłem półosią szarpałem ją przyglądałem sie i niiiic...(nawet na skreconym kole podlewarowałem i kreciłem) irytuje mnie ten dzwiek.. juz nawet jak gdzieś jade to staram sie rozplanowac trase żeby jak najżadziej skręcać w lewo:P (moze to i głupie aaalee :P)
golf jest bogiem,
astra wrogiem. :P

!!~~VW~~!!
macQ
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18 cze 2008, o 14:15
Lokalizacja: Rzepin /Szczecin

Postprzez Nawladany » 9 cze 2011, o 09:59

Przegub wewnętrzny lub zewnętyrzny :ok: Stacja diagnostyczna tam gdzie robisz przeglądy i trzepaczka wita...ona prawdę CI pwoie :-D
Nawladany
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 18 sie 2010, o 14:41
Lokalizacja: SO

Postprzez Piaggio » 10 cze 2011, o 14:01

Hymmmm.... a górne gumy w kielichach amortyzatora tez wymieniałeś? może dolny zwój spręzyny jest peknięty? oblukaj to
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez prezesik » 10 cze 2011, o 21:46

Przegub zewnetrzny sie konczy i trzeba go wymienic. Nic innego nie moze tak stukac w przednim zawieszeniu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez ramniam » 5 lip 2011, o 18:18

Witam, podłącze się pod temat, mam taki sam stukot przy mocnym skręcie w lewo, macQ czy doszedłeś do tego co to jest :?:
Avatar użytkownika
ramniam
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 23:22
Lokalizacja: Opole

Postprzez TRD » 5 lip 2011, o 22:29

PRZEGUB !!! do wymiany i dla zasady nie kupuj jakiegoś najtańszego jak ja zrobiłem bo fakt wytrzymał już sporo i dalej działa ale gumy jakie dają do nich w zestawie siadają (pękają ) po 2000km a dobra guma kosztuje ok 50 zł (przegub hansa z gumą 90 zł) lepiej zainwestuj w coś lepszego bo nawet śruby które dają w zestawie nadają się do przykręcenia parapetu a nie do obciążonej półosi

druga sprawa to przy wymianie zewnętrznego radzę wyjąc wewnętrzny, przepłukać w ropie i sprawdzić czy bieżnie łożysk nie są wytarte bo mi po wymianie zew. po 1000km kleknął wew. i znowu ta sama robota
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez PiJey88 » 6 lip 2011, o 09:01

stawiam na przegub wewnętrzny, mam to samo :)
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez ramniam » 6 lip 2011, o 16:33

PiJey88 napisał(a):stawiam na przegub wewnętrzny, mam to samo :)


Jedni piszą, że wewnętrzny, inni że zewnętrzny... to w końcu który, bo dwóch nie ma sensu wymieniać...
Avatar użytkownika
ramniam
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 23:22
Lokalizacja: Opole

Postprzez PiJey88 » 7 lip 2011, o 08:28

ramniam napisał(a): to w końcu który

ciężko to stwierdzić z samego opisu, to kwestia indywidualna w każdym samochodzie, musisz zdjąć półośkę i sprawdzić który ma luzy albo się blokuje itp
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez TRD » 7 lip 2011, o 20:47

najczęściej zewn. stuka przy skręcaniu, a wew. przy jeździe na wprost
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Następna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości